Kariéru Lewisa Hamiltona v Mercedese nemecká firma HOF oslavuje prostredníctvom modelu Sir Class.
Dlhoročné pôsobenie Lewisa Hamiltona v továrenskom tíme nemeckej automobilky nemožno považovať za iné, ako veľmi úspešné. Sedemnásobný majster sveta F1 v záverečnej fáze svojej pretekárskej kariéry všetkých šokoval, keď oznámil prestup do tímu Ferrari. Za úžasnú kariéru v Mercedese pridal nemecký úpravca HOF sladkú bodku v podobe Sir Class. Špeciálne upravený Mercedes Triedy G vyráža dych viacerými spôsobmi.
Sir Class
Nemecký úpravca pre svoj počin, ktorým si chcú uctiť Lewisa Hamiltona a jeho úžasnú kariéru v Mercedese, zvolil vrcholnú verziu Triedy G. AMG G63 v podaní firmy HOF dostalo pomenovanie Sir Class, čo odkazuje na rytiersky titul, ktorý Hamilton obdržal ešte od britskej kráľovnej Alžbety II. Tento exemplár tematicky dostal lakovanie karosérie v obdobnom prevedení, ktorým sa prezentuje pretekársky tím AMG Petronas, ktorého farby Lewis od roku 2013 hájil. Okrem lakovania karosérie toto špeciálne Géčko dostalo rozšírený bodykit, kompletne vyrobený z uhlíkových vlákien.
Okrem rozšírených lemov blatníkov sme svedkami agresívneho nasávania vzduchu na kapote. V zadnej časti absentuje ikonické rezervné koleso obvykle umiestnené na dverách batožinového priestoru. Nechýbajú výrazné koncovky výfukového systému vyvedené už tradične po bokoch karosérie. V rozšírených lemoch blatníkov by sériové kolesá pôsobili stratene, preto úpravca zvolil špeciálne 23-palcové kované disky kolies vybavené aerodynamickými krytmi.
Volant ako z F1
V interiéri, tak ako aj v naozajstnom monoposte Formule 1, dominujú uhlíkové vlákna. Karbón je, pochopiteľne, kombinovaný s alcantarou a koženým čalúnením. Pre farebné osvieženie HOF v prípade detailov zvolil farebné prevedenie odkazujúce na Petronas, ktoré je neoddeliteľnou súčasťou Mercedesu v kráľovnej motoršportu. V interiéri je táto modrá farba podstatne dominantnejšia ako v prípade exteriéru, aj keď prítomná je aj tam. Na prezentačných fotografiách môžeme vidieť túto exkluzivitu hneď s dvoma variantami sedadiel. V jednom prípade ide o klasické sedadlá z Mercedesu triedy G.
V tom druhom prípade ide taktiež o dobre známe sedadlá, oveľa športovejšie, ktoré poznáme z vrcholných modelov značky, avšak v tomto modeli sa nikdy neobjavili. Najväčším lákadlom v interiéri je však volant. Kto by čakal klasický volant, na aký sme všetci zvyknutí, ostane sklamaný. Nemecký úpravca zvolil špeciálny volant pripomínajúci ten z monopostu F1. Nechýba mu však airbag, alebo ovládanie ako z klasického Mercedesu.
Ako Project ONE
Pri úpravách nezabudli ani na výkon. V kombinácii s týmto typom karosérie to však pôsobí až absurdne. Pôvodný osemvalcový motor s objemom štyri litre v modeli Sir Class dostal veľké množstvo nových komponentov. Samozrejme, nechýba nové naprogramovanie riadiacej jednotky. Ako je možné si všimnúť na plaketke v mriežke chladiča, alebo na opierkach hlavy v interiéri, tento kúsok produkuje enormný výkon na úrovni 1063 konských síl. Krútiaci moment poskočil na hranicu 1300 Nm. Tento rozmerný off-road s týmto výkonom dosahuje pozoruhodné čísla. Na akceleráciu z 0 na 100 km/h potrebuje len 3,5 sekundy, pričom maximálna rýchlosť je až 300 km/h. Pri porovnaní so špičkou produkčnej pyramídy nemeckej automobilky, modelom Project One, si môžeme všimnúť totožnú hodnotu v kolónke výkon. Hyperšport tento exemplár prekonáva len v disciplíne maximálnej rýchlosti. No nie je to až absurdné?