Bugatti dokázalo prekonať ďalší rýchlostný rekord a opäť sa zapísať do histórie. Nohu z plynu však rozhodne nepúšťajú. Mate Rimac potvrdil veľkú ambíciu značky.
Automobilka Bugatti doslova miluje rýchlostné rekordy. Ich veľký hon za rýchlosťou započal v roku 2005, kedy sa legendárny Veyron stal prvým produkčným autom v histórii, ktoré pokorilo hranicu 400 km/h. Prvenstvo však udržal len 2 roky, následne ho prekonalo vozidlo SSC Ultimate Aero. Bugatti však chcelo korunu kráľa späť a v roku 2010 stanovilo nový rýchlostný rekord 431,072 km/h s Veyron Super Sport.
Pred piatimi rokmi zašli ešte ďalej. Bugatti Chiron Super Sport 300+ totiž dosiahlo rýchlosť neuveriteľných 490,484 km/h. Oficiálny rekord medzi produkčnými autami im však nebol uznaný, nakoľko jazdu neuskutočnili oboma smermi trate. Následne ohlásili, že s prekonávaním rýchlostných rekordov končia. Dnes je však všetko inak. Pred pár dňami totiž dosiahli ďalšie oficiálne prvenstvo a spomaliť rozhodne neplánujú.
Najrýchlejšie auto bez strechy
Po predstavení Bugatti Mistral automobilka spočiatku odhadovala na základe výpočtov a simulácií, že maximálna rýchlosť tohto modelu bude 420 km/h. Už to by stačilo na prekonanie dovtedajšieho najrýchlejšieho modelu značky bez strechy. Veyron Grand Sport Vitesse dosiahol rýchlosť 409 km/h. Ako sa však ukázalo, inžinieri z Molsheimu svoj hyperšport trochu podcenili. S modelom Mistral sa pred pár dňami vydali na testovaciu dráhu Papenburg v Nemecku a výsledná maximálna rýchlosť ich mohla len šokovať. Bugatti Mistral totiž dosiahlo rýchlosť až 453,91 km/h, čo je o takmer 34 km/h viac, ako Bugatti pôvodne predpokladalo. Stalo sa tak najrýchlejším autom bez strechy na svete. Za volantom nesedel nikto iný, ako testovací jazdec značky Andy Wallace. Ten Andy Wallace, ktorý doviedol aj Chiron Super Sport 300+ k rýchlosti 490 km/h.
Z Mistralu sa vyrobí len 99 kusov a rekordné vozidlo je údajne jedinečným kusom. Jeho výrazné akcenty v oranžovej farbe Jet Orange odkazujú na vozidlá Veyron Super Sport a Veyron Grand Sport Vitesse. Mimochodom aj Chiron Super Sport 300+ mal tiež čierno-oranžový motív, a tak sa táto farebná kombinácia už stáva akousi tradíciou pri rekordných modeloch Bugatti.
Magická hranica 500 km/h
Mate Rimac, šéf automobilky Bugatti Rimac, pri tejto príležitosti pre Top Gear prezradil aj ich veľké ambície v oblasti rýchlostných rekordov. V prvom rade bol nadšený z rekordu Mistralu: „Toto je 33. rekord, na ktorom som sa v mojom živote zúčastnil. Pred 15-16 rokmi som s BMW E30 vytvoril päť svetových rekordov. A potom s [Rimacom] Nevera sme vlani vytvorili 27 svetových rekordov a toto je teraz prvý rekord s Bugatti. Verím však, že všetko je to o posúvaní hraníc, o zvyšovaní latky.“ Zástupcovia Top Gearu sa ho preto opýtali, či je ďalšou métou pokorenie magickej hranice 500 km/h?
Šéf Bugatti Rimac na to odpovedal kladne. Počas rekordu Mistralu boli prítomní aj inžinieri zo spoločnosti Michelin a vraj mali presne túto diskusiu. „Zistil som, že ľudia, ktorí sú tu, sú vlastne zodpovední za tento druh vysokovýkonných a pretekárskych pneumatík. A tak som sa ich pýtal: Dokážete toto? Dokážete tamto? Kde je hranica?“ Zároveň sa ľudí z Michelinu spýtal, či je možné dať na začiatok rýchlostného rekordu päťku?
Rimac tak prezradil nielen ambíciu pokoriť hranicu 500 km/h, ale zároveň aj naznačil, že prekážkou k dosiahnutiu tohto cieľa nie je výkon či aerodynamika, ale samotné pneumatiky. Pre Chiron Super Sport 300+ Michelin vyvinul špeciálne gumy vystužené uhlíkovými vláknami, ktoré garantovali bezpečné dosiahnutie rýchlosti 500 km/h. Ak chce však Bugatti prekonať tento míľnik, bude potrebovať ešte špeciálnejšie pneumatiky.