Domov SPRÁVY News Restomod, aký tu ešte nebol. 1969 Octavia s výkonom 450 koní a...

Restomod, aký tu ešte nebol. 1969 Octavia s výkonom 450 koní a 1000 Nm

Škoda Octavia Project X restomod
Foto: Škoda

Vo Francúzsku vznikli dva zaujímavé restomody pôvodnej Octavie. Oba sú vybavené elektromotormi a prezentujú sa v moderných farbách.

Úpravy historických vozidiel, do ktorých sa inštaluje moderná technika, rastú na popularite. Okrem toho, že je tak možné jazdiť na modernom a bezpečnom vozidle s klasickým a nestarnúcim dizajnom, je to aj spôsob, ako priblížiť historické vozidlá mladšiemu publiku. V prípade restomodov sa zvyčajne mení motor, prevodovka, zavesenie kolies a brzdový systém, pričom častá je prestavba na elektrický pohon.

Foto: Škoda

Francúzsky importér Škoda Auto nedávno vyhlásil netradičnú súťaž s názvom Retrofit Challenge. V rámci nej mali účastníci za úlohu nájsť pôvodný model Škoda Octavia z rokov 1959 až 1971, zrenovovať ho a vytvoriť z neho elektrický restomod. Podmienkou bolo, aby bol dojazd vozidla aspoň 180 km a účastníci súťaže museli dodržať stanovený rozpočet. Realizácie sa napokon dočkali dva projekty. Prvý pripomína americký hot-rod, druhý zasa vozidlo z japonského anime. Oba automobily vznikli pod taktovkou francúzskych motoristických médií v spolupráci s dodávateľmi automobilových komponentov.

Voltavia a Project X

Voltavia je výsledkom práce internetového magazínu Automobile Propre, ktorý sa zameriava na e-mobilitu. Voltavia vychádza z karosárskeho variantu kombi a je postavená v súlade s francúzskou legislatívou. Aj preto prešla karoséria len niekoľkými úpravami, ktorých cieľom bola optimalizácia aerodynamiky. Farba Explorer Green pochádza z konceptu Škoda Vision 7S. Mimochodom, koncept 7-sedadlového vanu by sa do sériovej výroby mal dostať už na budúci rok. Prvé testovacie vozidlá už zachytili špionážni fotografi. Ale späť k modelu Voltavia, interiér je vypracovaný v oranžovej farbe. V batožinovom priestore má uloženú elektrickú kolobežku. Tvorcovia použili na pohon vozidla elektromotor s výkonom 102 koní a 220 Nm.

Zatiaľ čo Voltavia by teoreticky skutočne mohla jazdiť po cestách, druhý projekt z televíznej šou Turbo je oveľa extrémnejší. Tvorcovia sa spojili s tímom W-Autosport a školou Strate School of Design. Automobil nazvaný Project X pripomína skôr pretekársky špeciál ako civilné vozidlo. Je až o 40 centimetrov širší a má elektromotor s výkonom 450 koní a 1000 Nm. Stavba vozidla údajne trvala viac než 1000 hodín. Zaujímavosťou je aj farba Mamba Green, ktorá je charakteristická zo súčasných modelov radu Škoda RS.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.5 / 5. Počet hodnotení 20

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJŠkoda Story Board
Predchádzajúci článokPred 20 rokmi boli na smiech, teraz vyrábajú najpredávanejšie auto Európy
Nasledujúci článokTest v mraze ukázal reálny dojazd elektromobilov