Domov SPRÁVY Elektromobilita Smart otočil, už nebude len čisto elektrickou značkou

Smart otočil, už nebude len čisto elektrickou značkou

Foto: Smart

Nové SUV Smart #5 sa sa po zmene stratégie bude predávať s plug-in hybridným pohonom spolu s predtým odhalenými čisto elektrickými variantmi v reakcii na rastúce obavy z predaja na niektorých globálnych trhoch.

Tento krok potvrdili čínski predstavitelia spoločnosti Smart po zverejnení fotografií testovacích vozidiel na sociálnych sieťach. Predstavuje to veľkú zmenu pre spoločnosť vlastnenú Geely a Mercedes-Benz, ktorá sa predtým zaviazala predávať výlučne modely Smart novej generácie s elektrickým pohonom. Hovorca spoločnosti Smart pre Európu v komentári k tomuto kroku upresnil, že individuálnu mobilitu poháňanú spaľovacími motormi a najmä hybridnými pohonmi vnímame ako prechodnú technológiu smerom k čisto elektrickej jazde. Je dôležité reagovať na čoraz rozmanitejšie požiadavky a túžby zákazníkov. Smart nemôže v súčasnosti vylúčiť žiadne technologické riešenie pre budúcnosť.

Smart
Foto: Smart

Detaily sú zatiaľ neznáme

Rozhodnutie začať ponúkať doteraz najväčší model Smart s plug-in hybridným pohonom bude pravdepodobne tiež reakciou na meniacu sa dynamiku predaja na čínskom trhu, kde plug-in hybridy a EREV vozidlá v poslednej dobe zaznamenali silný predaj. Technické detaily plug-in hybridnej verzie Smart #5 zostávajú pod pokrievkou, aj keď sa predpokladá, že použije variant systému Thor, ktorý je už namontovaný na iných nedávnych nových modeloch Geely, vrátane Galaxy 7 EM-i. Kombinuje preplňovaný 1,5-litrový štvorvalcový benzínový motor a elektronickú duálnu hybridnú prevodovku (E-DHT) s výkonom 110 koní v kombinácii s elektromotorom s výkonom 215 k.

Dve batérie

V Galaxy 7 EM-i je systém Thor dodávaný s možnosťou výberu buď 8,5 kWh alebo 19,1 kWh lítium-železo-fosfátovej batérie, ktorá poskytuje dojazd 55 kilometrov, resp. 120 kilometrov podľa čínskeho testovacieho cyklu CLTC. Pre porovnanie, elektrické verzie #5 ponúkajú výkon od 335 koní s jedným motorom do 416 koní s dvoma motormi – prvá s 400 V a druhá s 800 V elektrickou architektúrou. Sú spojené s LFP a létium-iónovými batériami s dojazdom od 570 do 740 kilometrov podľa WLTP.

Foto: Smart

Smart #5 už tento rok

Elektrické verzie nového SUV sa majú začať predávať na európskych trhoch v polovici roka 2025. Rozhodnutie spoločností Geely a Mercedes-Benz ustúpiť od pôvodných plánov na výrobu čisto elektrických modelov Smart prichádza po tom, čo značka Lotus, takisto spadajúca pod Geely, oznámila, že tiež upustí od svojej stratégie čisto elektrických modelov.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článok340 koní a brutálnych 678 Nm v rodinnom SUV. Senzácia alebo sklamanie?
Nasledujúci článokOtočí sa na päte a AMG nechá ďaleko za sebou. Elektromotory Géčku pomohli