Domov SPRÁVY News Otáča sa priemysel elektromobilom chrbtom? Ďalšia značka potvrdila vývoj nových spaľovacích motorov

Otáča sa priemysel elektromobilom chrbtom? Ďalšia značka potvrdila vývoj nových spaľovacích motorov

Foto: startstop.sk, Jakub Šuplata

Aktuálna situácia na trhu príliš nepraje elektromobilom a automobilky na to začínajú reagovať. Ďalšia značka totiž potvrdila vývoj nových spaľovacích motorov. Začína sa automobilový priemysel pomaly otáčať EV-čkám chrbtom?

Nižší než očakávaný dopyt a s ním spojený pokles predajov znamená, že automobiloví výrobcovia musia zaťahovať ručnú brzdu. Takmer všetky automobilky už ohlásili odklad svojich elektrických plánov. Niektoré však zašli ešte ďalej a potvrdili vývoj nových spaľovacích motorov. V máji 2024 sa totiž rozhodol spojiť sily japonský trojlístok (Toyota, Mazda a Subaru) a spoločne budú vyvíjať nové spaľovacie agregáty.

Pár týždňov na to sa rovnakou cestou rozhodol vydať aj VW a do vývoja investuje až 60 miliárd eur. Inak na tom nebude ani Porsche, ktoré zistilo, že jeho zákazníci chcú konvenčný pohon a aj naďalej tak budú doň investovať. Teraz sa k tomuto stále rastúcemu zástupu značiek pridáva aj Honda.

Foto: Honda
Cieľom sú hybridy

Japonská automobilka potvrdila, že sa bude sústrediť na hybridné pohonné jednotky, pre ktoré vyvíja nové spaľovacie motory. Podľa vyhlásenia značky pracujú na nových štvorvalcových motoroch s priamym vstrekovaním s objemom 1,5 a 2,0 litra. Agregáty by mali podľa všetkého dosahovať „najvyššiu účinnosť spaľovania“, presné hodnoty však Honda zatiaľ neprezradila. Miesto toho tvrdí, že dokáže rozšíriť rozsah otáčok, pri ktorých je motor vysoko účinný až o viac ako 40 % v porovnaní so súčasnou hybridnou 1,5-litrovou konfiguráciou. Značka plánuje aj bližšie nešpecifikované zníženie hmotnosti, a to zmenšením pohonnej jednotky.

Foto: Honda

Honda vo svojom vyhlásení tiež tvrdí, že nové motory sú navrhnuté tak, aby sa dosiahol ideálny pomer vzduchu a paliva. Tým pravdepodobne naráža na metódu spaľovania Lambda 1. Lambda (λ) totiž predstavuje pomer vzduchu a paliva pri spaľovaní. Ak je λ = 1, vzduch a palivo sú dokonale vyvážené, čo znamená, že vzduchu je práve toľko, aby sa všetko palivo úplne spálilo. Výsledkom je efektívne spaľovanie, ktoré maximalizuje energetický výstup a zároveň znižuje emisie. Honda tvrdí, že tento prístup využíva najmä na splnenie emisných predpisov, ktoré sú hlavne v Európe čoraz prísnejšie.

Foto: Honda
Zníženie hmotnosti aj spotreby paliva

Značka zároveň ohlásila aj novú stredne veľkú platformu. Využívať ju budú budúce elektrifikované modely Hondy, pričom spotreba paliva by sa mala oproti súčasným hybridom znížiť až o 10 %. Dosiahnuť to chcú aj vďaka zníženiu hmotnosti o 90 kg.

Japonská automobilka chce tiež zaviesť zdieľanie väčšieho množstva komponentov (až na úrovni 60 %) medzi jednotlivými modelmi. Očakáva zníženie výrobných nákladov pri hybridných vozidlách chystaných na rok 2027 až o polovicu v porovnaní s ekvivalentnými modelmi uvedenými na trh v 2018. Honda zároveň potvrdila uvedenie novej generácie modelu Prelude na trh v roku 2025.

Foto: Honda

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 5

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Honda
Predchádzajúci článokVitajte v novej ére: Na týchto diaľniciach to odšoféruje auto za vás
Nasledujúci článokElektričková trať do Petržalky je dokončená, viezli sme sa v prvej električke

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here