Necelý rok po oficiálnej výstavnej premiére na ženevskom autosalóne prichádza mestský elektromobil Renault 5 E-Tech aj na slovenský trh. Predávať sa bude s dvoma veľkosťami batérie a v troch stupňoch výbavy.
Renault 5 E-Tech je prvým modelom značky postaveným na novej podvozkovej platforme AmpR Small. Tá umožňuje na malom pôdoryse vytvoriť relatívne veľký vnútorný priestor (rázvor 2,54 metra, 326-litrový kufor) a zároveň udržať hmotnosť vozidla pod 1500 kg. Synchrónny elektromotor s vinutím na rotore má kompaktnejšie rozmery a na európskom trhu je ponúkaný v troch úrovniach výkonu – 70, 90 alebo 110 kW. Na Slovensku vstupuje Renault 5 E-Tech do predaja bez najslabšieho variantu.
Objednávať sa tak dajú len verzie s výkonom 120 alebo 150 koní. Slabší elektromotor sa kombinuje so 40 kWh batériou (Urban Range), silnejší s 52 kWh batériou (Comfort Range). Batérie využívajú chémiu NMC (nikel-mangán-kobalt), ktorá v súčasnosti disponuje najlepšou energetickou hustotou na trhu. 150-koňový variant zrýchli z 0 na 100 km/h za menej než 8 sekúnd a z 80 na 120 km/h za menej ako 7 sekúnd. Maximálna rýchlosť je limitovaná na 150 km/h. 120-koňovej Päťke trvá šprint z 0 na 100 km/h rovných 9 sekúnd. Výrobca uvádza spotrebu energie verzie Urban Range na úrovni 14,6 kWh/100 km, čo znamená dojazd podľa WLTP 312 km.
Cenník
Výbavy sú v ponuke tri – Evolution, Techno a Iconic cinq. Tá prvá je dostupná len pre slabšiu motorizáciu. S výkonnejším elektromotorom tak automaticky získate výbavu Techno. Základná cena vozidla je posadená na úrovni 27 500 € (Renault E-Tech 122 k Urban Range Evolution).
Renault 5 E-Tech | Evolution | Techno | Iconic cinq |
R5 120 k urban range | 27 500 € | 29 500 € | 31 500 € |
R5 150 k comfort range | nepredáva sa | 32 500 € | 34 500 € |
Štandardom je trojfázová palubná nabíjačka s výkonom 11 kW. Maximálny nabíjací výkon je v prípade 40 kWh batérie 80 kW a v prípade 52 kW batérie 100 kW. V základnej výbave sa takisto nachádza aj tepelné čerpadlo, automatická klimatizácia, multimediálny systém openR link s 10-palcovou obrazovkou a 7-palcovým prístrojovým panelom, zadné parkovacie senzory, 18-palcové kolesá a zelený metalický lak.
Evolution
Príplatok za čiernu farbu karosérie činí 550 €, za žltú a bielu 750 €. Exteriér je možné individualizovať štyrmi rôznymi nálepkami na streche, každá je za príplatok 600 €. V prípade výbavy Evolution je možné priplatiť 350 € za vyhrievanie predných sedadiel a možnosť ich nastavenia v 6 rôznych smeroch.
Techno
V tomto stupni výbavy sa podstatne zvyšujú individualizačné možnosti prispôsobenia exteriéru. K dispozícii je až 14 variantov farby exteriéru vrátane trojfarebného lakovania. Disky kolies už nie sú oceľové, ale zliatinové a majú rozmer 18 palcov. Príplatok za balík advanced driving s adaptívnym tempomatom či systémom sledovania mŕtveho uhla je 850 €. 400 € sa pripláca za parkovacie senzory okolo celého vozidla a automatický parkovací systém. Za vyhrievaný volant a predné sedadlá je potrebné priplatiť 500 € a za audiosystém Harman/Kardon 600 €.
Iconic cinq
V najvyššom stupni výbavy zákazník vyberá spomedzi 6 variácii trojfarebného lakovania karosérie s príplatkom 550 alebo 750 € a 600-eurovým príplatkom za nálepku na streche. Štandardom pre Renault 5 E-Tech Iconic cinq je čalúnenie v kombinácii látka/syntetická koža.