Ako sme už stihli informovať o kompaktnej Kii určenej pre indický trh, tak aj Hyundai tu má svoje želiezko v ohni. Ide o elektrickú verziu a v podstate dvojča modelu Kia Syros.
Hyundai Creta má naplánované uvedenie na indický trh 17. januára a bude konkurovať pre nás neznámym modelom ako Tata Curvv EV, Mahindra BE 6 a MG ZS EV. Spomenúť ešte môžeme globálny model v podobe Suzuki e Vitara. Kórejská automobilka potvrdila niekoľko funkcií a prezradila, ako bude vyzerať interiér pripravovaného auta, údaje o výkone oboch batérií a niekoľko ďalších detailov.
V interiéri identický ako spaľovacia verzia
Podľa fotiek a indickej odnože Autocaru je jasné, že Creta Electric zdieľa palubnú dosku, dvojité 10,25-palcové obrazovky pre infotainment a prístrojové vybavenie, väčšinu svojich funkcií od dvojzónovej klimatizácie a balíka ADAS úrovne 2 až po automatické stmievanie vnútorného spätného zrkadla a audiosystém Bose s 8 reproduktormi, so svojimi benzínovými a naftovými náprotivkami. Čiže prakticky takmer všetko. Rozdiely prichádzajú v podobe nového volantu a novej stredovej konzoly. Použitie prevodovky shift-by-wire spôsobilo, že stredová konzola teraz obsahuje iba držiaky nápojov, tlačidlá pre elektronickú parkovaciu brzdu a funkciu autohold a jazdné režimy.
Zmeny hlavne v prednej časti
Creta Electric prichádza na indický trh s tradičnými úpravami dizajnu, ktoré naznačujú použitie elektromotora. Vyhladenú prednú časť dopĺňajú aktívne klapky v nárazníku (pomáhajú chladiť špecifické časti vozidla a zároveň zlepšujú aerodynamickú účinnosť) a v strede pod logom Hyundai je umiestnený kryt nabíjacieho konektora. Ponuka zahŕňa aj aerodynamicky optimalizované 17-palcové kolesá a batožinový priestor je rozšírený o kufor pod prednou kapotou.
Dve batérie
Hyundai predtým spomenul, že Creta Electric bude k dispozícii s dvoma možnosťami batérie – 42 kWh s dojazdom 390 km a 51,4 kWh s dojazdom 473 km. Automobilka teraz oznámila, že 42 kWh batéria bude poháňať motor s výkonom 135 koní namontovaný na prednej náprave a 51,4 kWh batéria bude poháňať motor s výkonom 171 koní. Uvádza čas zrýchlenia z 0 na 100 km/h za 7,9 sekundy pre verziu Long Range, ktorá má 51,4 kWh batériu. Ako už Hyundai odhalil, 11 kW AC nabíjačka dokáže nabiť väčšiu batériu z 10 na 100 percent za štyri hodiny, zatiaľ čo jednosmerná rýchlonabíjačka ju nabije z 10 na 80 percent za 58 minút.