Domov SPRÁVY Doprava Zmena rýchlosti na diaľnici: Pokuty budú hroziť od iného limitu

Zmena rýchlosti na diaľnici: Pokuty budú hroziť od iného limitu

Úprava rýchlosti na diaľnici v Rakúsku je na spadnutie.

Dočkáme sa vyššej rýchlosti na diaľnici v Rakúsku? Doteraz povolenú maximálnu rýchlosť u susedov chcú zvýšiť. Na spadnutie je úprava na 150 km/h. Problémom je, že zvýšenie rýchlostného limitu by mohlo viesť k vyšším emisiám, hluku a riziku nehôd.

Ak pôjdete v budúcnosti na rakúskej diaľnici rýchlosťou 150 km/h, podľa všetkého vám nebudú hroziť pokuty za rýchlosť. Možné zavedenie vyššej rýchlosti na diaľnici namiesto terajšej 130ky je súčasťou aktuálnych koaličných rokovaní. Zmena je medzičasom údajne dohodnutá. Tento krok však už vopred vyvoláva silnú kritiku. Podľa dopravného združenia VCÖ by spôsobil mnohé negatívne dôsledky, a to najmä v oblasti životného prostredia a bezpečnosti na cestách.

Dáta Rakúskeho úradu pre životné prostredie uvádzajú, že pri zvýšení rýchlosti zo 130 km/h na 150 km/h by sa priemerné emisie CO2 osobných automobilov zvýšili o 19 %, emisie jemných prachových častíc o 31 % a oxidov dusíka až o 44 %. Okrem toho by narástla spotreba paliva, hluk z dopravy a zvýšilo by sa riziko dopravných nehôd.

Hrozí vysoká spotreba paliva

Zvýšenie rýchlosti na diaľnici je v rozpore s cieľmi znižovania skleníkových plynov a zlepšovania kvality ovzdušia v Rakúsku. Združenie VCÖ upozorňuje, že vyšší rýchlostný limit znamená aj väčšiu spotrebu paliva.

Zatiaľ čo auto pri 130 km/h spotrebuje v priemere 6,5 litra na 100 km, pri 150 km/h je to už 7,7 litra. Ak vodiči častejšie zrýchľujú po brzdení, spotreba paliva sa ešte viac zvyšuje, upozorňuje Der Standard.

Bezpečnosť na diaľnici v ohrození

VCÖ tiež upozorňuje, že vyššie rýchlostné rozdiely medzi vozidlami a častejšie brzdenie zhoršujú plynulosť premávky a zvyšujú riziko tvorby dopravných kolón. Zároveň sa pri vyššej rýchlosti na diaľnici výrazne predlžuje brzdná dráha.

“Časová úspora, ktorú vodiči získajú, bude v praxi omnoho menšia, než sa predpokladá. Cena za ňu však bude vysoká: vyššia spotreba paliva, viac hluku pre obyvateľov v okolí diaľnic, vyššia koncentrácia škodlivých látok, väčší podiel CO2 a predovšetkým vyššie riziko nehôd spôsobené dlhšou brzdnou dráhou,” zhrnul Michael Schwendinger z VCÖ.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 3

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokRošády vo vedení automobiliek, Peugeot na čele DS Automobiles
Nasledujúci článokLancia Thesis – nezvyčajný luxus zo srdca talianskeho dizajnu