Spoločnosť BYD predstavila svoj najnovší asistenčný systém riadenia „God’s Eye“ (Božie oko). Táto aktualizácia umožní vybaviť každé auto značky BYD špičkovou technológiou inteligentného riadenia, vrátane tých najmenších a najlacnejších modelov s cenou nižšou než 10 000 eur.
Asistenčný systém Božie oko bude dostupný v troch rôznych variantoch. Počas predstavenia novej aktualizácie asistenčného systému (ADAS) predseda spoločnosti Wang Chuanfu zdôraznil, že BYD má najväčšiu databázu automobilových cloudov v Číne. Súčasne zamestnáva 110-tisíc inžinierov, z čoho 5 000 sú inžinieri výskumu a vývoja zaoberajúci sa inteligentným riadením. vďaka tomu dokáže vývojoví tím spracovať celkovo 72 miliónov kilometrov jazdy za deň. Tieto faktory pomohli BYD vyvinúť Božie oko novej generácie. Predseda BYD si myslí, že v najbližších 2 až 3 rokoch sa inteligentné riadenie stane nevyhnutnou konfiguráciou pri kúpe každého nového auta. Stanú sa tak bežnou súčasťou výbavy ako sú dnes airbagy alebo bezpečnostné pásy.

Tri stupne inteligencie
Božie oko má celkovo tri inteligentné jazdné klasifikácie. Systém základnej úrovne sa nazýva „Božie oko C“. Spolieha sa na zhluk troch kamier za čelným sklom. Tento základný systém ADAS budú využívať modely pod značkou BYD. Celý systém je poháňaný softvérom DiPilot 100 s výpočtovým výkonom 100 TOPS (100 biliónov operácií za sekundu).Medzi hardvérové prvky úrovne C patrí 12 kamier, 5 mm vlnové radary a 12 ultrazvukových radarov. Tie pozostávajú z 3 predných kamier, 5 panoramatických kamier a 4 priestorových kamier. Päťmilimetrové vlnové radary poskytujú 360-stupňové vnímanie nemŕtveho uhla. Predný radar má detekčnú vzdialenosť 300 metrov. Presnosť 12 ultrazvukových radarových snímačov je 1 cm, v prípade parkovania 2 cm.
Vyššia úroveň systému sa volá Božie oko B. Je doplnená o Lidar na zlepšenie vnímania asistenčného systému riadenia vozidla. Tento systém sa objaví vo vozidlách predávaných pod značkami Denza a Fang Cheng Bao. O pohon ADAS sa stará systém DiPilot 300 s výpočtovým výkonom 300 TOPS. Autopilot najvyššej úrovne sa nazýva Božie oko A a obsahuje až tri Lidary, pričom pracuje s výpočtovým výkonom 600 TOPS. Týmto systémom budú vybavené vozidlá značky Yangwang.

Každé vozidlo patriace pod koncern BYD s novým asistenčným systémom riadenia tak bude obsahovať architektúru Xuanji s centrálnym procesorom, cloud AI, AI na strane vozidla, internet vozidiel, 5G sieť, satelitnú sieť, reťaz senzorov, riadiaci reťazec, dátový reťazec a mechanický reťazec. Ako už bolo avizované pred niekoľkými dňami, architektúra Xuanji od BYD bude prepojená s umelou inteligenciou DeepSeek. Ako čerešničku na torte predseda BYD ukázal video športového vozidla Yangwang U9 vybaveného systémom God’s Eye A, ktorý jazdí na pretekárskej dráhe autonómne, teda bez ľudskej posádky.
Prehĺbenie cenovej vojny
Vozidlá BYD boli doteraz vybavené asistenčnými systémami, ktoré umožňovali čiastočne autonómnu jazdu po diaľnici pod dohľadom vodičov, a to v modeloch spravidla drahších ako 30 000 dolárov. Konkurenčná Tesla podobný systém v Číne predáva v modeloch s cenou od 32-tisíc dolárov. Po umelej inteligencii DeepSeek tak čínsky priemysel zasadzuje západným značkám ďalšiu tvrdú ranu. Analytici tento krok hodnotia ako začiatok cenovej vojny. Malé a cenovo dostupné automobily totiž spravidla neboli vybavené pokročilými asistenčnými systémami vodiča. BYD si od tohto kroku sľubuje ďalší nárast predaja svojich vozidiel. V reakcii na uvedenie nových technológií zaznamenali akcie spoločnosti BYD silný rast.