Elektrický Range Rover, ktorý príde na trh už budúci rok, prechádza záverečnými záťažovými testami. Prototypy podstupujú testy v púšti Spojených arabských emirátov pri teplotách presahujúcich 50 °C.
Prototypy modelu Range Rover Electric zdolávajú v SAE náročné piesočné duny. Tie majú preveriť nový systém inteligentného ovládania krútiaceho momentu, aby aj v náročnom púštnom teréne poskytoval posádke pohodlie, stabilitu a špičkové jazdné schopnosti. Poriadne sa musí preveriť aj nový systém tepelného manažmentu, ktorý inteligentne riadi distribúciu tepla v celom vozidle.
Značka Range Rover prostredníctvom správy oznámila, že Range Rover Electric podstupuje najintenzívnejším testovaním, aké kedy vozidlo značky Range Rover absolvovalo. Spojené arabské emiráty predstavujú vynikajúci priestor na testovanie v spaľujúcej púšti, čo vytvára enormnú záťaž na všetky funkcie vozidla. Testovanie má zabezpečiť, aby si celý pohonný systém dokázal spoľahlivo regulovať teplotu a bude mať optimálny dojazd a dlhú životnosť.
Test klimatizácie a systému riadenia krútiaceho momentu
V testovacom prostredí pri teplotách až 50 °C a 90-percentnej vlhkosti neexistuje náročnejšie miesto pre klimatizačný systém. Od dynamických stúpaní do púšte, až po slnkom zaliate mestské cykly, prejdú všetky systémy náročnými testami v snahe o maximálne schopnosti vozidla a komfort v interiéri. Thomas Müller, výkonný riaditeľ Product Engineering hovorí, že horúce podnebie predstavuje pre každé elektrické vozidlo jedno z najnáročnejších prostredí, pretože treba chladiť interiér a zároveň optimalizovať výkon batérie.
„Ďalšia výzva pri jazde na piesku si vyžaduje ovládanie krútiaceho momentu pri nízkych otáčkach, takže naše špeciálne vyvinuté systémy riadenia trakcie a tepelného manažmentu pracujú v harmónii, aby zabezpečili, že dodávku výkonu nič neovplyvní. Naše testy ukázali, že v tejto klíme dosahuje model Range Rover Electric pri opakovanej jazde po jemnom piesku do kopca na vzdialenosť 100 m porovnateľné výkony ako verzie so spaľovacími motormi. Vďaka zavedeniu týchto nových funkcií ich dokonca v niektorých prípadoch prekonal.“
Nový systém inteligentného riadenia krútiaceho momentu Intelligent Torque Management riadi preklz kolies priamo v každej jednotlivej riadiacej jednotke elektrického pohonu. Tým skracuje reakčný čas krútiaceho momentu každého kolesa z približne 100 milisekúnd až na 1 milisekundu, a tak ponúka počas jazdy na piesku vylepšenú kontrolu trakcie.
V srdci púšte Al Badayer v Sharjah stojí vysoko nad dunami šafranovej farby známa duna Big Red. Prírodný 100-metrový dunový útvar poskytuje najväčší dubajský výstup na púštny kopec. Všetky vozidlá značky Range Rover musia pred pokračovaním do ďalšej testovacej fázy absolvovať výstup päťkrát bez toho, aby vykazovali akékoľvek zníženie výkonu.