Domov SPRÁVY News TOP 6 revolučných prvkov, ktorými Mercedes zmení svet áut

TOP 6 revolučných prvkov, ktorými Mercedes zmení svet áut

Foto: Mercedes-Benz

Značka Mercedes-Benz neustále skúma novodobé technológie v snahe vytvoriť podobu mobility zajtrajška. Teraz exkluzívne poskytuje predstavenie aktuálnych výskumných aktivít orientovaných na pokrok v automobilovom priemysle, ktoré ďaleko presahujú súčasnú éru transformácie. Sú to inovácie pre celkom novú éru mobility. Pozrite sa, na čom všetkom v Mercedese pracujú a čo nás čaká v strednodobom horizonte.

Priekopnícke technológie zvyšujúce kvalitu života a bezpečnosť cestnej premávky, podporuje ochranu klímy a zlepšujúce digitálne zážitky – to sú v skratke oblasti, ktoré už teraz podliehajú vývoju, aby mohli byť čo najskôr aplikované do našich životov.

Inovatívna sila bola a je jednou z najdôležitejších hnacích síl značky Mercedes-Benz. Sme pritom presvedčení o tom, že inovácie majú zmysel len vtedy, keď našim zákazníkom ponúkajú ozajstnú pridanú hodnotu. Pokrok chápeme ako vývoj inovatívnych technológií v dialógu so spoločnosťou,“ hovorí Markus Schäfer, člen predstavenstva spoločnosti Mercedes-Benz Group AG a technický riaditeľ.

Rozšírená a zmiešaná realita

Mercedes-Benz pracuje na hyperpersonalizovanom zážitku prostredníctvom virtuálneho asistenta MBUX. Systém používajúci okrem iného aj generatívnu umelú inteligenciu (UI) bude ešte lepšie spoznávať svojho vodiča so všetkými jeho zvyklosťami. V budúcnosti by mal rozpoznať jeho psychické rozpoloženie a byť jeho nápomocným spoločníkom počas celého dňa, nielen vo vozidle. Príklad: vodič každé ráno po zobudení pije kávu a pripravuje si svoju súpravu s podporou zmiešanej reality pre svoj pracovný deň. To okrem iného zahŕňa kontrolu termínov v kalendári. Model Mercedes-Benz v správny čas autonómne vyjde z garáže. Interiér je už presne nakonfigurovaný podľa aktuálnych potrieb, napríklad s nastavenou teplotou, rozhlasovou stanicou alebo hlasitosťou. Vodič nastúpi a vyrazí na cestu. Virtuálny asistent MBUX podľa individuálnych preferencií navrhne cieľ navigácie. Navrhnutá trasa vedie priamo do kancelárie a nie k obľúbenej kaviarni s možnosťou vyzdvihnutia priamo vo vozidle, pretože zákazník už pil kávu doma.

Foto: Mercedes-Benz

Cez okuliare s rozšírenou realitou vodič sleduje navigáciu ako virtuálne ukazovatele vo vonkajšom svete – presne na tých miestach, kde sa nachádzajú dôležité body cesty a odbočenia. Ak sa chce osoba za volantom venovať radšej iným aktivitám, jednoducho prepne vozidlo na režim samočinného jazdenia. Vozidlo jej potom na základe známych, individuálnych preferencií navrhne rozšírené úlohy a zážitky. Patrí k nim napríklad zaujatie uvoľnenej polohy pri sedení alebo pokračovanie v plnení úloh, ktoré zákazník začal vykonávať doma a ktoré nedokončil. Interakcia zákazníka s vozidlom môže na želanie kedykoľvek prebiehať hlasom alebo prostredníctvom ovládacích komponentov.

Integrácia okuliarov s rozšírenou realitou 

Víziou spoločnosti je prostredníctvom okuliarov s rozšírenou realitou dlhodobo ponúkať všetkým cestujúcim vo vozidle úplné nový zážitok. Uplatňuje sa pritom prístup Bring Your Own Device (BYOD). Zákazníci by v budúcnosti mali mať možnosť používať vo vozidle svoje vlastné okuliare s rozšírenou realitou, ktoré sú individuálne prispôsobené ich zrakovej ostrosti a osobnému okoliu. Mercedes-Benz preto skúma technické riešenia, ktoré v budúcnosti umožnia jednoduchú integráciu rôznych okuliarov s rozšírenou realitou.

Foto: Mercedes-Benz

Spoločnosť vidí veľký potenciál v možnosti ponúknuť všetkým cestujúcim s okuliarmi s rozšírenou realitou množstvo výhod: osobný ekosystém by bolo možné optimálne integrovať súbežne s obsahmi, ktoré sú špecifické pre Mercedes-Benz. Okrem toho by prepojenie so snímačmi vozidla mohlo priniesť nové možnosti pozdvihnutia zážitkov zo zábavnej techniky, pohody a komfortu na novú, ešte pohlcujúcejšiu úroveň.

Mercedes-Benz sa intenzívne venuje zmiešanej realite (mixed reality, MR). Táto revolučná technológia ponúka všestranné možnosti použitia v celom svete značky Mercedes-Benz – od výskumu cez vývoj až po zážitok zákazníka. Príkladom je konfigurátor so zmiešanou realitou. Ten by sa v budúcnosti mohol používať v procesoch návrhu a vývoja s využitím okuliarov so zmiešanou realitou. Mohli by vzniknúť napríklad nové možnosti efektívnej spolupráce: kolegovia by mohli vďaka okuliarom so zmiešanou realitou súčasne pracovať na rovnakých virtuálnych vozidlách v rôznych krajinách a časových pásmach.

Foto: Mercedes-Benz

Pohľadom cez okuliare so zmiešanou realitou by v budúcnosti bolo možné rýchlo a výhodne porovnávať rozličné typy vozidiel s reálnymi rozmermi vozidla. Aj nové nápady by mohli byť rýchlejšie znázornené a virtuálne odskúšané. Použitie okuliarov so zmiešanou realitou v procese vývoja navyše otvára možnosti výrazného zníženia spotreby prírodných zdrojov a materiálov. Potrebných by bolo menej fyzických prototypov, a tým by sa ušetrili prírodné zdroje.

NASLEDUJE: NEUROMORFICKÁ VÝPOČTOVÁ TECHNIKA

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

1
2
3
Predchádzajúci článokNa Slovensku je elektromobil ekologickejší ako spaľovák už po 23 000 km
Nasledujúci článokVIDEO: 3 veci, ktoré s autom za 200 000 € robiť nechcete. My sme museli

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here