Volkswagen na čínskom trhu neprežíva aktuálne najlepšie obdobie. Predaj jeho elektromobilov klesá do takých nízkych cifier, že v prípade niektorých modelov (ako napríklad ID.7), predá mesačne viac vozidiel na Slovensku ako na miliardovom trhu v Číne. Na situáciu reaguje uvedením inovovaného modelu ID.3 so skutočne lákavou cenou.
Volkswagen uvádza na čínsky automobilový trh aktualizovanú verziu modelu ID.3. Vozidlo prichádza s drobnými zmenami na exteriéri aj v interiéri. Zmenila sa aj použitá batéria. Volkswagen prešiel na LFP batériu od spoločnosti CATL. Má kapacitu 53,6 kWh a ID.3 s ňou vie jazdiť s priemernou spotrebou 13,4 kWh/100 km. To vozidlu vystačí na dojazd 451 kilometrov. Uvedené je stanovené v podmienkach čínskeho jazdného cyklu CLTC, ktorý je o niečo benevolentnejší ako nám skôr známejší cyklus WLTP. Rýchlosť nabíjania zatiaľ nie je známa, ale nabitie z 30 na 80 % by malo trvať 48 minút.
Volkswagen ID.3 si však ponechá aj alternatívu v podobe NMC batérie. Jej kapacita je o niečo menšia (52,8 kWh), no ponúka takmer rovnaký dojazd (450 km). Jej výhodou je o niečo rýchlejšie nabíjanie (30 – 80 % za 42 minút). Základná cena je však v prípade oboch typov batérií rovnaká – 119 900 juanov. To je v prepočte približne 15 600 €.
Rovnaký elektromotor, väčší displej
O pohon sa stará elektromotor uložený na zadnej náprave s maximálnym výkonom 125 kW (170 koní) a krútiacim momentom 310 Nm. Vo vzorkovníku sa teraz nachádzajú dve nové farby exteriéru – béžová a svetlomodrá. Zákazníci môžu siahnuť po kolesách s rozmerom 18 alebo 20 palcov. Vnútri sa zmenila veľkosť hlavného displeja multimediálneho systému. Jeho uhlopriečka bola predĺžená z 10 na 12,9 palca. Tradične menší LCD prístrojový panel zostal 5,3-palcový. Volkswagen zapracoval na kvalite použitých materiálov a prepracoval stredový tunel obsahujúci bezdrôtovú nabíjaciu podložku a držiaky na nápoje.
Model ID.3 vyrába v Číne spoločný podnik SAIC-VW. Je to najpredávanejší elektrický model značky. V januári bol zaznamenaný predaj 2 623 kusov, čo je medziročný pokles o výrazných 65,5 %. Ako uvádza portál CarNewsChina v roku 2024 spoločnosť predala v Číne 93 816 kusov ID.3. Čína je pre Volkswagen naďalej mimoriadne dôležitým trhom, no odkedy v krajine začal masívne rásť predaj elektrických vozidiel, automobilka sa dostala do problémov. Zákazníci radšej prechádzajú k elektromobilom domácim značiek, ktoré poskytujú lepšiu konektivitu, lepšie digitálne rozhranie aj dokonalejšie asistenčné systémy.
Volkswagen na úpadok predaja reaguje zavedením stratégie „V Číne, pre Čínu“. V auguste VW kúpil podiel v automobilke Xpeng za 700 miliónov dolárov a plánuje predstaviť dve elektrické vozidlá postavené na jej podvozkovej platforme. Len minulý týždeň bolo oznáme, že značka Xpeng s tromi vozidlami vstúpi aj na slovenský trh. V Európe Volkswagen problémy nemá, v januári 2025 si naďalej držal pozíciu najpredávanejšej značky. Model ID.4 sa stal dokonca najpredávanejším elektromobilom na kontinente.