Domov SPRÁVY News Čínsky „Maybach“ šokuje: Otáča sa ako Smart, batériu nabije skôr než zjete...

Čínsky „Maybach“ šokuje: Otáča sa ako Smart, batériu nabije skôr než zjete obed

Foto: Huawei

Spoločnosť Huawei, ktorú väčšina ľudí pozná ako výrobcu smartfónov, oficiálne odhalila fotografie svojho ambiciózneho elektrického sedanu Maextro S800. Dĺžka 5 480 mm z neho robí najväčší elektrický sedan v Číne a jeden z najväčších sériovo vyrábaných sedanov na svete.

Maextro je nová prémiová značka, ktorá vznikla v spolupráci spoločností Huawei a JAC. Model S800 je ich prvým vozidlom a je zrejmé, že chce konkurovať modelom Maybach od Mercedesu a Nio ET9. Pre porovnanie, Nio ET9 má dĺžku 5 325 mm a Maybach S-Class 5 469 mm. Portál CarNewsChina informuje, že Maextro S800 je prvé vozidlo, ktoré integruje digitálnu platformu Huawei s názvom „Tuling Longxing“. Platforma podporuje autonómne učenie na dosiahnutie zlepšenia ovládania.

Motorizácie

Maextro S800 bude dostupný v dvoch verziách: BEV (batériové elektrické vozidlo) a EREV (elektrické vozidlo s predĺženým dojazdom). BEV verzia ponúka tri elektromotory: jeden 160 kW vpredu a dva 237,5 kW na zadnej náprave, čím dosahuje kombinovaný výkon 635 kW (852 koní).

Huawei Maextro S800
Foto: Huawei

EREV verzia používa 1,5-litrový motor ako generátor elektriky na predĺženie dojazdu. Tento pohon nepoháňa kolesá, ale dobíja batériu alebo poháňa elektromotory. Verzia EREV je dostupná v dvoch verziách. Dvojmotorová verzia má výkon 160 kW vpredu a 230 kW vzadu. Trojmotorová verzia má rovnaké nastavenie ako BEV, s kombinovaným výkonom až 750 kW (1 006 koní).

Obe verzie využívajú NMC batérie od spoločnosti CATL. Elektrická verzia zatiaľ nemá potvrdenú kapacitu batérie, no EREV so spaľovacím motorom má batériu s kapacitou 63,262 kWh, čo poskytuje dojazd 272–371 km podľa čínskeho jazdného cyklu CLTC. EREV variant podporuje 800V vysokonapäťový systém a 6C nabíjanie. To znamená, že batériu možno nabíjať jednosmerným prúdom s výkonom šesťnásobku kapacity batérie. Batéria EREV sa tak pri výkone 390 kW nabije z 10 na 80 % v priebehu necelých 11 minút. Elektrická verzia podporuje 5C nabíjanie, takže tu musia vodiči pri nabíjačkách počítať so zdržaním okolo 12 minút.

Huawei Maextro S800
Foto: Huawei

Technológie

S800 meria na dĺžku 5 480 mm, na šírku 2 000 mm a na výšku 1 536 mm. Rázvor kolies dosahuje 3 370 mm. Hmotnosť BEV verzie je 2 731 kg, zatiaľ čo EREV s tromi motormi váži 2 859 kg. Ako vlajková loď má na palube (ktorej fotografie ešte stále neboli zverejnené) množstvo technológií. Menovať môžeme napríklad systém Huawei ADS na vnímanie vozovky, ktorý automaticky skenuje cestu pred vozidlom a upravuje rozdelenie krútiaceho momentu medzi prednú a zadnú nápravu. Takisto nechýba systém riadenia karosérie Huawei Xmotion, aktívne odpruženie vopred reagujúce na nerovnosti alebo riadenie všetkých kolies. Vďaka tomu má tento takmer 5,5-metrový elektromobil polomer otáčania len 5,05 metra, ktorý je možné v bližšie zatiaľ nešpecifikovanom režime zmenšiť na 3,8 metra. Režim krabej chôdze a klimatizácia s čistením škodlivých plynov sú v prípade luxusných čínskych vozidiel už samozrejmosťou.

Huawei Maextro S800
Foto: Huawei

Za luxus si treba priplatiť aj v prípade čínskych áut

Cena zatiaľ nie je známa, no odhaduje sa na 1 – 1,5 milióna jüanov (120 000 – 190 000 €). Rezervačný poplatok bol stanovený na 20 000 jüanov (2 600 €). Rezervačný systém už automobilka spustila v novembri minulého roka.

Značka Maextro je štvrtou pod značkou koncernu HIMA (Harmony Intelligent Mobility Alliance), ktorú spoločnosť Huawei rozvíja spolu s ďalšími partnermi.

Foto: Huawei

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 6

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJCarNewsChina
Predchádzajúci článokSuperb 3.6 VR6: Keď Škoda na autobahne naháňala BMW a Mercedesy
Nasledujúci článokNová diaľnica pretne sever Slovenska: Nastane tento dôležitý krok