Tak o tomto vedel len málokto. BMW totiž už roky tajne pracuje na elektrickej variácii modelu M2. Vznikol dokonca aj funkčný prototyp.
Prechod na elektrický pohon síce v posledných mesiacoch poriadne zakopáva, no väčšina výrobcov stále verí, že k nemu eventuálne príde. Na vývoji elektromobilov sa preto stále pracuje a tranzícií pohonov sa nevyhnú asi ani športové modely. Napríklad budúcnosť ostrých modelov Audi RS bude elektrická a podobný osud pravdepodobne postupne dobehne aj BMW M.
Bavori totiž podnikajú prvé kroky k elektrifikovaniu svojej športovej divízie. Tento rok predstavili novú generáciu modelu M5, ktorá sa stala vôbec prvým M-kom s plug-in hybridným pohonom. Čoskoro by však mal nasledovať aj prvý elektromobil. Malú ochutnávku nám dalo BMW len nedávno, keď ukázalo fotografie z testovania pripravovanej elektrickej M3-ky. Na trh by mala doraziť v roku 2027 a koexistovať so svojim spaľovacím súrodencom. S myšlienkou elektrického M-ka sa však BMW už očividne pohráva nejakú dobu.
S vývojom sa začalo už v roku 2018
Ako uvádza samotná nemecká automobilka vo svojom najnovšom Youtube videu série BMW M Electrified, už niekoľko rokov pracujú aj na elektrickom prototype BMW M2. V roku 2018 bola sformovaná malá skupinka inžinierov, ktorá na tomto vozidle začala pracovať. Ako tvrdí jeden z nich, Michael Sailer, auto dostalo interný názov „Beštia“ a ich úlohou bolo „preskúmať, čo je možné“. Vozidlo tak zohralo kľúčovú rolu aj pri vývoji elektrického BMW M3.
Nadmieru výkonné, no ťažko ovládateľné
Prototyp je postavený na prvej generácii M2, no spaľovací motor vystriedal elektrický pohon. Bližšie detaily nie sú v spomínanom videu uvedené, no je veľmi pravdepodobné, že elektrický prototyp dostal konfiguráciu so štyrmi elektromotormi. Sailer zároveň tvrdí, že auto je super výkonné, avšak veľmi nepokojné a ťažko kontrolovateľné.
Samotný šéf BMW M Frank van Meel prirovnáva elektrickú M2 k modelu M5 generácie F10. Tá disponovala výhradne zadným náhonom a bola taktiež veľmi ťažko ovládateľná, pričom jej hlavným neduhom bolo veľa výkonu a nedostatok trakcie. Práve to bola príčina implementovania pohonu všetkých kolies do nasledujúcej generácie. Van Meel zároveň tvrdí, že s kritikou spojenou s týmto rozhodnutím musel žiť tri roky, kým M5 s pohonom všetkých kolies neprišla na trh a po otestovaní si ju všetci zamilovali. Prechod na elektrický pohon prirovnal práve k prechodu od pohonu zadných kolies k pohonu 4×4.
„Verte mi, že to, na čom teraz pracujeme pre budúcnosť, bude minimálne také skvelé ako to, čo sme urobili [s prvým modelom M5 s pohonom všetkých kolies],“ povedal Frank van Meel. „Teraz tú beštiu urobíme ovládateľnou, takže ďalší krok vo vysokej výkonnosti je na obzore.“