startstop

Novú Škodu si Slováci zamilujú. Vylepšili ju k dokonalosti

Škoda Enyaq

Foto: Škoda

Škoda kalendárny rok, v ktorom oslavuje 130. výročie od svojho založenia, začína uvedením radikálne prepracovaného elektromobilu Enyaq a Enyaq Coupé. Obe vozidlá sa prezliekli do dizajnu Modern Solid, vďaka prepracovanej aerodynamike majú dlhší dojazd a na trh zavítajú s ešte bohatšou základnou výbavou.

Od roku 2020 dokázala Škoda predať viac než 250-tisíc vozidiel radu Enyaq. Model patrí medzi najpredávanejšie elektromobily v Európe. Facelift prichádza krátko po uvedení menšieho elektromobilu Elroq, ktorý ako vôbec prvý prišiel s dizajnovým jazykom Modern Solid. Koeficient odporu vzduchu karosérie sa znížil na 0,245 (Enyaq, predtým 0,264), resp. na 0,225 (Enyaq Coupé, predtým 0,234).

Foto: Škoda

Nové sú niektoré typy dizajnov 19 až 21-palcových kolies a pribudla tiež nová farba exteriéru – zelená Olibo Green. Najväčšou dizajnovou zmenou je aplikácia Tech Deck Face, teda nová čelná maska a nové predné svetlomety. Pod krycím sklom sa nachádzajú senzory, radar a predná kamera. Pochopiteľne, podsvietená predná maska známa z predchádzajúceho modelu Enyaq sa stáva minulosťou.

Foto: Škoda

Škoda povesti svojich faceliftov nezostáva nič dlžná a opäť rozdeľuje predné svetlomety. Hlavné svetlomety obsahujú 36 svetelných segmentov a Matrix funkciu. Tá však bude za príplatok, v štandardnej výbave sa nachádza Full-LED svetlá. Objem batožinového priestoru zostal zachovaný (585 litrov Enyaq, 570 litrov Enyaq Coupé). Pribudlo však jedno nové Simply Clever riešenie, a to QR kód nalepený v kufri, ktorý obsahuje praktické video prezentujúce všetky možnosti, ako na 100 % využiť všetky možnosti a riešenia, ktoré batožinový priestor ponúka.

Foto: Škoda

Rozšírená výbava

Už v základnej výbave sa bude nachádzať trojzónová klimatizácia, systém bezkľúčového odomykania a zatvárania vozidla, vyhrievanie sedadiel aj vyhrievanie volantu, ktorý už neobsahuje logo značky, ale iba nápis Škoda. Úpravami prešiel aj multimediálny systém, ktorý je teraz ešte rýchlejší. Na jeden dotyk sa dá aktivovať zapnutie vyhrievania batérie. To isté sa dá konštatovať aj pri deaktivácii vyhrievania sedadiel volantu či čelného skla. Už netreba každý z týchto prvkov deaktivovať osobitne, ale priamo na displeji sa vždy nachádza tlačidlo, ktoré vypne vyhrievanie sedadiel, volantu aj čelného skla. Veľkosti obrazoviek sa nezmenili – pred vodičom sa nachádza menší 5-palcový informačný displej a na palubnej doske 13-palcová obrazovka multimediálneho systému. Za príplatok môže vodičovi počas jazdy robiť spoločnosť head-up displej s rozšírenou realitou.

Foto: Škoda

Rozšírená bola aj výbava asistenčných systémov. Už v základe sa nachádza adaptívny tempomat, systém sledovania mŕtveho uhla a množstvo ďalších vecí. Prostredníctvom aplikácie MyŠkoda bude možné Enyaq teraz zaparkovať na diaľku bez toho, aby ste sa museli nachádzať vo vozidle. Takisto tu je priestor na naučenie 5 manévrov, ktoré bude auto schopné zopakovať bez interakcie vodiča.

Foto: Škoda

Škoda Enyaq a Enyaq Coupé modelového roka 2025 sa budú predávať v dvoch veľkostiach batérie – 63 a 82 kWh. Verzie Enyaq 60 a 80 budú disponovať pohonom zadných kolies, Enyaq 85x bude mať pohon všetkých kolies. Varianty s menšou batériou používajú elektromotor s výkonom 204 koní, vozidlá s väčšou kapacitou batéria poháňa elektromotor s výkonom 286 koní. Maximálny nabíjací výkon 175 kW zostáva nezmenený.

Verzia 60 (Coupé) 85 (Coupé) 85x (Coupé)
Dojazd (km) 433 (442) 579 (589) 542 (550)
Kapacita batérie (kWh) (brutto/netto) 63/59 82/77 82/77
Čas nabíjania (min.) (10 % – 80 %) 24 28 28
Max. nabíjací výkon (kW) 165 135 175
Výkon (kW) 150 210 210
Maximálna rýchlosť (km/h) 160 180 180
Zrýchlenie 0–100 km/h (s) 8,1 6,7 6,7
Pohon Pohon zadných kolies Pohon zadných kolies Pohon všetkých kolies
Exit mobile version