Domov SPRÁVY News V 2024 nepredali toľko áut, koľko chceli. Teraz zvýšia ich ceny, aby...

V 2024 nepredali toľko áut, koľko chceli. Teraz zvýšia ich ceny, aby ich predali ešte menej

Audi Grandsphere concept
Foto: Audi

Audi v predchádzajúcom roku klesol predaj vozidiel o takmer 12 %. Manažment automobilky na predajné výsledky za kalendárny rok reagoval vyhlásením, že zákazníci sa majú pripraviť na citeľné zdražovanie jednotlivých modelov. Audi totiž chce priniesť ešte luxusnejší zážitok a na predaji drahších vozidiel s vyššími maržami dosiahnuť lepšie hospodárske výsledky.

Predaj Audi v roku 2024 v porovnaní s rekordným rokom 2023 klesol vo všetkých regiónoch sveta vrátane Nemecka. Podrobnejšie sme o predajných výsledkoch Audi za rok 2024 informovali TU. Čo sa týka počtu predaných vozidiel, hlavní rivali Audi, teda BMW a Mercedes, predaji celosvetovo viac vozidiel a automobilku z Ingoldstadtu prekonala dokonca aj Tesla. Namiesto objemu predaja sa však teraz Audi zameria na ziskovosť. Avizuje postupné zvýšenie cien svojich modelov. A hoci sa dá predpokladať, že celkový objem predaja Audi klesne, vďaka vyšším maržiam by značka mala na konci dňa dosiahnuť vyšší zisk.

Foto: Audi

Informáciu potvrdil Jose Miguel Aparicio, nový šéf Audi UK (United Kingdom) pre magazín Auto Express. „Urobíme krok nahor v oblasti prémiovosti. Zvýšime prestíž, atraktivitu a vnímanie značky. Zaujíma nás viac kvalita biznisu než samotné čísla predajov,“ povedal Aparicio. Audi sa tak cenovo posunie o stupienok vyššie, ale bez toho, aby zasahovalo do teritória značky Porsche. Zmena však bude postupná, pretože Audi bude musieť okrem samotných cien zmeniť aj imidž značky a jeho vnímanie medzi zákazníkmi. Vstupnou bránou zo sveta štyroch krúžkov by sa mal stať model A3. Audi totiž v krátkom čase vyradí z ponuky modely A1 a Q2. Audi by určite pomohlo, keby dokázalo na trh priniesť novú generáciu svojej vlajkovej lode A8. Zatiaľ sa však javí, že tento najluxusnejší model prejde ďalším faceliftom, ale nechajme sa prekvapiť.

Podobné posuny smerom k drahším vozidlám prednedávnom avizovali aj Jaguar a DS. Jaguar pracuje na svojej renesancii, jeho budúcnosť však bude spojená výhradne s elektrickým pohonom. Celkom nový model by mal priniesť na trh na budúci rok, pričom sa očakáva, že žiadny Jaguar nepôjde s cenou pod 120 000 €. Konkurovať vozidlám typu Bentley má ambíciu aj značka DS Automobiles patriaca do koncernu Stellantis.

koncepty vozidiel značky Audi
Foto: Audi

Volkswagen potvrdil príchod elektrického SUV ID.2X

Generálny riaditeľ koncernu Volkswagen Thomas Schäfer v príspevku na LinkedIn potvrdil, že Volkswagen na autosalóne v Mníchove na jeseň tohto roka predstaví model ID.2X, teda akúsi elektrickú alternatívu k modelu T-Cross. Model bude postavený na rovnakej podvozkovej platforme MEB Entry ako pripravovaný ID.2. Bude však o približne 2 až 3-tisíc eur drahší, takže cena ID.2X by mohla začínať niekde na úrovni pod 28-tisíc eur. VW ID.2X sa bude vyrábať v novom závode neďaleko Barcelony po boku sesterských modelov ID.2, Cupra Raval a Škoda Epiq.

Škoda nechce vyrábať superlacný elektromobil

Začiatkom marca Volkswagen predstaví verejnosti koncept najlacnejšie elektromobilu ID.1, ktorý uvedie na trh v roku 2027. portál Ecomento.de s odvolaním sa na Spiegel však teraz informuje, že Škoda sa plánov na elektromobil za 20 000 € vzdala.

Škoda Epiq
Najlacnejším elektromobilom v portfóliu značky Škoda by sa mal stať model Epiq za približne 25 000 € s DPH. Lacnejší elektromobil zatiaľ Škoda nevyrobí, obáva sa, že by bola na jeho predaji stratová. Foto: Škoda

Pôvodne sa mal najmenší elektromobil Volkswagenu vyrábať v spolupráci s Renaultom v jeho slovinskom závode. Táto spolupráca však padla, pretože Volkswagen chcel vyťažiť vlastné  európske výrobné kapacity. Spiegel odhaduje, že VW ID.1 by sa mohol vyrábať v portugalskom Palmele. Pôvodne sa očakávalo, že dvojičku k ID.1 prinesie aj Škoda, podľa nových informácií však česká značka mala z projektu vystúpiť z dôvodu nízkych marží. Škoda sa údajne obáva, že by na výrobe a predaji lacného elektromobilu bola stratová. Volkswagen vyvíja pre ID.1 celkom novú architektúru a robí tak v spolupráci so značkou Rivian. Tá má okrem iného znížiť počet riadiacich jednotiek v aute a tým aj jeho náklady.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.2 / 5. Počet hodnotení 5

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJAuto Express
Predchádzajúci článokDacia prerušila dodávky obľúbeného SUV. V čom nastal problém?
Nasledujúci článokAko milovať EV, keď je na trhu toto? Čistá vášeň benzínovej šelmy
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.