Domov SPRÁVY News Šialenosť, Renault pripravuje 500-koňový superhatch

Šialenosť, Renault pripravuje 500-koňový superhatch

Renault 5 Turbo 3E
Foto: Renault

Koncept Renault 5 Turbo 3E z roku 2022 sa dočká limitovanej sériovej produkcie. Potvrdili to predstavitelia automobilky. Výrazne mu vzrastie výkon, dostane pohon zadných kolies a pravdepodobne aj ručnú brzdu.

Koncept postavený na rúrkovom podvozku s ochrannými rámami schválenými FIA mal vzadu uložené dva elektromotory so systémovým výkonom 380 k a 700 Nm. Produkčná verzia Renault 5 Turbo 3E však bude zrejme disponovať výkonom vyšším než 500 koní. Stáť by mala na mieru upravenej podvozkovej platforme a bude využívať úplne novú technológiu motorov v kolesách.

Renault 5 Turbo 3E
Foto: Renault

Renault 5 Turbo 3E nadviaže na pôvodný model Renault 5 Turbo, ktorého výroba sa skončila v roku 1984. S predpokladaným výkonom pôjde o najvýkonnejšie sériovo vyrábané auto v histórii značky. Produktový šéf značky Renault Bruno Vanel vyhlásil, že automobil prinesie mimoriadny pocit z jazdy, niečo úplne neočakávané a že vozidlo bude agilné ako nič iné. Z 0 na 100 km/h by malo zrýchliť za menej ako 3,5 sekundy.

Renault 5 Turbo 3E
Foto: Renault

Pôjde však o mimoriadne drahú špecialitku. Vzhľadom na karosériu vyrobenú z uhlíkového kompozitu a špeciálne komponenty odhadujeme cenu na minimálne 120-tisíc eur. Konštruktérov čakajú ešte mesiace vývoja a zdokonaľovania, pretože s civilným Renaultom 5 E-Tech nebude mať spoločné prakticky nič (spoločný bude len uhol čelného skla). Vzhľadom na vysoký výkon musí mať vozidlo lepšie vyriešené chladenie, vyšší prítlak (o ktorý sa postará zadný spojler a difúzor) a rozšírené podbehy kolies. Koncept sa prezentoval s tromi úrovňami režimu pre driftovanie, vrátane schopnosti robiť „šišky”. Predpokladáme, že niečo podobné bude obsahovať aj produkčná verzia, na vývoji ktorej pracujú aj ľudia z Alpine a vozidlo, hoci so znakom Renaultu, by malo schádzať zo závodu Alpine v Dieppe.

Foto: Renault

Koncept sa predstavil so 42 kWh batériou. Pochopiteľne, pri využívaní maximálneho potenciálu vozidla takáto kapacita vystačí na niekoľko desiatok minút jazdy. Pokiaľ v Renaulte nevymyslia nejakú prelomovú technológiu, ani dojazd sériového prevedenia nebude oslnivý. Na viac informácií si budeme musieť ešte počkať. Sériové prevedenie by sa malo dostať na cesty najskôr v roku 2026.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Renault
Predchádzajúci článokVW Tayron vstupuje do predpredaja, poznáme ceny a výbavu
Nasledujúci článokAston Martin Valhalla je superšport s V8 a 3 elektromotormi

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here