Domov SPRÁVY News Audi potichu stiahlo z predaja problémové SUV. Jeho čas sa naplnil

Audi potichu stiahlo z predaja problémové SUV. Jeho čas sa naplnil

Foto: startstop.sk, Jakub Šuplata

V roku 2022 prešlo rozsiahlym faceliftom. Bolo to prvé elektrické SUV so štyrmi krúžkami pre masy. Malo byť pevnou súčasťou modelového portfólia Audi, ale nízky záujem spôsobil problémy materskému závodu, v ktorom sa vyrába. Ten už o dva mesiace zatvorí svoje brány a s automobilom bude definitívny koniec.

Audi v roku 2018 predstavilo svoje historicky prvé elektrické SUV s názvom e-tron. Neviedlo sa mu až tak zle. Za 4 roky si dokázalo nájsť viac než 150-tisíc majiteľov. V júni 2023 Audi ohlásilo výrobu kusu s poradovým číslom 200 000. Automobil vydláždil cestu ďalším elektrickým vozidlám značky Audi, ktorých je dnes už viac než desať. Do roku 2026 by ich pritom malo byť viac než 20, no uprostred veľkej elektrickej ofenzívy prichádza správa o zatvorení továrne v Bruseli, v ktorej sa automobil vyrábal.

Audi Q8 e-tron
Foto: startstop.sk, Jakub Šuplata

V roku 2022 dostalo vozidlo rozsiahlu modernizáciu, pričom sa zmenilo jeho označenie na Q8 e-tron. Prišlo aj v karosárskej verzii Sportback a ponúkalo sa aj vo výkonnom variante SQ8 e-tron. Lenže utlmenie záujmu o elektromobily na európskom trhu, ktorý bol do veľkej miery spôsobený vyššími cenami a zrušením štátnych dotácií, vyústil do problémov s efektivitou výroby. Nakoniec padlo nepopulárne rozhodnutie a závod v Bruseli bude 28. februára 2025 definitívne uzavretý.

Audi Q8 e-tron
Audi Q8 e-tron sa na Slovensku predávalo od necelých 75-tisíc eur. Screenshot zo stránky www.audi.sk zo dňa 16.12.2024

V konfigurátore sa už nenachádza

Hoci by mal mať automobil pred sebou ešte nejaké dva mesiace výroby, v konfigurátore na oficiálnej slovenskej webovej stránke model Q8 e-tron už nefiguruje. Nástupca tohto modelu, pochopiteľne, nie je na programe dňa.

V konfigurátore sa model Audi Q8 e-tron už nenachádza. Screenshot zo stránky www.audi.sk zo dňa 16.12.2024

Zamestnanci bruselskej fabriky sa tak budú musieť poobzerať po novej práci. Ešte predtým však dostanú štedré odstupné. Audi nedávno informovalo, že zamestnancom, ktorí v závode pracovali najmenej 17 rokov, navrhuje podľa pozície vyplatiť odstupné 125 až 190-tisíc eur. Tým najvernejším, ktorí prežili vo fabrike viac než 30 rokov, navrhuje odstupné v rozsahu 200 až 400-tisíc eur. Odbory tieto informácie potvrdili, avšak zdôrazňujú, že uvedené čísla sú hrubé a čisté odstupné, ktoré nakoniec dostanú prepustení, bude približne len polovičné.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokBMW M3 budú poháňať štyri elektromotory
Nasledujúci článokRadosť jazdiť, za týždeň otvoria takmer 100 km nových diaľnic

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here