Domov SPRÁVY News Lízingové kalkulačky rátajú ostošesť. Zverejnili ceny nového Avantu

Lízingové kalkulačky rátajú ostošesť. Zverejnili ceny nového Avantu

Audi A6 Avant
Foto: Audi

Nové Audi A6 Avant dostalo krátko po svojej oficiálnej premiére slovenský cenník.

Dizajn Audi A6 Avant je funkčný a nadčasový. V Audi venovali veľa pozornosti aerodynamike. Výsledkom je koeficient odporu vzduchu karosérie len 0,25, čo je najlepšia hodnota modelu Avant so spaľovacím motorom v histórii. Okrem veľkých vzduchových clôn a ovládateľných prívodov chladiaceho vzduchu v prednej časti k lepšej aerodynamike prispievajú aj strešný spojler a aerodynamické panely po stranách zadného okna. Audi optimalizovalo tiež tesnenie medzi nárazníkom a chladiacou jednotkou, čím sa straty prúdením vzduchu v tejto oblasti znížili o 70 %. Na výber je 10 rôznych farieb karosérie a disky kolies s veľkosťou od 18 do 21 palcov.

Foto: Audi

Ruka v ruke s lepšou aerodynamikou prichádza aj lepšie odhlučnenie interiéru. Nová á-šestka Avant má teraz o 30 % zvukovej izolácie viac než predchádzajúci model, pričom ich hmotnosť zostala na takmer rovnakej úrovni. Novo vyvinuté puzdrá uchytenia motora a prevodovky zabezpečujú hladšiu a tichšiu jazdu. Optimalizovaný bol aj tvar zubov prevodovky a všetky pneumatiky na kolesách s priemerom 19 palcov a viac majú tlmiče hluku. Ide o penové krúžky na vnútornej strane pneumatiky, ktoré tam znižujú vibrácie vzduchu a tým priaznivo ovplyvňujú hladinu hluku vo vozidle.

Audi A6 Avant
Foto: Audi

S celkovou dĺžkou 4 990 mm metrov je Audi A6 Avant o 60 mm dlhšie ako predchádzajúci model. Rázvor meria 2 927 mm a A6 Avant je široké necelých 1 880 mm. Batožinový priestor má základný objem 503 litrov (predchádzajúci model disponoval objemom 565 litrov). Po úplnom sklopení operadiel zadných sedadiel sa objem batožinového priestoru zväčší na 1 534 litrov. Systém koľajníc, úložný a batožinový priestor a deliaca sieť sú súčasťou štandardnej výbavy, rovnako tak aj elektricky ovládané dvere batožinového priestoru. Tie sa môžu otvárať aj pohybom nohy, pričom projekčné svetlo ukazuje, kam „kopnúť“.

batožinový priestor vozidla Audi A6 Avant
Foto: Audi

Mild-hybridné motorizácie

Audi A6 Avant stojí na platforme Premium Platform Combustion (PPC). Vozidlo poháňajú spaľovacie jednotky doplnené o mild-hybridnú technológiu (MHEV Plus). Tejto technológii sme sa podrobnejšie venovali TU. Okrem štvorvalcov 2,0 TFSI a 2,0 TDI s výkonom 150 kW (204 k) má tento typ čiastočnej elektrifikácie aj šesťvalec 3.0 TFSI s výkonom 270 kW (367 k). Systém pozostáva z troch hlavných komponentov: 48-voltovej batérie, remeňového alternátorového štartéra (BAS) a generátora hnacieho ústrojenstva (PTG) s integrovanou výkonovou elektronikou.

Audi A6 Avant
Foto: Audi

Audi potvrdilo, že pre A6 Avant bude voliteľne k dispozícii riadenie všetkých kolies, adaptívne vzduchové odpruženie aj športový diferenciál quattro. Štandardné progresívne riadenie teraz reaguje ešte priamejšie. V porovnaní s predchodcom je celá dráha od volantu až po kolesá tuhšia. Riešenie zahŕňa torznú tyč, pevne priskrutkovaný hrebeň riadenia a tuhšie puzdrá ramena nápravy. Mierne sa zväčšil aj odklon na prednej náprave. Celkovo tieto opatrenia majú viesť k zlepšenej odozve riadenia a väčšej spätnej väzbe od vozovky.

displeje vo vozidle Audi A6 Avant
Foto: Audi

Riadenie všetkých kolies bude k dispozícii na želanie v spojení s pohonom všetkých kolies quattro. Pracuje s dynamickou funkciou, ktorej rýchlosť reakcie bola vylepšená. Pri nízkych rýchlostiach sa zadné kolesá natáčajú o päť stupňov v opačnom smere ako predné. Auto je tak obratnejšie v mestskej premávke a priemer otáčania sa zmenší o jeden meter. Pri stredných a vyšších rýchlostiach sa zadné kolesá natáčajú rovnakým smerom, čo umožňuje stabilné a ešte presnejšie ovládanie.

panoramatická strecha Audi A6 Avant
Foto: Audi

Inovatívne brzdy

Audi A6 Avant využíva integrovaný systém ovládania bŕzd (iBRS). Pomocou technológie brake-by wire sú brzdový pedál a brzdová hydraulika úplne oddelené. Vo variantoch s technológiou MHEV plus systém vypočítava, či je možné požadovaný brzdný účinok dosiahnuť rekuperačným brzdením pomocou elektromotora – teda generátora hnacieho ústrojenstva – alebo či treba aktivovať aj mechanické brzdy. Riadiaca jednotka v zlomku sekundy vypočíta, koľko brzdnej sily je potrebné vyvinúť trecími brzdami. Piest v hydraulike bŕzd potom vyvinie potrebný tlak. Audi ubezpečuje, že pocit pri brzdení zostáva rovnaký ako pri stlačení pedálu, pričom prechod medzi regeneračným a trecím brzdením je nenápadne hladký a homogénny a brzdné sily zostávajú konštantné. Vďaka elektrohydraulickému ovládaniu systém veľmi presne vytvára brzdný tlak pre brzdy kolies a približne dvakrát rýchlejšie ako bežný brzdový systém. V prípade, ak sa aktivuje automatické núdzové brzdenie, maximálny brzdný tlak sa dosiahne už za 150 milisekúnd.

Foto: Audi

7 svetelných podpisov

Personalizácia hrá v prípade Audi A6 Avant dôležitú úlohu – vrátane osvetlenia. Vodič si môže vybrať zo siedmich digitálnych svetelných podpisov vpredu aj vzadu. Aktívne segmenty, ktoré sa inteligentne rozjasňujú a viditeľne stmievajú, predstavujú inovatívnu technológiu, najmä v kombinácii s digitálnymi zadnými svetlami OLED druhej generácie. Panoramatická sklenená strecha umocňuje veľkorysý pocit z vnútorného priestoru a umožňuje vodičovi prepínať medzi presvetleným interiérom a efektívnym tienením.

predné OLED svetlomety s prispôsobiteľným podpisom na vozidle Audi A6 Avant
Foto: Audi

Digitálna scéna sa točí okolo panoramatického displeja Audi MMI a voliteľného displeja pre spolujazdca . Tenký voľne stojaci panoramatický displej Audi MMI má zakrivený dizajn a technológiu OLED. Pozostáva z Audi virtual cockpit s 11,9-palcovou uhlopriečkou displeja a 14,5-palcového dotykového displeja. Audi ich dopĺňa 10,9-palcovým displejom pre spolujazdca. Vďaka dynamickému režimu súkromia nie je možné zo sedadla vodiča počas jazdy sledovať rušivý obsah, ako sú napríklad videá.

Foto: Audi

V rámci voliteľného balíka Sound & Vision môže byť Audi A6 Avant vybavené konfigurovateľným head-up displejom (HUD). Vodiči majú po prvýkrát možnosť ovládať funkcie vozidla a infotainmentu prostredníctvom head-up displeja. Vďaka maximálnemu využitiu inštalačného priestoru a prispôsobenej zobrazovacej technológii je viditeľná plocha obrazu o viac ako 85 % väčšia a zobrazenie je výrazne presnejšie.

Špičkový audiosystém s reproduktormi v opierkach hlavy

Prémiový zvukový systém s 3D zvukom od Bang & Olufsen zaručuje vynikajúci zvukový zážitok. Najvyšší balík je vybavený dvoma dodatočnými reproduktormi v každej z predných opierok hlavy. Vynikajúci 3D zvuk vytvára celkovo 16 alebo 20 reproduktorov vrátane vysoko účinného zosilňovača a subwoofera s výkonom 685 alebo 810 wattov. Reproduktory na opierkach hlavy vytvárajú osobný priestorový zvuk, umožňujú tiež veľmi presný zvukový výstup, čo vodiči ocenia napríklad pri navigačných pokynoch alebo telefónnych hovoroch. Súčasťou výbavy je aj 4-zónová klimatizácia.

Audi A6 Avant TFSI 150 kW s pohonom predných kolies začína na sume 60 770 €. Naftová jednotka 2,0 TDI s pohonom prednej nápravy štartuje od 66 900 €. Za pohon quattro je v prípade TDI potrebné doplatiť 3 380 €. Na čele modelového radu zatiaľ stojí 3,0 TFSI quattro s cenou od 84 610 €. Prvé vozidlá budú zákazníkom dodané koncom mája 2025.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 5

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Audi
Predchádzajúci článokZverejnili najobsiahlejší konfigurátor na svete. Jeho preštudovanie by zabralo 364 rokov
Nasledujúci článokTri druhy policajných áut na cestách. Ďalšie vyhodené peniaze?
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.