Značka Mercedes-Benz neustále skúma novodobé technológie v snahe vytvoriť podobu mobility zajtrajška. Teraz exkluzívne poskytuje predstavenie aktuálnych výskumných aktivít orientovaných na pokrok v automobilovom priemysle, ktoré ďaleko presahujú súčasnú éru transformácie. Sú to inovácie pre celkom novú éru mobility. Pozrite sa, na čom všetkom v Mercedese pracujú a čo nás čaká v strednodobom horizonte.
Neuromorfická výpočtová technika
Budúce modely vozidiel budú obsahovať čoraz viac funkcií, napríklad pre autonómne jazdenie. Zvýši sa tým bezpečnosť, efektívnosť a komfort počas jazdenia a zároveň sa vráti cestujúcim stratený čas. Cestujúci sa budú môcť venovať iným veciam ako šoférovaniu. Okrem toho bude autonómne jazdiaci automobil komunikovať s mestami budúcnosti. Na to, aby bolo možné realizovať všetky tieto vízie, sú potrebné inovatívne algoritmy a hardvérové komponenty, ktoré prekonávajú hranice súčasného počítačového hardvéru.
Mercedes-Benz oznámil výskumnú spoluprácu s kanadskou univerzitou University of Waterloo v oblasti neuromorfickej výpočtovej techniky. Tá simuluje spôsob fungovania ľudského mozgu. Vďaka tomu by mohli byť výpočty s podporou umelej inteligencie energeticky výrazne efektívnejšie a rýchlejšie. Bezpečnostné systémy by mohli napríklad oveľa lepšie rozpoznať dopravné značky, jazdné pruhy a iných účastníkov cestnej premávky a mohli by na nich rýchlejšie reagovať. Boli by pritom desaťkrát efektívnejšie ako súčasné systémy.
Silné stránky neuromorfickej kamery by sa prejavili napríklad pri monitorovaní interiéru. Takáto kamera namiesto celoplošných zobrazení (snímok) generuje jednotlivé pixle s veľmi vysokou dynamikou a minimálnym oneskorením. Preto napríklad žmurkanie vodiča spôsobené únavou môže vyvolať rýchlu reakciu. Neuromorfická výpočtová technika má v porovnaní s dnešnými systémami potenciál znížiť energetickú náročnosť spracovania údajov pri autonómnom jazdení až o 90 %.
Výskum inovatívnych biotechnologických materiálov
Mercedes-Benz vo svojich vozidlách čoraz viac používa sekundárne materiály, ako aj obnoviteľné suroviny. Okrem toho intenzívne skúma aj nové materiály, stredobodom pozornosti sú pritom biotechnologicky vytvorené materiály. Majú veľký potenciál nahradiť materiály na báze ropy, ako aj materiály živočíšneho pôvodu. Príkladom môže byť priadza podobná hodvábu vyrábaná pomocou biotechnológií. Postupmi genetického inžinierstva pozmenené baktérie produkujú proteíny hodvábu. Tieto proteíny sú procesom mokrého spriadania (známeho z výroby celulózy) zušľachtené a vzniká z nich lesklá, hodvábna priadza. Syntetický spriadaný hodváb má rovnaké funkčné vlastnosti ako bežný hodváb. Je 100-percentne biologicky rozložiteľný, ľahký a zároveň veľmi pevný. Vo vozidle VISION EQXX a v štúdii Concept CLA Class už Mercedes-Benz predstavil prvé prípady použitia takéhoto moderného hodvábu.
Alternatíva kože z plastového recyklátu a biotechnologicky vytvorených materiálov
Ďalším sľubným materiálom vo výskume je alternatíva kože, ktorá bola po častiach vyrobená biotechnologickými procesmi. Podľa postupov hmotnostného vyvažovania sa skladá z jedinečnej kombinácie plastového recyklátu a materiálov na biologickej báze. Chemickým procesom recyklácie sa vyrábajú pyrolytický olej zo starých pneumatík a certifikovaný biometán z poľnohospodárskych odpadových materiálov, ktoré sa následne spracúvajú na plastové vlákna.
Z týchto mikrovlákien vzniká polotovar, ku ktorému sa pridávajú proteíny a polyméry na biologickej báze. Takto vzniká kombinácia materiálov s podobnou štruktúrou ako pravá koža, ktorá sa ďalej spracováva v procesoch opätovného činenia ako pravá koža. Vďaka tomu má rovnaký vysokokvalitný vzhľad, je rovnako príjemná na dotyk a vykazuje prirodzené vlastnosti starnutia. Tento materiál je priedušný, odolný voči vode a ľahší ako pravá koža, no v priamom porovnaní s ňou zanecháva menšiu uhlíkovú stopu. Podiel materiálu na báze recyklovaného plastu je navyše kompletne recyklovateľný.
NASLEDUJE: TRVALO UDRŽATEĽNÉ BRZDY A SOLÁRNY LAK