Malé, cenovo dostupné autá so spaľovacími motormi nevymierajú. Len na seba berú podobu mestských crossoverov. To je aj prípad novinky, o ktorej sa šušká čoraz hlasnejšie. A že príde s demokratickým výberom motorov.
Aby malé SUV odvodené od maličkého hatchbacku segmentu B nevyzeralo komicky, musia dizajnéri na rysovacích doskách predviesť všetky svoje triky. V prípade predchodcu sa to možno nepodarilo úplne na 100 %, ale predajne nešlo o až taký prepadák. Ročne si dokázal automobil nájsť takmer 50 000 záujemcov. Ale to bolo ešte pred pandémiou, kedy sa dobre predávalo takmer všetko, čo malo štyri kolesá. Zopakuje podobný úspech aj nová generácia? V zákulisí a na motoristických weboch sa čoraz častejšie diskutuje o návrate modelu Ford EcoSport. Maličké SUV, postavené na základoch modelu Fiesta, s trochu nezmyselným menom, by mohlo zažiť veľkolepý comeback. V čase, kedy Ford stiahol z predaja Fiestu a už o niekoľko mesiacov rovnaký osud čaká aj Focus, je rozširovanie portfólia modrého oválu smerom nadol pozitívny impulz smerom k svetlejšej budúcnosti americkej značky v Európe.
Ford EcoSport odišiel z európskeho trhu v roku 2023, no už v prvej polovici toho nasledujúceho by sme mohli privítať novú generáciu. Na cestách by sme ju mohli uvidieť začiatkom roka 2026.
So španielskym rodným listom
Predchádzajúci model sa vyrábal v Rumunsku v závode Craiova, avšak nová generácia by mohla vznikať v španielskom závode Almussafes v oblasti Valencie. Ford tu už dávnejšie potvrdil výrobu nového “multienergetického modelu”, teda vozidla využívajúceho viacero druhov pohonu. Na ďalšie detaily však už bol Ford skúpy na slovo. Očakávame teda, že novinka príde na trh s elektrifikovanými benzínovými motormi aj čisto elektrickým variantom. Nový EcoSport sa tak zaradí pod model Puma, ktorý sa takisto predáva s elektrifikovanými benzínovými motormi a ponúka sa tiež v plne elektrickej verzii. Cenovo by sa mohol pohybovať okolo hranice 20 až 23-tisíc eur, čo je oblasť, v ktorej operuje konkurencia so značkami Dacia či Škoda.