Domov SPRÁVY News Toto je Prius medzi motorkami, jazdili sme na Kawasaki s hybridným pohonom

Toto je Prius medzi motorkami, jazdili sme na Kawasaki s hybridným pohonom

Kawasaki Ninja 7 Hybrid
Foto: startstop.sk, Matej Jankovič

Bolo jasné, že skôr či neskôr k tomu príde. Na trhu sa objavil motocykel s hybridným pohonom.

Kým v segmente skútrov ide už o celkom bežný jav, medzi dospelými motocyklami hybridný pohon je predsa len skôr výnimočný. Jednou z prvých lastovičiek budúcnosti je Kawasaki Ninja 7 Hybrid. Tento stroj je primárne poháňaný radovým dvojvalcom s objemom 451 centimetrov kubických a výkonom 59 koní. Sekunduje mu ešte elektromotor s výkonom 9,5 k. Kawasaki Ninja 7 tak dokáže jazdiť na spaľovací aj elektrický motor, avšak najlepšiu účinnosť dosahuje kombinovane, keď elektromotor podporuje spaľovací motor.

Foto: startstop.sk, Matej Jankovič

Elektrický boost

Na pridanie plynu reaguje sedmička pružne. Treba si ale zvyknúť
na pridanie plynu v čisto elektrickom režime, keď motocykel na začiatku jemne poskočí. Práve vďaka prídavnému elektromotoru má jazdec k dispozícii aj boost. Aby sa dal pekne a rýchlo nahmatať, tak sa zapína separátnym tlačidlom na pravej rukoväti. Boost na niekoľko sekúnd pri akcelerácii pridá taký ten povestný kopanec. Aj ked v prípade sedmičky je to len také poštuchnutie, ale je cítiť.

Foto: startstop.sk, Matej Jankovič

Prevodovka je automatická šesťstupňová, načo vás upozorní hneď na prvý pohľad chýbajúcou radičkou a spojkovou páčkou. Môže fungovať v čisto automatickom režime alebo v manuálnom, pričom prevodové stupne sa radia páčkami na ľavej rukoväti. Je to, samozrejme, o zvyku. V automatickom režime radí príjemne, ale trochu dvojvalec podtáča. O zastavenie sa vpredu starajú dva 300-milimetrové kotúče, do ktorých sa zakusujú dvojpiestikové strmene Nissin. Vzadu je to 250-milimetrový kotúč s jednopiestikovým strmeňom. Brzda reaguje dostatočne citlivo. Aj keď je to tak na dva prsty, ktoré treba minimalne na ňu použiť.
Podvozok je mäkší a skôr ladený do pohodlia ako na športovú jazdu. Predná vidlica je nastaviteľná, vzadu je nastaviteľné predpätie pružiny a tým podvozková alchýmia končí.

Foto: startstop.sk, Matej Jankovič

Do zákrut sa Kawasaki príliš nechce a kvôli jej dĺžke treba hybridnú sedmičku trochu presviedčať. Akonáhle sa na nej jazdec začne trochu hýbať a pracovať s váhou, pôjde do zákrut ochotne a s radosťou. Len treba brať do úvahy to, že trakčná batéria je umiestnená pod sedadlom a ťažisko celého stroja ťahá trochu hore.

Foto: startstop.sk, Matej Jankovič

Jazdné režimy

O informovanie jazdca sa stará 4,3-palcový TFT displej. Prišiel nám trochu neprehľadný, ale opäť, je to otázka zvyku. Jazdiť sa dá v troch režimoch – Sport Hybrid (primárne sa stará o jazdu spaľovací motor a elektromotor len pomáha), ECO-Hybrid (tu je elektromotor viac vyťažený) a posledný je čisto elektrický mód, v ktorom je dojazd na batériu okolo 50 kilometrov. Ale pozor, rýchlosť je obmedzená len do 60 km/h. Pokiaľ bývate v tichej oblasti, tento režim je vhodný na zachovanie dobrých susedských vzťahov.

Foto: startstop.sk, Matej Jankovič

Za zmienku stojí aj takzvaný WALK Mode. Pri jeho aktivácii tí menej istejší si vedia plusovým tlačidlom radenia pomaly posúvať motocyklom dopredu a mínusovým zase použiť spiatočku. Konečne tak môžeme všetci zabudnúť na správne otočenie motorky pri zaparkovaní v kopci. Posed je pohodlný a skôr naháčový s jemným naklonením na ruky. Sklon kolien je tak akurát a ani po dlhej jazde neprekáža.

Foto: startstop.sk, Matej Jankovič

Čo prinesie budúcnosť?

Kawasaki Ninja 7 Hybrid naznačuje, akým smerom sa budú vyberať hybridné motocykle v prechodnom období, kým aj svet motocyklov neprejde na elektromotory. Hoci mnohí touto zmenou nebudú nadšení a budú dúfať, že sa tak stane čo možno najneskôr. Avšak tak, ako to bolo aj v automobilovom svete po príchode Toyoty Prius, aj hybridné motocykle si môžu nájsť svojich priaznivcov. Takže aj Kawasaki Ninja 7 Hybrid môže očakávať, že bude mať zástup zástancov aj odporcov. Uvidíme, čo nám prinesie budúcnosť.

Kolesami nadol priatelia.

NÁZOV: Kawasaki Ninja 7 Hybrid
MOTOR: 451 cm³
HMOTNOSŤ: 227 kg
VÝŠKA SEDLA: 795 mm
CENA: 12 295 €

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokSlovenský trh s novými autami ovládla opäť Škoda, skokanom roka 2024 je VW
Nasledujúci článokKedysi tu burácali motory, dnes šepká les. Čo sa stalo s Hockenheimringom?