Domov SPRÁVY News Slováci ukázali, aké autá chcú. Predaj 10-ročného modelu sa zvýšil o 146...

Slováci ukázali, aké autá chcú. Predaj 10-ročného modelu sa zvýšil o 146 %

Batožinový priestor MPV automobilu Volkswagen Touran
Foto: Volkswagen

Skutočnosť, že slovenskí motoristi obľubujú priestranné vozidlá, dokumentuje úspech Volkswagenu Touran. Ten je jedným z posledných osobných MPV modelov na našom trhu. Hoci v aktuálnej generácii je v predaji už od roku 2015, v roku 2024 bolo zaregistrovaných 506 kusov, čo znamená medziročný nárast objednávok o 146 %.

Prvá generácia VW Touran prišla na európsky trh v roku 2003. Kompaktné MPV sa rýchlo stalo hviezdou. Zákazníci ho vyhľadávali pre jeho všestranné vlastnosti. Postavený bol pritom na platforme modelu Golf. Na dĺžke 4,4 metra poskytoval vysokú funkčnosť, priestranný interiér až so 7 sedadlami a veľký batožinový priestor. V päťmiestnej verzii ponúkal prvý Touran 695 litrov úložného priestoru. Vymontovaním troch samostatných sedadiel v druhom rade bolo možné tento priestor zväčšiť na 1 989 litrov. Mohol tak toho odviezť skutočne veľa, čomu nahrávalo aj vysoké užitočné zaťaženie takmer 700 kg.

Volkswagen Touran
Foto: Volkswagen

Množstvo šikovných nápadov robilo Touran vo svojom segmente jedinečným MPV. Dôkazom toho bolo až 39 rôznych úložných priestorov po celej kabíne alebo sklopné operadlo sedadla spolujazdca, ktoré sa dalo využiť ako mobilný kancelársky stôl. Volkswagen ponúkal pre Touran širokú ponuku motorov. Tá pokrýva spektrum od 66 kW (90 k) až po 125 kW (170 k), vrátane modelu EcoFuel na CNG.

interiér automobilu Volkswagen Touran
Foto: Volkswagen

Touran druhej generácie

Touran prvej generácie bol vyrobený v celkovom počte viac než 1,9 milióna kusov. Druhá generácia prišla až po 12 rokoch, teda v roku 2015. Rovnako ako Golf siedmej generácie, nový Touran využil modulárnu platformu MQB. Mimoriadne veľkorysý rázvor náprav 2 786 milimetrov rovnako priniesol výrazne väčší a skutočne multifunkčný interiér. Pohotovostná hmotnosť sa znížila o 62 kg.

Foto: Volkswagen

Na výber bolo aj šesť nových motorov a pokročilé asistenčné a informačno-zábavné systémy. Štedrá šírka interiéru je atraktívna najmä pre rodiny, keďže vzadu je dostatok miesta na umiestnenie troch detských sedačiek vedľa seba. Ako päťmiestny má objem batožinového priestoru od 743 litrov do 1 980 litrov, pričom maximálna dĺžka nákladu je 2,70 metra. A v interiéri ukrýva dokonca až 47 odkladacích priestorov.

Foto: Volkswagen

Volkswagen Touran sa v ponuke nemeckej značky nachádza doteraz. Stále je Touran k dispozícii s osvedčenými motormi 1,5 TSI a 2,0 TDI s výkonom 150 koní a 6-stupňovou manuálnou alebo 7-stupňovou automatickou prevodovkou. Volkswagen na Touran poskytuje akciovú výbavu Limited s prvkami za viac než 8-tisíc eur úplne zadarmo. Bohato vybavené vozidlo je tak k dispozícii už od 30 790 €. Najbližším konkurentom Touranu je aktuálne vyzývateľ z Číny – Dongfeng U-Tour. Ten je teraz takisto v akcii, od 30 890 €.

Foto: Volkswagen

Predajne úspešný rok 2024

Volkswagen má za sebou na slovenskom automobilovom trhu úspešný rok. Podľa štatistiky Združenia automobilového priemyslu SR (ZAP SR) bolo v uplynulom roku zaregistrovaných 8 532 nových osobných vozidiel Volkswagen, čo predstavuje nárast až o 35 % oproti roku 2023 (6299 kusov). To je spomedzi top 10 najpredávanejších značiek suverénne najvyšší progres. Dobre sa darilo novým modelom uvedeným na trh v roku 2024.

Úplne nová generácia modelu Passat Variant sa stala druhým najpredávanejším kombi strednej triedy s počtom 340 kusov, pričom jej objednávky vzrástli o 89 %. V segmente stredne veľkých SUV, ktorý je na slovenskom trhu najväčší, je značka Volkswagen zastúpená populárnym Tiguanom. Napriek tomu, že sa jeho nová generácia začala predávať až v priebehu roka, sa Tiguan stal piatym najpredávanejším SUV tejto triedy s počtom 1430 kusov, pričom zaznamenal nárast objednávok až o 189 %.
Modernizované modely Golf a Golf Variant zaznamenali medziročný nárast objednávok o 71 %. Spolu ich bolo v roku 2024 zaregistrovaných 1253 kusov.

Foto: Volkswagen

Kompaktné SUV modely Taigo a T-Cross zaznamenali nárast objednávok o 70, respektíve 86 %, pričom spoločne s modelom T-Roc dosiahli 16,4 % podiel v segmente kompaktných SUV, čím sa v ňom značka Volkswagen stala jednotkou. Model T-Cross bol zároveň najpredávanejším modelom značky s počtom 1693 kusov. Úspech zaznamenal Volkswagen aj v segmente plne elektrických vozidiel (BEV), kde obsadil so svojimi modelmi radu ID. s počtom 384 kusov prvú priečku s trhovým podielom 17,2 %. Nové objednávky elektrických modelov značky pritom medziročne vzrástli o viac než 30 %. Zaujímavosťou je, že najnovší model ID.7 sa v uplynulom roku umiestnil s počtom 80 kusov na celkovom 4. mieste v segmente limuzín strednej triedy, čím sa umiestnil pred mnohými konkurentmi so spaľovacími motormi.

Škoda Kodiaq vs. Volkswagen Tiguan: Ktoré SUV je pre vás to pravé?

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3.8 / 5. Počet hodnotení 72

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Volkswagen Slovakia
Predchádzajúci článokLepšie auto vlastne nepotrebujete. Ako sa Golf GTI stal ikonou
Nasledujúci článokVzpomínate si na Yugo? Juhoslovanská ikona sa chystá na veľký návrat
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.