Dnes v noci bude mať v Miami premiéru koncept úplne nového elektrického Jaguaru. Ešte pred premiérou však na internet unikli fotografie bez maskovania. Takto teda vyzerá budúcnosť Jaguaru – z prémiovej značky sa stane superluxusná. Zameria sa na náročnú klientelu a potencionálnych zákazníkov konkurenčného Bentley.
Odvážny. Dramatický. Nebojácny. Tak opisuje Jaguar svoj nový dizajnový koncept nesúci dizajnový jazyk Výnimočný modernizmus, ktorý bude inšpiráciou pre budúce vozidlá.
Jaguar odhalí svoj Design Vision Concept na jednom z popredných svetových umeleckých festivalov, Miami Art Week 2. decembra 2024 (v Európe 3. decembra o 02:00 ráno). Značka pretvorí precízne upravené priestory galérie a bude spolupracovať s rôznymi začínajúcimi umelcami, ktorí zdieľajú étos Copy Nothing (Nič nekopíruj) zakladateľa značky, Sira Williama Lyonsa. Tento étos siaha až do roku 1935 a je založený na prijatí nečakaného a originálneho myslenia a charakteru značky, ktorá si získava pozornosť vďaka svojej nebojácnej kreativite.
Bez zadného okna?
Transformáciu britskej značky na plne elektrického výrobcu superluxusných vozidiel bude definovať nová filozofia spočívajúca v modernizme a kreatívnej filozofie. Bude zahŕňať odvážne konštrukcie, neočakávané a originálne myslenie, ktorým si vynúti pozornosť. Presne ako prvý zverejnený obrázok, ktorý odhaľuje, koncept nového vozidla môže byť prezentovaný bez typického zadné skla. Vo svete automobil takéto riešenie nevidíme prvýkrát, k tomuto rozhodnutiu sa priklonila aj značka Polestar. V časoch digitálnych spätných zrkadiel si dizajnéri môžu takto uletieť bez toho, aby bola nejakým spôsobom ohrozená bezpečnosť posádky.
Jaguar má svoje korene v originalite. Svet teda očakáva, že znovuzrodenie značky sa bude niesť v duchu jedinečnosti a nebojácnosti. Hoci mnohí sú voči budúcnosti značky skeptickí, Jaguar sa evidentne nebojí odvážnych krokov.
Budúce vozidlá značky sa vrátia späť k primárnym farbám zrodené akoby z palety maliara. Prím bude hrať žltá, červená a modrá, čo vidíme aj na prvej fotografii. To je výrazná zmena, pretože v segmente luxusných vozidiel vidíme skôr prevládať striebornú, čiernu alebo sivú. “Toto je úplný reset. Jaguar sa transformuje, aby znovu získal svoju originalitu a inšpiroval novú generáciu. Som nadšený, že svet konečne uvidí Jaguar,” povedal Rawdon Glover, generálny riaditeľ spoločnosti.