Domov SPRÁVY News Porsche 911 Carrera S má vyšší výkon, ale nie spojkový pedál

Porsche 911 Carrera S má vyšší výkon, ale nie spojkový pedál

Porsche 911 Carrera S
Foto: Porsche

V rámci modelového radu Carrera vypĺňa Porsche medzeru medzi 911 Carrera a 911 Carrera GTS T-Hybrid modelom 911 Carrera S. Jeho pohonné ústrojenstvo teraz dosahuje výkonové úrovne, ktoré boli predtým vyhradené pre GTS predchádzajúcej generácie. Športové auto je dostupné vo verziách Coupé a Cabriolet. 

Trojlitrový dvakrát preplňovaný šesťvalcový boxer bol zásadne vylepšený. Výsledkom je zvýšenie výkonu na 353 kW (480 k) s krútiacim momentom 530 Nm, čo v porovnaní s predchodcom predstavuje nárast o 22 kW (30 k). Na dosiahnutie tohto zvýšeného výkonu a lepšej účinnosti (čím klesli emisie), Porsche namontovalo nové turbodúchadlá a optimalizovalo chladenie plniaceho vzduchu. Porsche 911 Carrera S teraz dizajnovo vychádza z modelov 911 Turbo predchádzajúcej generácie. Carrera S Coupé zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,3 sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť 308 km/h. Výkon prenáša na zadné kolesá osemstupňová dvojspojková prevodovka PDK. 7-stupňový manuál z ponuky vypadol.

Porsche 911 Carrera S
Foto: Porsche

Brzdy z GTS a riadenie zadnej nápravy

Porsche výrazne vylepšilo štandardnú výbavu. Tá teraz zahŕňa 20-palcové kolesá vpredu a 21-palcové vzadu, športový výfukový systém so striebornými koncovkami a Porsche Torque Vectoring Plus. Brzdy preberá z GTS – používa červené brzdové strmene a kotúče s priemerom 408 mm vpredu a 380 mm vzadu. Za príplatok sú k dispozícii karbón-keramické brzdy a športový podvozok PASM, ktorý má o 10 milimetrov nižšiu svetlú výšku v kombinácii s riadením zadných kolies. Optimalizovaná bola tiež hydraulika tlmičov. Riadenie je v kombinácii s riadením zadnej nápravy priamejšie a upravená je aj kinematika prednej nápravy.

Porsche 911 Carrera S
Foto: Porsche

Štandardom je čierne kožené čalúnenie sedadiel, opierok hlavy, palubnej dosky a panelov dverí. Rovnako ako u ostatných modelov Carrera sú sklopné zadné sedadlá k dispozícii bez príplatku ako alternatíva k štandardnému dvojmiestnemu usporiadaniu. Carrera S ťaží z moderného štandardného vybavenia, ktoré sa nachádza v celom modelovom rade. To zahŕňa prvky ako Matrix-LED svetlomety alebo bezdrôtovú nabíjačku smartfónov. Priplácať sa musí za zdvíhací systém pre prednú nápravu, HD-Matrix LED svetlomety a balík Sport Chrono vrátane aplikácie Porsche Track Precision, ktorú využijú najmä vodiči jazdiaci na okruhových dňoch.

TOP 9 športových áut s manuálnou prevodovkou dostupných v roku 2025

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Porsche
Predchádzajúci článokTOP 9 športových áut s manuálnou prevodovkou dostupných v roku 2025
Nasledujúci článokHyundai Creta je malé elektrické SUV s dojazdom 473 km