Honda predstavila nový elektrický crossover S7 – výsledok projektu spoločného podniku so značkou Dongfeng určený na predaj v Číne. Najvyššia úroveň výbavy sa môže pochváliť výkonom 469 koní, dojazdom 620 kilometrov a veľkým 41,9-palcovým head-up displejom.
Crossover bol pôvodne predstavený v Číne pod novovzniknutou značkou Ye minulý rok. Japonská automobilka sa však od značky Ye dištancovala. Výsledkom je, že toto SUV vstúpilo na čínsky trh ako Honda S7. Tento model má za cieľ zvýšiť objem predaja automobilky v Číne. Honda S7 si osvojila nový dizajnový jazyk značky s veľkými svetlometmi v tvare písmena Y spojenými s tenkým LED pásikom. Motív písmena Y na svojich vozidlách využívajú aj značky Lamborghini a Dacia. Medzi ďalšie výrazné prvky patria zasúvateľné kľučky dverí, päťlúčové kolesá, elegantná línia strechy a voliteľné bočné kamery. Zozadu má Honda S7 veľký strešný spojler a vertikálne zarovnané zadné svetlá s LED prvkom medzi nimi.

Pomerne veľká a slušne vybavená
Rozmery modelu sú 4750/1930/1625 mm s rázvorom dlhým 2930 mm. Pre porovnanie, Honda S7 je o 47 mm kratšia ako aktualizovaná Tesla Model Y, rázvor má však o 40 mm dlhší. S7 má objem kufra 471 litrov. Vozidlo má štandardne 19-palcové kolesá. A model s najvyššou výbavou má 21-palcové ráfiky. Vo vnútri má Honda S7 veľkú 24-palcovú obrazovku orientovanú na výšku a 9,9-palcový LCD prístrojový panel. Ďalšou črtou tohto crossoveru je 41,9-palcový head-up displej s rozšírenou realitou. Má tiež vyhrievané sedadlá a volant. Honda S7 je štandardne vybavená ôsmimi reproduktormi. Vozidlo najvyššej úrovne ponúka 16 reproduktorov značky Bose. Tento crossover využíva aj asistenčný jazdný systém Honda Sensing.

Pohon a podvozok
Honda S7 s pohonom zadných kolies využíva jediný elektromotor v zadnej náprave s maximálnym výkonom 200 kW (268 k) a krútiacim momentom 420 Nm. Tento e-motor je poháňaný NMC batériou s kapacitou 89,8 kWh. Tento model má dojazd 650 km podľa normy CLTC. Variant 4WD využíva dva elektromotory s výkonom 350 kW (469 k) a 770 Nm. Táto verzia zrýchli na 100 km/h za 4,6 sekundy. Batéria je rovnaká s kapacitou 89,8 kWh. Dojazd výkonnejšej verzie je 620 km v podmienkach CLTC. Túto batériu možno nabiť na 80 % za 36 minút. O cestujúcich sa stará 11 airbagov. Predná náprava S7 má dvojité lichobežníkové nezávislé zavesenie. Vzadu využíva päťprvkové nezávislé zavesenie a podvozok má systém kontinuálnej regulácie tlmenia.

Cena
Honda S7 vstúpila do Číny v dvoch stupňoch výbavy. Jeho základná verzia RWD má cenu 259 900 juanov (33 000 eur). Najvyššia výbava modelu 4WD stojí 309 900 juanov (39 500 eur). Pre porovnanie, aktualizovaná Tesla Model Y stojí 263 500 – 354 900 juanov (33 600 – 45 300 USD). Japonský crossover je o niečo lacnejší ako jeho americký rival. Honda S7 má však veľa silných súperov od čínskych značiek, vrátane Zeekr 7X, Xpeng G6 a BYD Sealion 07 na platforme 800 V. Navyše sú tieto modely zdanlivo lacnejšie ako autá japonskej značky. Tesla Model Y sa vyrovnáva s konkurenciou čínskych modelov kvôli aureole značky. Rovnakú výhodu však Honda v oblasti elektromobilov nezískala. Neskôr Honda uvedie na trh elektrického súrodenca S7 s názvom Honda P7. Tento model bude vyrábať spoločný podnik GAC-Honda.
