Alpine skompletizuje svoju zostavu elektrických športových vozidiel modelom A310 s konfiguráciu 2+2. Automobil sa postaví proti konkurentom od Porsche, Maserati a Lotusu.
Nová modelová ofenzíva bude podľa magazínu Autocar zahŕňať nedávno uvedený hot-hatch A290, pripravovaný model A390 vo veľkosti Tesla Model Y a kupé a kabriolet verzie elektrickej A110 novej generácie – automobilu, ktorý nahradí svojho uznávaného ľahkého spaľovacieho súrodenca, ktorý skončí koncom tohto roka. Zostavu doplnia do konca desaťročia ďalšie tri elektromobily, ktoré sú považované za väčšie modely segmentu E, ktoré Alpine použije na preniknutie na americký trh.
A310 bude praktickejšia
Alpine A310 bude niesť meno podľa radikálne štylizovaného štvormiestneho kupé zo 70. rokov. Spoločnosť ho umiestni ako praktickejšiu alternatívu k pripravovanému A110 EV, čo v skutočnosti odráža vzťah 718 Cayman a 911 v rámci Porsche, značky, ktorej úspech sa Alpine snaží zopakovať. Marketingový riaditeľ spoločnosti Alpine Bruce Pillard predtým pre Autocar povedal: “A110 má obmedzený objem, pretože je to dvojmiestne vozidlo a vieme, že pridanie ďalších dvoch sedadiel do auta bude znamenať obrovský rozdiel.”
Kľúčovým predajným bodom A310 bude jeho ľahkosť, ktorú umožňuje nová platforma Alpine Performance Platform. Škálovateľnú architektúru použije A110 EV v budúcom roku a bola vyvinutá exkluzívne pre budúce športové elektromobily. Bežnejšie modely – ako napríklad A290 a A390 – budú používať varianty platforiem od skupiny Renault.
Zachovanie hmotnosti aj s batériou
Generálny riaditeľ skupiny Renault Luca de Meo potvrdil, že aplikácia umožní, aby bol elektrický model A110 “ľahší ako porovnateľné auto so spaľovacím motorom“, a to aj napriek nevýhode v podobe batérie. Pre porovnanie, aktuálny Alpine A110 je jedným z najľahších áut v sériovej výrobe s hmotnosťou 1102 kg, čo je hodnota, ktorú si chce udržať aj jej elektrická verzia. Celkový výkon bude ďalším kľúčovým pilierom A310. Bude mať rovnaké nastavenie troch motorov (jedného vpredu a dvoch vzadu) ako pripravované SUV A390. Doteraz najvýkonnejším autom značky je A110 R Ultime s výkonom 345 koní. Nadchádzajúce elektrické športové autá ho pravdepodobne prekonajú a budú schopné dosiahnuť oveľa rýchlejšie časy z 0 na 100 km/h.
Bez umelých zvukov
Na rozdiel od iných elektromobilov zameraných na vodiča, ako je napríklad Hyundai IONIQ 5 N, však A310 nebude vydávať umelé zvuky motora ani simulovať radenie prevodových stupňov. Generálny riaditeľ spoločnosti Alpine, Philippe Krief, už predtým povedal pre Autocar, že elektromobily by nemali znieť, akoby mali spaľovací motor. Dodal: “Toto je falošné. Toto je naozaj falošné. Nemám rád falošné veci.“