Prvý superšport automobilky s motorom uloženým uprostred. Prvý plug-in hybrid od Aston Martin. Je to tiež najvýkonnejší motor V8, aký bol kedy montovaný do vozidla značky Aston Martin.
Dizajn využil úsilie tímu Aston Martin v F1 a preniesol ho na bežné komunikácie. Extrémny výkon kombinovaný s inovatívnou aktívnou aerodynamikou s vysokým prítlakom. Úzka spolupráca s Aston Martin Performance Technologies (AMPT) – konzultačným oddelením tímu Aston Martin Aramco Formula 1 Team – v oblasti dynamiky, aerodynamiky a materiálov priniesla do dizajnu a vývoja modelu Aston Martin Valhalla nový rozmer vedomostí a zručností.
Viac než 1000 koní
Ústredným prvkom vozidla je hybridná hnacia sústava so systémovým výkonom 1079 koní a krútiacim momentom 1100 Nm. Pozostáva zo 4,0-litrového motora V8 s dvojitým turbodúchadlom s výkonom 828 koní a troch elektromotorov (z ktorých dva poháňajú prednú nápravu), ktoré prispievajú k výkonu ďalšími 251 koníkmi. Spaľovací motor (ICE) produkuje 207 koní na liter objemu, čo je najvyšší litrový výkon zo všetkých vozidiel Aston Martin. Úplne nová 8-stupňová prevodovka DCT prenáša hnaciu silu na zadnú nápravu, čím poskytuje časy radenia v zlomku sekundy. Výkonnostné ciele zahŕňajú zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 2,5 sekundy a elektronicky obmedzenú maximálnu rýchlosť 350 km/h.
Jazdné režimy
Aktívna aerodynamika vytvára prítlak viac ako 600 kg. Táto hodnota sa dosiahne pri rýchlosti 240 km/h a potom sa udržiava až do maximálnej rýchlosti 350 km/h. Je tak dosiahnuté zásluhou postupného znižovania uhla nábehu predných a zadných krídel, aby sa „odvzdušnil“ nadmerný prítlak. Pri naštartovaní Valhalla prioritne volí režim Sport, pričom vodič môže manuálne zvoliť režimy Pure EV, Sport+ a Race. Každý režim má vlastnú kombináciu nastavení hnacieho ústrojenstva (vrátane Torque Vectoring a integrácie hybridného systému), plus tuhosť odpruženia a kalibráciu riadenia pre odlišné jazdné vlastnosti. V čistom režime EV poháňajú vozidlo iba elektrické motory prednej nápravy s dojazdom 14 km a maximálnou rýchlosťou obmedzenou na 140 km/h.
Trojica elektromotorov
Trojica E-motorov je poháňaná pokročilým systémom vysokovýkonných batérií (HPB) navrhnutým špeciálne pre použitie v plug-in hybridnej hnacej sústave zameranej na výkon. Batéria, vybavená ultra účinným chladiacim systémom, kombinuje schopnosť rýchleho nabíjania pri rekuperácii, aby uspokojila časté a následné požiadavky na energiu s rýchlou absorpciou energie a vysokou hustotou výkonu. To znamená, že pri temperamentnej jazde je možné okamžite vyvolať plný výkonový potenciál, zatiaľ čo rekuperácia je účinná pri spomaľovaní. Chladiaci systém HPB cirkuluje technologicky vyspelú elektricky nevodivú chladiacu kvapalinu cez celú batériovú súpravu, čím zaisťuje, že každý z jeho 560 jednotlivých článkov je udržiavaný na svojej optimálnej teplote, aby sa zabezpečilo konzistentné poskytovanie maximálneho výkonu.
Megabrzdy
Regeneratívne brzdenie je hlavnou črtou Aston Martin Valhalla, ktorá zvyšuje využiteľný dojazd elektrického hnacieho ústrojenstva a mení inak premárnenú energiu na opäť využiteľnú. Valhalla využíva dve formy regenerácie; CAT B cez predný E-motor, keď vodič použije brzdy, a CAT A, kedy sa regenerácia vykonáva cez zadný E-motor, keď vodič uberie plyn. Brzdový systém modelu Aston Martin Valhalla je vybavený 410 mm kotúčmi Carbon Ceramic Brake (CCB) na prednej náprave a 390 mm na zadnej náprave a je riadený sofistikovanou technológiou brake-by-wire.
Aerodynamika
Aerodynamický prístup k Valhalle začínal podobným spôsobom ako pri monoposte F1 využívaním všetkých prvkov tvaru karosérie na generovanie prítlaku a minimalizáciu odporu. Valhalla však nie je obmedzená predpismi F1, takže môže ťažiť z plne aktívnych aerodynamických systémov vpredu aj vzadu, ktoré vytvoria viac ako 600 kg prítlaku pri rýchlosti 240 km/h. Valhalla využíva integrovaný systém aktívnej aerodynamiky, ktorý kombinuje pohyblivé aerodynamické plochy s presným riadením prúdenia vzduchu pod karosériou. To umožňuje automobilu prispôsobiť predný a zadný prítlak s cieľom maximalizovať priľnavosť, rovnováhu a konzistenciu alebo znížiť odpor v závislosti od situácie a zvoleného jazdného režimu.
Vplyv F1 aj v interiéri
Interiér je kombináciou útulnosti, komfortu, ale aj funkčnosti. Poloha sedenia umocňuje pocit spojenia vodiča bez kompromisov v oblasti pohodlia. Tvar volantu bol tiež inšpirovaný F1 a obsahuje jednodielnu armatúru z uhlíkových vlákien. Po šírke kabíny sa tiahne karbónová výstuha, na ktorej sa nachádza prístrojový panel. Každý komponent je navrhnutý tak, aby zlepšil zážitok z jazdy a zároveň zachoval vysokú úroveň remeselného spracovania. Aston Martin plánuje vyrobiť 999 kusov. Prvé dodávky vozidiel zákazníkom začnú v druhej polovici roka 2025.