V roku 2024 značka Renault vykázala druhý rok po sebe rast, a to s 1 577 351 predanými vozidlami. Model Clio je na 2. mieste na trhu osobných automobilov Európy, od roku 2023 sa posunul o dve priečky vyššie.
Renault v roku 2024 spustil veľkú modelovú ofenzívu. Za predchádzajúci rok automobilka uviedla na svetové trhy až 8 nových modelov (Scenic E-Tech, Rafale, Symbioz, Master, 5 E-Tech, Duster, Kardian a Grand Koleos) a jeden modernizovaný automobil. (Captur). Spoločnosť zaznamenala globálny nárast predaja o 1,8 %.
Elektrifikácia na plný plyn
Aby Renault uspokojil potreby všetkých zákazníkov, sleduje dvojstupňovú stratégiu elektrifikácie, ktorá prináša to najlepšie z oboch technológií: hybridnú aj elektrickú. Predaj elektrifikovaných vozidiel (elektrický + hybridný) vzrástol v Európe v roku 2024 o 20 %. V roku 2024 Renault zaznamenal 9 % nárast predaja svojich elektrických vozidiel v Európe. Značka rozšíri svoj sortiment v roku 2025 vozidlom 4 E-Tech.
Renault urobil ambiciózne rozhodnutie implementovať do sériových vozidiel špecializované elektrické platformy AmpR Small (segment B) a AmpR Medium (segment C).
Nová “Päťka” mieša karty
Vďaka silnému štartu podiel značky na trhu s elektrickými osobnými automobilmi vo Francúzsku v roku 2024 prudko vzrástol z 15,5 % na konci októbra na 23 % za november a december dohromady. Renault 5 E-Tech bude v prvom štvrťroku 2025 naďalej naberať na obrátkach a rozšíri svoje cenové rozpätie príchodom 40 KWh batérie.
C segment privíta nový model
Renault tak zostáva najpredávanejšou francúzskou značkou na svete. Bolo to podporené aj uvedením prvých dvoch vozidiel v pláne Renault International Game Plan – Kardian a Koleos, kedy predaj vzrástol o 10 % v Brazílii, o 81 % v Južnej Kórei a o 7 % v Maroku. V roku 2025 bude Koleos debutovať na nových trhoch a na medzinárodnej úrovni bude uvedené úplne nové SUV segmentu C. V Európe nastavená silná rovnováha medzi plne hybridným a plne elektrickým portfóliom umožní značke Renault rýchlo reagovať na požiadavky trhu a uspokojiť potreby zákazníkov, ktorí napredujú vlastným tempom v prechode na elektrický pohon.
Darí sa aj úžitkovým vozidlám
Popri vyššom predaji osobných automobilov vzrástol aj predaj ľahkých úžitkových vozidiel o 4,6 %. Renault predal na celom svete 403 000 vozidiel, z toho 310 500 v Európe. Značka je opäť európskym lídrom na trhu ľahkých úžitkových vozidiel. Tento výkon možno pripísať úspechu jej vlajkových modelov Kangoo (+30,5 %) a Trafic (+14,8 %). Generačnou obmenou prešiel predchádzajúci rok model Master.