V poslednom období zaznamenávame oddialenie plánov a zmeny stratégie v oblasti elektromobility predovšetkým u európskych automobiliek. Optimistické vízie sa nenapĺňajú podľa očakávaní, čo najnovšie potvrdila aj talianska automobilka Lamborghini. Tá teraz posunula plány na uvedenie svojho prvého elektrického automobilu.
Samotný šéf značky Stephan Winkelmann potvrdil tento týždeň médiám, že prvé plne elektrické Lamborghini príde na trh o rok neskôr, teda v roku 2029, uviedla agentúra Reuters. Winkelmann taktiež dodal, že neverí, že rok 2029 bude príliš neskoro na uvedenie prvého elektromobilu na trh a dokonca si myslí, že tento segment automobilov nebude pripravený na elektromobilitu do roku 2026.
Revízia zákonu o zákaze spaľovacích motorov
Automobilka zároveň čaká na možné zmeny zákazu spaľovacích motorov v Európskej únii, ktorý má vstúpiť do platnosti v roku 2035. Revízia kontroverzného zákazu je naplánovaná na rok 2026. Lamborghini tiež prejavilo záujem o potenciál syntetických palív, ktoré by mohli umožniť ďalšie fungovanie spaľovacích motorov v nových vozidlách.
„Myslíme si, že toto je správna cesta, ako sa postaviť k budúcnosti,“ uviedol šéf automobilky Stephan Winkelmann. „Diskusie o syntetických palivách pokračujú a vidíme v nich príležitosť práve pre naše typy vozidiel.“
Elektrický superšport nečakajte
Prvé elektrické vozidlo od Lamborghini však nebude superšportiak ako si to mnohí predstavujú. Namiesto toho pôjde o štvormiestne vozidlo s karosériou GT, na štýl konceptu Lanzador z roku 2023. Winkelmann už začiatkom tohto roka naznačil, že elektrické superšporty sa nepredávajú dobre a je možné, že nikdy skutočne nezískajú priazeň zákazníkov.
Automobilka Volvo naskočila na vlnu elektromobility, no nedávno vyhlásila, že jej plán byť plne elektrickou značkou do roku 2030 je nereálny. To potvrdzuje aj nedávno predstavený model Volvo XC90, od ktorého sa očakávala aj plne elektrická verzia s názvom EX90. Predaje luxusných elektrických vozidiel značky Mercedes sú taktiež slabé, a preto sa automobilka naďalej sústreďuje na vývoj spaľovacích a hybridných motorov. Šéf nemeckej značky BMW Oliver Zipse sa taktiež vyjadril negatívne na adresu plánovaného zákazu predaja nových áut s konvenčným pohonom v EÚ, a to napriek tomu, že BMW patrí medzi málo automobiliek, ktorým sa darí v predaji elektrických vozidiel.