Domov SPRÁVY News Osemvalec vs šesťvalec a dva elektromotory. Divokého koňa ponaháňa starý známy aj...

Osemvalec vs šesťvalec a dva elektromotory. Divokého koňa ponaháňa starý známy aj v Európe

Foto: Dodge

Nový Dodge Charger prekročí Atlantik. Najnovšia reinkarnácia ikonického muscle car bude v Európe ponúkaná od druhej polovice roku 2025. Postaví sa tak priamo proti Fordu Mustang. Bude mať väčší úspech atmosférický osemvalec, preplňovaný šesťvalec alebo dva elektromotory?

Dvojdverové kupé a štvordverový sedan Dodge Charger boli odhalené ešte vlani v marci. Žiaľ, bez jediného motora V8 v dohľade. Namiesto toho budú obe karosárske verzie ponúkané buď s radovým šesťvalcovým benzínovým motorom s dvojitým preplňovaním alebo s čisto elektrickým pohonom. V Severnej Amerike je k dispozícii v konfigurácii s dvoma elektromotormi so systémovým výkonom 630 koní. Dodge však neopustil dunenie tradičných motorov a alternatívou je radový šesťvalec Hurricane ponúkaný v štandardnom (420 k) a vysokovýkonnom (550 k) prevedení. Generačnú výmenu neprežil manuál, takže Charger so spaľovacím motorom bude jazdiť už iba s 8-stupňovým automatom.

Dodge Charger
Foto: Dodge

Expanzia mimo USA

Vstup Dodge do Európy a na Blízky východ signalizuje odvážny krok materskej spoločnosti Stellantis. Ten prichádza v čase, keď bývalý prezident koncernu Carlos Tavares, veľký zástanca elektrických vozidiel, rezignoval na svoju funkciu. Manažment teraz dúfa, že zmes výkonu a praktickosti Chargeru by mohli prilákať nové publikum aj mimo americké cesty. Zvlášť pokiaľ ide o elektrickú verziu, u ktorej sa nepredpokladá, že v USA zaznamená nejaký príliš veľký úspech. Na druhú stranu je otázne, koľko zákazníkov v Európe siahne po ikone muscle car s baterkami.

Dodge Charger
Foto: Dodge

Dve elektrické verzie

Plne elektrická Daytona sa už začala predávať v Amerike, kde sú k dispozícii dve verzie: 496-koňová R/T a 670-koňová Scat Pack. Dodge Charger tak dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h už za 3,3 sekundy. To je rýchlejšie ako 808-koňový Hellcat s preplňovaným motorom V8. Veľká 100,5 kWh batéria použitá v Charger Daytona EV má maximálnu rýchlosť vybíjania až 550 kW, aby dokázala maximalizovať zrýchlenie. Šprint na 400 metrov s pevným štartom tak zvládne už za 11,5 sekundy.

Stále však existuje ešte výkonnejšia verzia Daytona Charger SRT Banshee. Parametre výkonu pre tento konkrétny model sú zatiaľ stále pod pokrievkou, ale bude používať 800-voltovú architektúru a nie 400-voltovú ako vo verziách R/T a Scat Pack. Základná verzia Daytona R/T poskytuje dojazd 495 kilometrov v americkom testovacom cykle EPA, zatiaľ čo rýchlejší Scat Pack zrejme dokáže prejsť iba 388 kilometrov, kým sa obrovská batéria vybije. Ultra rýchly nabíjací režim však umožní dobitie z 20 na 80 percent už za 27 minút.

Foto: Dodge

Charger Daytona R/T a Scat Pack využívajú dva elektromotory na pohon všetkých kolies. Predný motor sa dá odpojiť, čím sa zvýši dojazd. Na zadnej náprave sa nachádza mechanický samosvorný diferenciál na zvýšenie trakcie. “Výfukový systém” využíva dva reproduktory na vytvorenie Hellcat úrovní intenzity zvuku a Charger Scat Pack má okrem režimov Track a Drag aj režimy Donut a Drift. Charger je postavený na platforme koncernu Stellantis STLA Large. Tú budú využívať aj nové generácie modelov Alfa Romeo Stelvio a Giulia či Maserati Quattroporte.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJAuto Express
Predchádzajúci článokTEST Mercedes-AMG G63 – imidž na prvom mieste
Nasledujúci článokŠtúdia ukázala, kedy strácajú batérie elektromobilov najviac kapacity