Domov SPRÁVY News Mercedes pripravuje elektrické GLC a modernizáciu pre Triedu S

Mercedes pripravuje elektrické GLC a modernizáciu pre Triedu S

Mercedes GLC
Foto: Mercedes-Benz

Mercedes poodhalil svoje plány na najbližšie roky. Na trh uvedie niekoľko nových modelov. Naďalej bude zdokonaľovať digitálne funkcie vozidiel, chystá predaj jednej továrne a zníži celkovú ročnú produkciu.

Počnúc úplne novým modelom CLA, ktorý bude oficiálne predstavený už o niekoľko týždňov, v tomto roku začne Mercedes-Benz najintenzívnejší program uvádzania produktov na trh vo svojej histórii. Tešiť sa tak môžeme na veľkú modernizáciu Triedy S v roku 2026, nové AMG modely a ďalšie. Celkovo plánuje Mercedes-Benz do roku 2027 dostať na trhy desiatky nových alebo aktualizovaných modelov.

Ako je už dlhšie známe, nové CLA sa bude ponúkať s elektrickým pohonom alebo 48-voltovým elektrifikovaným štvorvalcovým motorom spárovaným s elektrifikovanou osemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Mercedes sľubuje, že elektrický variant nastaví nové štandardy vo svojej triede z hľadiska dojazdu, spotreby a nabíjacieho výkonu vďaka know-how prenesenému z konceptu VISION EQXX.

Mercedes CLA
Foto: Mercedes-Benz

Minimálne tri nové elektromobily

V rámci modelovej ofenzívy sa postupne predstavia elektrické modely Trieda C, Trieda E aj GLC. Tempo zavádzania nových elektrických vozidiel budú určovať trhové podmienky, infraštruktúra a potreby zákazníkov. „Našich zákazníkov nadchneme úplným zavedením nekompromisných áut. Budú inteligentnou súčasťou ich života. Všetky prichádzajú s plne integrovaným technologickým balíkom a využívajú najnovší vývoj v oblasti AI. Budú nabité pokročilými technológiami, ako sú najnovšie systémy ADAS, a inovatívne technické funkcie, ako je nový systém steer-by-wire.

Všetko to začne veľmi skoro s naším novým CLA, naším prvým softvérovo definovaným vozidlom poháňaným naším vlastným interným operačným systémom MB.OS. Po ňom bude nasledovať naše nové elektrické GLC, ktoré je prelomovým bodom v našom segmente strednej veľkosti. Toto je plne elektrické SUV, na ktoré naši zákazníci čakali,” uviedol Markus Schaefer, člen predstavenstva Mercedes-Benz Group AG.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Operačný systém MB.OS

Po uvedení CLA budú všetky nové vozidlá Mercedes bežať na patentovanom operačnom systéme Mercedes-Benz (MB.OS). Ten je škálovateľný, aby vyhovoval každému segmentu a dá sa prispôsobiť každému regiónu. Napríklad v prípade navigácie bude Mercedes-Benz využívať Google na západných trhoch, AMAP pre Čínu a TMAP v Kórei. S novým CLA predstaví Mercedes-Benz nielen MB.OS, ale aj virtuálneho asistenta MBUX. Vďaka použitiu najnovších veľkých jazykových modelov (LLM) a začleneniu konverzačnej a behaviorálnej AI bude používateľská skúsenosť proaktívnejšia a ľudskejšia. Virtuálny asistent bude môcť vďaka pamäti odpovedať na doplňujúce otázky prirodzeným spôsobom až hodinu.

MB.OS tiež podporuje automatizovanú jazdu ďalšej úrovne vrátane navigácie z bodu do bodu úrovne 2++, ktorá zvláda komplexnú mestskú premávku. Táto funkcia bude dostupná v Číne a USA (Európa bude nasledovať hneď, ako to legislatíva dovolí).

Mercedes MBUX system
Foto: Mercedes-Benz

Pripravený na Euro 7

Portfólio hnacieho ústrojenstva elektrických vozidiel bude využívať vysoko modulárne elektrické pohonné jednotky a batérie, ktoré sú škálovateľné pre všetky segmenty, vrátane nákladovo efektívnych lítium-železo-fosfátových (LFP) a pokrokových nikel-mangán-kobaltových (NMC) batérií, ako aj vysokovýkonných okrúhlych článkov. Pri batériách používaných v CLA sa náklady na kilowatthodinu znížili o približne 30 % v porovnaní s predchádzajúcou generáciou. Okrem pokroku v chémii článkov Mercedes-Benz pracuje na ďalších zlepšeniach hustoty energie a nákladovej efektívnosti.

Na zabezpečenie komplexného portfólia elektrifikovaných vozidiel so spaľovacími motormi má Mercedes-Benz už k dispozícii celý rad motorov a prevodoviek pripravených na emisné normy Euro 7 v rozsahu od štyroch do osem valcov. Na vybraných trhoch budú aj naďalej ponúkané 12-valcové motory. 

Mercedes G 580
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Plán pre Čínu

Čína je už dnes domovom najväčšej a najsilnejšej výskumnej a vývojovej siete Mercedes-Benz mimo Nemecka. Miestne zariadenia v Pekingu a Šanghaji umožňujú automobilke plne využiť miestny ekosystém. Využitie čínskej R&D siete umožní značke zvýšiť inteligenciu svojich produktov a zároveň výrazne znížiť zložitosť a náklady. Produkty vyrobené pre čínsky trh budú vyvinuté lokálne a budú nabité aplikáciami a obsahom špecifickým pre Čínu, vrátane špecializovaného infotainmentu a funkcií automatizovanej jazdy. Súčasťou ohlásenej kampane na uvedenie produktov na trh bude sedem modelov určených pre Čínu vo všetkých segmentoch.

Mercedes-Benz AMG GT
Foto: Patrik Matejčík

Optimalizácia produkcie

Mercedes-Benz plánuje do roku 2027 znížiť výrobné náklady o 10 %. Závod na výrobu hnacieho ústrojenstva v Poľsku sa transformuje na budúci výrobný závod pre nový modelový rad vanov. Výrobný závod na dodávky v Argentíve čaká predaj. Spoločnosť plánuje, že celosvetová výrobná kapacita osobných automobilov sa zníži z 2,5 milióna v roku 2024 na 2 až 2,2 milióna kusov do roku 2027. Zatvorenie závodov v Nemecku sa neplánuje. Výrobná kapacita v každom nemeckom závode je v priemere 300 000 kusov. K výrobnej zostave v Kecskemete (Maďarsko) pribudne model kľúčového segmentu, aby sa zvýšila jeho kapacita a využili výrobné náklady, ktoré sú zhruba o 70 % nižšie ako v Nemecku.

Mercedes Benz S 580e za takmer 200 000€ neodvezie túto základnú vec - TEST

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Mercedes-Benz
Predchádzajúci článokMitsubishi Grandis sa vráti, dostane spaľovacie motory
Nasledujúci článokSuperb 3.6 VR6: Keď Škoda na autobahne naháňala BMW a Mercedesy
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.