Po predstavení nového modelu Elroq a modernizovaného Enyaqu sa ponúka otázka, čo bude nasledovať ďalej s elektrickými modelmi Škody. V roku 2022 sa ukázal koncept Vision 7S, ktorého sériové prevedenie by malo na trh zavítať v roku 2027. Prvé testovacie kusy už vyšli na cesty.
Koncept Vision 7S bol prvý, ktorý predstavil dizajnový štýl “Modern Solid”, ktorý už stihli prebrať Elroq a Enyaq. Ten bude spoločný pre všetky elektromobily značky Škoda novej generácie. Škoda už na severe Švédska intenzívne testuje svoj najväčší elektromobil, ktorý sa v hierarchii značky zaradí nad Enyaq. Pôjde teda o 7-sedadlové elektrické SUV.
Tech Deck v hlavnej úlohe
Vpredu bude vozidlo charakterizovať tvár “Tech Deck”, ktorá je štíhlejšou interpretáciou tradičnej masky chladiča Škoda. Rovnako ako v prípade modelov Elroq a Enyaq bude tento panel slúžiť na umiestnenie rôznych senzorov, radarov a kamier pre asistenčné systémy vodiča vozidla. Elegantný nos tiež zahŕňa segmentovaný dizajn denných svetiel podobný pixelom, ktorý môžeme vidieť na prototypoch a mal by siahať až po predné blatníky.
Bude to päťmetrový kolos
Ďalšími detailmi, ktoré sa zdajú byť prenesené z Vision 7S, sú strešný spojler s dvojitými plutvami a tenký dizajn zadných svetiel, ktorý siaha až na veko batožinového priestoru. Celkový tvar bude tiež blízky konceptu, s veľmi hranatou prednou časťou a tradičnými proporciami SUV, ale krátkymi prevismi vzadu, ktoré pomôžu maximalizovať vnútorný priestor pre cestujúcich a ich batožinu. Škoda potvrdila, že jej sedemmiestne elektrické SUV bude merať približne 4,9 metra. To z neho urobí najväčší model značky (najnovší Kodiaq je dlhý 4 758 mm) a zároveň bude dlhší ako Peugeot E-5008. Nová Škoda však nebude taká kolosálna ako Hyundai Ioniq 9 (5 060 mm) alebo Kia EV9 (5 015 mm).
Ani interiér asi neprekvapí
Usporiadanie kabíny bude pravdepodobne veľmi podobné súčasným elektromobilom značky, ktoré majú obrovskú centrálnu dotykovú obrazovku spárovanú s menším displejom vodiča. Interiér Vision 7S sa výrazne zameral na použitie recyklovaných a udržateľných materiálov a očakávame, že to tak bude aj pre nový model. Nechýba ani množstvo “Simply Clever” prvkov, ktoré odlišujú modely značky Škoda. Jedným z nich by mohli byť “Smart Dials”, ktoré debutovali v modeloch Kodiaq a Superb, pričom ich staršia verzia bola uvedená práve vo Vision 7S. Každý číselník obsahuje malý displej a jeho stlačením prepínate medzi rôznymi funkciami, za ktoré sú zodpovedné, ako je teplota v kabíne, rýchlosť ventilátora a jazdné režimy. Toto riešenie pomáha vytvárať čistý a moderný dizajn interiéru bez toho, aby obetovali funkčnosť alebo nútili vodičov spoliehať sa výlučne na dotykové obrazovky.
Známa technológia
Sedemmiestna Škoda pravdepodobne dostane rovnakú 86 kWh batériu a maximálnu rýchlosť nabíjania 200 kW ako VW ID. Buzz LWB, čo by znamenalo dojazd necelých 600 km a nabitie z 10 na 80 % v priebehu 30 minút.