Domov SPRÁVY Elektromobilita Renault 5 E-Tech spoznal slovenské ceny

Renault 5 E-Tech spoznal slovenské ceny

Foto: Renault

Necelý rok po oficiálnej výstavnej premiére na ženevskom autosalóne prichádza mestský elektromobil Renault 5 E-Tech aj na slovenský trh. Predávať sa bude s dvoma veľkosťami batérie a v troch stupňoch výbavy.

Renault 5 E-Tech je prvým modelom značky postaveným na novej podvozkovej platforme AmpR Small. Tá umožňuje na malom pôdoryse vytvoriť relatívne veľký vnútorný priestor (rázvor 2,54 metra, 326-litrový kufor) a zároveň udržať hmotnosť vozidla pod 1500 kg. Synchrónny elektromotor s vinutím na rotore má kompaktnejšie rozmery a na európskom trhu je ponúkaný v troch úrovniach výkonu – 70, 90 alebo 110 kW. Na Slovensku vstupuje Renault 5 E-Tech do predaja bez najslabšieho variantu.

Renault 5 E-Tech
Foto: Renault

Objednávať sa tak dajú len verzie s výkonom 120 alebo 150 koní. Slabší elektromotor sa kombinuje so 40 kWh batériou (Urban Range), silnejší s 52 kWh batériou (Comfort Range). Batérie využívajú chémiu NMC (nikel-mangán-kobalt), ktorá v súčasnosti disponuje najlepšou energetickou hustotou na trhu. 150-koňový variant zrýchli z 0 na 100 km/h za menej než 8 sekúnd a z 80 na 120 km/h za menej ako 7 sekúnd. Maximálna rýchlosť je limitovaná na 150 km/h. 120-koňovej Päťke trvá šprint z 0 na 100 km/h rovných 9 sekúnd. Výrobca uvádza spotrebu energie verzie Urban Range na úrovni 14,6 kWh/100 km, čo znamená dojazd podľa WLTP 312 km.

Renault 5 E-Tech
Foto: Renault

Cenník

Výbavy sú v ponuke tri – Evolution, Techno a Iconic cinq. Tá prvá je dostupná len pre slabšiu motorizáciu. S výkonnejším elektromotorom tak automaticky získate výbavu Techno. Základná cena vozidla je posadená na úrovni 27 500 € (Renault E-Tech 122 k Urban Range Evolution).

Renault 5 E-Tech Evolution Techno Iconic cinq
R5 120 k urban range 27 500 € 29 500 € 31 500 €
R5 150 k comfort range nepredáva sa 32 500 € 34 500 €

Štandardom je trojfázová palubná nabíjačka s výkonom 11 kW. Maximálny nabíjací výkon je v prípade 40 kWh batérie 80 kW a v prípade 52 kW batérie 100 kW. V základnej výbave sa takisto nachádza aj tepelné čerpadlo, automatická klimatizácia, multimediálny systém openR link s 10-palcovou obrazovkou a 7-palcovým prístrojovým panelom, zadné parkovacie senzory, 18-palcové kolesá a zelený metalický lak.

Renault 5 E-Tech
Foto: Renault

Evolution

Príplatok za čiernu farbu karosérie činí 550 €, za žltú a bielu 750 €. Exteriér je možné individualizovať štyrmi rôznymi nálepkami na streche, každá je za príplatok 600 €. V prípade výbavy Evolution je možné priplatiť 350 € za vyhrievanie predných sedadiel a možnosť ich nastavenia v 6 rôznych smeroch.

Foto: Renault

Techno

V tomto stupni výbavy sa podstatne zvyšujú individualizačné možnosti prispôsobenia exteriéru. K dispozícii je až 14 variantov farby exteriéru vrátane trojfarebného lakovania. Disky kolies už nie sú oceľové, ale zliatinové a majú rozmer 18 palcov. Príplatok za balík advanced driving s adaptívnym tempomatom či systémom sledovania mŕtveho uhla je 850 €. 400 € sa pripláca za parkovacie senzory okolo celého vozidla a automatický parkovací systém. Za vyhrievaný volant a predné sedadlá je potrebné priplatiť 500 € a za audiosystém Harman/Kardon 600 €.

Foto: Renault

Iconic cinq

V najvyššom stupni výbavy zákazník vyberá spomedzi 6 variácii trojfarebného lakovania karosérie s príplatkom 550 alebo 750 € a 600-eurovým príplatkom za nálepku na streche. Štandardom pre Renault 5 E-Tech Iconic cinq je čalúnenie v kombinácii látka/syntetická koža.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Renault Slovensko
Predchádzajúci článokMitsubishi odhalilo auto z Metal Gear Solid
Nasledujúci článokSadli do auta a vystúpili v policajnej cele. Traja Ukrajinci šoférovali opití