Na hraničnom priechode Lanžhot – Brodské v pondelok 27. januára náhle uzatvorili cestný most ponad rieku Moravu. Most je v kritickom stave a môže sa kedykoľvek zrútiť.
Úplná uzávera cesty II/425 cez hraničný most platí od 27. januára od 14:00. Motoristi, ktorí hraničný priechod využívajú pravidelne, ani občania okolitých obcí, o tejto uzávere neboli vopred informovaní. Po moste nemôžu prechádzať vodiči osobných áut, nákladná doprava, prostriedky hromadnej dopravy, cyklisti ani chodci. Rozhodnutie o úplnej uzávere mosta M1644 Brodské – Lanžhot na ceste II. triedy vydal Okresný úrad Senica po konzultácii s Okresným dopravným inšpektorátom. Trnavský kraj zabezpečil označenie obchádzkových trás. obchádzková trasa pre všetky vozidlá vedie po cestách II. a III. triedy, a to z Kútov cez Holíč do Českej republiky, s celkovou dĺžkou 48,7 kilometrov. Alternatívne môžu cestujúci využiť vlakovú dopravu alebo diaľničný úsek D2. V súvislosti s uzáverou adresoval Trnavský kraj ministrovi dopravy SR oficiálnu žiadosť o dočasné vyňatie dotknutého úseku diaľnice zo zoznamu spoplatnených úsekov. Česká strana avizovala, že bude postupovať obdobne voči svojmu rezortu. Trnavský kraj zároveň plánuje rekonštrukciu mosta v spolupráci s Juhomoravským krajom, ktorý zabezpečuje projektovú prípravu.
Župan Viskupič vyzýva vládu, aby začala konať
Zanedbanú údržbu mostných objektov, ktorých úplná uzávera komplikuje každodenný život obyvateľov, ostro skritizoval predseda Trnavského samosprávneho kraja Jozef Viskupič. „Situácia s mostami je alarmujúca. Ak sa vláda nezačne prioritne venovať tomuto problému, hrozí kolaps dopravy. To sa týka celého Slovenska. Mosty musia byť témou pre vládu na čele s premiérom, ale aj pre parlament a prezidenta. Bez ich okamžitých krokov budeme nútení zatvárať mosty, čo ochromí dopravu a ohrozí každodenné fungovanie státisícov ľudí, ktorí dochádzajú za prácou, vzdelaním alebo lekárskym ošetrením. To pre ľudí v regiónoch tiež znamená obchádzkové trasy, vyššie náklady a stratený čas.
Už roky upozorňujem, že kraje suplujú úlohu štátu. Zdedili sme investičný dlh, ktorého úroky nás dobiehajú. Na regionálnych cestách robíme maximum. Využívame vlastné aj európske zdroje, no to naozaj nestačí. Bez spolupráce na všetkých úrovniach a systémového zabezpečenia financií od vlády budeme mosty preventívne zatvárať jeden po druhom, ak nechceme aby nám padli na hlavu, a to aj doslova. A s pribúdajúcimi rokmi to bude len horšie. Hraničný most Brodské-Lanžhot je ďalším z príkladov mostov v havarijnom stave (7. stupeň). Apelujem na vládu, aby prestala ignorovať tento problém a konala, kým nebude neskoro.“