Dacia v roku 2024 predala 676 340 vozidiel, čo predstavuje nárast o 2,7 % v porovnaní s rokom 2023.
Prispeli k tomu štyri modely, ktoré tvoria gro ponuky automobilky. Sandero si pripísalo 309 392 predaných kusov, čo predstavuje nárast o 14,5 % v porovnaní s rokom 2023. Zároveň sa Sandero stalo v roku 2024 najpredávanejším automobilom na európskom trhu. Model Duster, ktorý sa v roku 2024 predával v dvoch generáciách, dosiahol predaj 215 024 kusov, čo predstavuje nárast o 7,3 % v porovnaní s rokom 2023. Ide o druhé najpredávanejšie vozidlo v Európe pre súkromnú klientelu po modeli Sandero. Model Jogger zaznamenal 96 440 predaných kusov, čo je medziročný nárast o 2,4 %. Z dôvodu zníženia vládnych dotácií na kúpu elektromobilov naprieč európskymi krajinami výrazne klesol predaj modelu Spring. 22 884 predaných kusov v roku 2024 je až o 63 % menej ako v roku 2023. Po príchode faceliftovanej verzie na jeseň minulého roka však Dacia hlási výrazný nárast objemu objednávok.

Top krajiny
Značka Dacia bola založená v roku 1966 v Rumunsku, ale jej renesancia prišla v roku 1999, keď kontrolu nad ňou prevzal Renault. V roku 2004 bol na rozvíjajúce sa trhy uvedený model Logan s cenou od 5 000 €, ktorý sa o rok neskôr objavil aj na európskych cestách. Od roku 2004 predala Dacia už 9 miliónov vozidiel. Tieto výsledky boli v roku 2024 poháňané silnými výkonmi v mnohých európskych krajinách, ktoré zaznamenali historické maximá z hľadiska trhového podielu: 4,2 % v Rakúsku, 5,2 % v Belgicku a Luxembursku, 2,5 % v Nemecku, 6,2 % v Taliansku a 7,7 % v Portugalsku.

Bigster na štartovacej čiare
S novým modelom prichádza nová vlajková loď automobilky. S Bigsterom zostáva Dacia verná svojim hodnotám a ponúka výhodný pomer ceny a kvality v segmente C-SUV. Bigster ako prvý na trhu ponúka výbavu, ktorú zákazníci v segmente C-SUV očakávajú, za cenu Dacia (slovenský cenník zatiaľ nebol zverejnený). V predajnej sieti bude Bigster dostupný od jari 2025. Dacia sa zameria aj na elektrifikáciu svojho sortimentu tým, že ponúkne viac hybridných pohonných jednotiek, pričom zostane verná svojej stratégii ponúkania jednoduchých a cenovo dostupných vozidiel.