Vo Francúzsku vznikli dva zaujímavé restomody pôvodnej Octavie. Oba sú vybavené elektromotormi a prezentujú sa v moderných farbách.
Úpravy historických vozidiel, do ktorých sa inštaluje moderná technika, rastú na popularite. Okrem toho, že je tak možné jazdiť na modernom a bezpečnom vozidle s klasickým a nestarnúcim dizajnom, je to aj spôsob, ako priblížiť historické vozidlá mladšiemu publiku. V prípade restomodov sa zvyčajne mení motor, prevodovka, zavesenie kolies a brzdový systém, pričom častá je prestavba na elektrický pohon.
Francúzsky importér Škoda Auto nedávno vyhlásil netradičnú súťaž s názvom Retrofit Challenge. V rámci nej mali účastníci za úlohu nájsť pôvodný model Škoda Octavia z rokov 1959 až 1971, zrenovovať ho a vytvoriť z neho elektrický restomod. Podmienkou bolo, aby bol dojazd vozidla aspoň 180 km a účastníci súťaže museli dodržať stanovený rozpočet. Realizácie sa napokon dočkali dva projekty. Prvý pripomína americký hot-rod, druhý zasa vozidlo z japonského anime. Oba automobily vznikli pod taktovkou francúzskych motoristických médií v spolupráci s dodávateľmi automobilových komponentov.
Voltavia a Project X
Voltavia je výsledkom práce internetového magazínu Automobile Propre, ktorý sa zameriava na e-mobilitu. Voltavia vychádza z karosárskeho variantu kombi a je postavená v súlade s francúzskou legislatívou. Aj preto prešla karoséria len niekoľkými úpravami, ktorých cieľom bola optimalizácia aerodynamiky. Farba Explorer Green pochádza z konceptu Škoda Vision 7S. Mimochodom, koncept 7-sedadlového vanu by sa do sériovej výroby mal dostať už na budúci rok. Prvé testovacie vozidlá už zachytili špionážni fotografi. Ale späť k modelu Voltavia, interiér je vypracovaný v oranžovej farbe. V batožinovom priestore má uloženú elektrickú kolobežku. Tvorcovia použili na pohon vozidla elektromotor s výkonom 102 koní a 220 Nm.
Zatiaľ čo Voltavia by teoreticky skutočne mohla jazdiť po cestách, druhý projekt z televíznej šou Turbo je oveľa extrémnejší. Tvorcovia sa spojili s tímom W-Autosport a školou Strate School of Design. Automobil nazvaný Project X pripomína skôr pretekársky špeciál ako civilné vozidlo. Je až o 40 centimetrov širší a má elektromotor s výkonom 450 koní a 1000 Nm. Stavba vozidla údajne trvala viac než 1000 hodín. Zaujímavosťou je aj farba Mamba Green, ktorá je charakteristická zo súčasných modelov radu Škoda RS.