Domov SPRÁVY News Volkswagen v Číne odmieta kapitulovať. Vyťahuje ID.3 za 15 600 €

Volkswagen v Číne odmieta kapitulovať. Vyťahuje ID.3 za 15 600 €

Volkswagen ID.3
Foto: Volkswagen

Volkswagen na čínskom trhu neprežíva aktuálne najlepšie obdobie. Predaj jeho elektromobilov klesá do takých nízkych cifier, že v prípade niektorých modelov (ako napríklad ID.7), predá mesačne viac vozidiel na Slovensku ako na miliardovom trhu v Číne. Na situáciu reaguje uvedením inovovaného modelu ID.3 so skutočne lákavou cenou.

Volkswagen uvádza na čínsky automobilový trh aktualizovanú verziu modelu ID.3. Vozidlo prichádza s drobnými zmenami na exteriéri aj v interiéri. Zmenila sa aj použitá batéria. Volkswagen prešiel na LFP batériu od spoločnosti CATL. Má kapacitu 53,6 kWh a ID.3 s ňou vie jazdiť s priemernou spotrebou 13,4 kWh/100 km. To vozidlu vystačí na dojazd 451 kilometrov. Uvedené je stanovené v podmienkach čínskeho jazdného cyklu CLTC, ktorý je o niečo benevolentnejší ako nám skôr známejší cyklus WLTP. Rýchlosť nabíjania zatiaľ nie je známa, ale nabitie z 30 na 80 % by malo trvať 48 minút.

Volkswagen ID.3 si však ponechá aj alternatívu v podobe NMC batérie. Jej kapacita je o niečo menšia (52,8 kWh), no ponúka takmer rovnaký dojazd (450 km). Jej výhodou je o niečo rýchlejšie nabíjanie (30 – 80 % za 42 minút). Základná cena je však v prípade oboch typov batérií rovnaká – 119 900 juanov. To je v prepočte približne 15 600 €.

Rovnaký elektromotor, väčší displej

O pohon sa stará elektromotor uložený na zadnej náprave s maximálnym výkonom 125 kW (170 koní) a krútiacim momentom 310 Nm. Vo vzorkovníku sa teraz nachádzajú dve nové farby exteriéru – béžová a svetlomodrá. Zákazníci môžu siahnuť po kolesách s rozmerom 18 alebo 20 palcov. Vnútri sa zmenila veľkosť hlavného displeja multimediálneho systému. Jeho uhlopriečka bola predĺžená z 10 na 12,9 palca. Tradične menší LCD prístrojový panel zostal 5,3-palcový. Volkswagen zapracoval na kvalite použitých materiálov a prepracoval stredový tunel obsahujúci bezdrôtovú nabíjaciu podložku a držiaky na nápoje.

Model ID.3 vyrába v Číne spoločný podnik SAIC-VW. Je to najpredávanejší elektrický model značky. V januári bol zaznamenaný predaj 2 623 kusov, čo je medziročný pokles o výrazných 65,5 %. Ako uvádza portál CarNewsChina v roku 2024 spoločnosť predala v Číne 93 816 kusov ID.3. Čína je pre Volkswagen naďalej mimoriadne dôležitým trhom, no odkedy v krajine začal masívne rásť predaj elektrických vozidiel, automobilka sa dostala do problémov. Zákazníci radšej prechádzajú k elektromobilom domácim značiek, ktoré poskytujú lepšiu konektivitu, lepšie digitálne rozhranie aj dokonalejšie asistenčné systémy.

Volkswagen na úpadok predaja reaguje zavedením stratégie „V Číne, pre Čínu“. V auguste VW kúpil podiel v automobilke Xpeng za 700 miliónov dolárov a plánuje predstaviť dve elektrické vozidlá postavené na jej podvozkovej platforme. Len minulý týždeň bolo oznáme, že značka Xpeng s tromi vozidlami vstúpi aj na slovenský trh. V Európe Volkswagen problémy nemá, v januári 2025 si naďalej držal pozíciu najpredávanejšej značky. Model ID.4 sa stal dokonca najpredávanejším elektromobilom na kontinente.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJCarNewsChina
Predchádzajúci článokCez deň taxík, v noci dodávka. Kia PV5 mení pravidlá hry úžitkových vozidiel
Nasledujúci článokZopár eur za overenie jazdeného vozidla dokáže ušetriť tisíce
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.