Domov SPRÁVY Elektromobilita Hyundai Creta je malé elektrické SUV s dojazdom 473 km

Hyundai Creta je malé elektrické SUV s dojazdom 473 km

Foto: Hyundai

Ako sme už stihli informovať o kompaktnej Kii určenej pre indický trh, tak aj Hyundai tu má svoje želiezko v ohni. Ide o elektrickú verziu a v podstate dvojča modelu Kia Syros. 

Hyundai Creta má naplánované uvedenie na indický trh 17. januára a bude konkurovať pre nás neznámym modelom ako Tata Curvv EV, Mahindra BE 6 a MG ZS EV. Spomenúť ešte môžeme globálny model v podobe Suzuki e Vitara. Kórejská automobilka potvrdila niekoľko funkcií a prezradila, ako bude vyzerať interiér pripravovaného auta, údaje o výkone oboch batérií a niekoľko ďalších detailov.

Hyundai Creta
Foto: Hyundai

V interiéri identický ako spaľovacia verzia

Podľa fotiek a indickej odnože Autocaru je jasné, že Creta Electric zdieľa palubnú dosku, dvojité 10,25-palcové obrazovky pre infotainment a prístrojové vybavenie, väčšinu svojich funkcií od dvojzónovej klimatizácie a balíka ADAS úrovne 2 až po automatické stmievanie vnútorného spätného zrkadla a audiosystém Bose s 8 reproduktormi, so svojimi benzínovými a naftovými náprotivkami. Čiže prakticky takmer všetko. Rozdiely prichádzajú v podobe nového volantu a novej stredovej konzoly. Použitie prevodovky shift-by-wire spôsobilo, že stredová konzola teraz obsahuje iba držiaky nápojov, tlačidlá pre elektronickú parkovaciu brzdu a funkciu autohold a jazdné režimy.

Hyundai Creta
Foto: Hyundai

Zmeny hlavne v prednej časti

Creta Electric prichádza na indický trh s tradičnými úpravami dizajnu, ktoré naznačujú použitie elektromotora. Vyhladenú prednú časť dopĺňajú aktívne klapky v nárazníku (pomáhajú chladiť špecifické časti vozidla a zároveň zlepšujú aerodynamickú účinnosť) a v strede pod logom Hyundai je umiestnený kryt nabíjacieho konektora. Ponuka zahŕňa aj aerodynamicky optimalizované 17-palcové kolesá a batožinový priestor je rozšírený o kufor pod prednou kapotou.

Foto: Hyundai

Dve batérie

Hyundai predtým spomenul, že Creta Electric bude k dispozícii s dvoma možnosťami batérie – 42 kWh s dojazdom 390 km a 51,4 kWh s dojazdom 473 km. Automobilka teraz oznámila, že 42 kWh batéria bude poháňať motor s výkonom 135 koní namontovaný na prednej náprave a 51,4 kWh batéria bude poháňať motor s výkonom 171 koní. Uvádza čas zrýchlenia z 0 na 100 km/h za 7,9 sekundy pre verziu Long Range, ktorá má 51,4 kWh batériu. Ako už Hyundai odhalil, 11 kW AC nabíjačka dokáže nabiť väčšiu batériu z 10 na 100 percent za štyri hodiny, zatiaľ čo jednosmerná rýchlonabíjačka ju nabije z 10 na 80 percent za 58 minút.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokPorsche 911 Carrera S má vyšší výkon, ale nie spojkový pedál
Nasledujúci článokVyvinuli aplikáciu, ktorá ukazuje, kedy nemáte variť alebo nabíjať elektromobily
Vo svete motorizmu sa pohybujem približne 20 rokov. Hlavnou náplňou je online priestor www.startstop.sk a printový magazín Stop. Okrem áut sa rád venujem mojim dvom deťom, rád sledujem hokej a futbal.