Domov SPRÁVY Elektromobilita Audi R8 sa vráti aj s pohonom Lamborghini

Audi R8 sa vráti aj s pohonom Lamborghini

Foto: Audi

Audi pripravuje dramatický návrat modelu R8 ako plug-in hybridného superauta, ktoré by sa vo svojej najextrémnejšej podobe mohlo stať doteraz najvýkonnejším a najrýchlejším cestným modelom značky.

Nová R8 je predbežne naplánovaná na príchod koncom roka 2027. Nové dvojmiestne vozidlo bude technicky spojené s Lamborghini Temerario, čím sa znovu rozprúdi aliancia superšportov Audi s talianskym súrodencom koncernu Volkswagen. Toto partnerstvo sa nadviazalo v roku 2006 uvedením pôvodného modelu R8 a jeho mechanického dvojčaťa Gallardo. Spolupráca bola obnovená v roku 2015 pre druhú generáciu modelov R8 a Huracán. Počas prvých dvoch generácií, od roku 2007 do roku 2023, sa celosvetovo predalo celkovo 44 418 vozidiel Audi R8.

Foto: Audi
Lambo na každodenné využitie

Podobný prístup bol použitý pre tretiu generáciu R8. Očakáva sa, že nové superšportové Audi bude využívať hnacie ústrojenstvo, kľúčové konštrukčné prvky, elektroniku a podvozok modelu Temerario – nástupcu modelu Huracán, ktorý bol uvedený na trh minulý rok. Audi opäť odlíši R8 od svojho súrodenca Lamborghini so zameraním na každodennú použiteľnosť. Vzkriesené Audi R8 bude čerpať energiu zo 4,0-litrového motora V8 Lamborghini s dvojitým turbodúchadlom, výkonom 770 koní a krútiacim momentom 730 Nm, zvýšený na 907 koní trojicou elektromotorov s axiálnym tokom. Sú napájané nabíjateľnou lítium-iónovou batériou s kapacitou 3,8 kWh, ktorá ponúka 10 kilometrov jazdy na elektrický pohon.

Z čísel sa vám zatočí hlava

V Temerariu sú na prednej náprave namontované dva motory, ktoré vytvárajú nastavenie pohonu všetkých štyroch kolies. Tretí motor je umiestnený medzi V8 a osemstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou, aby fungoval ako štartér-generátor a rekuperoval energiu pri brzdení. Návrat R8 v roku 2027 sa má zhodovať s uvedením výkonnejších modelov Temerario. To znamená, že možný nástupca R8 Performance by mohol zvýšiť špičkový výkon superauta takmer na 1000 koní. S týmto výkonom sa bude zameriavať na čas z 0 na 100 km/h výrazne pod 3 sekundy a maximálnu rýchlosť blízku oficiálnym 338 km/h Temerario. To z neho potenciálne robí doteraz najvýkonnejšie a najrýchlejšie cestné Audi. V súčasnosti je to E-tron GT RS s výkonom 912 koní, pričom dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za 3,3 sekundy.

Foto: Audi

Porsche, tras sa

Toto nové hnacie ústrojenstvo predstavuje významný posun vo filozofii modelu R8, ktorý od svojho debutu v roku 2006 využíva výlučne atmosférický výkon motorov V8 a V10. Povaha nového motora V8 od Lamborghini – ktorý vyvíja svoj maximálny výkon medzi 9000 ot./min a 9750 ot./min a má obmedzovač pri 10 000 ot./min – však poskytne podobnú odozvu a zvuk ako pohonné jednotky jeho predchodcov. Prijatie plug-in hybridnej technológie tiež umožní, aby R8 pôsobila ako výkladná skriňa úsilia Audi o elektrifikáciu, v súlade s nedávnymi krokmi Mercedes-AMG a Porsche s modelmi GT a 911. Preto sa uvažuje o názve R8 E-tron. Základom novej vlajkovej lode Audi je rovnaká hliníková konštrukcia priestorového rámu, akú používa Temerario.

Dizajnové smerovanie značky

Rovnako ako jeho predchodcovia, aj R8 bude slúžiť ako vyjadrenie dizajnového smerovania značky. Koncept PB18 E-tron, predstavený v roku 2019, naznačil víziu Audi pre plne elektrického nástupcu jeho vlajkového superauta. Dizajnérsky tím značky však odvtedy prešiel významnými zmenami, pričom bývalý dizajnér Fordu, Kia a JLR Massimo Frascella nahradil Marca Lichteho ako hlavného kreatívneho riaditeľa v roku 2024. Rozhodnutie oživiť R8 je údajne výsledkom dohody dosiahnutej medzi predstavenstvom Audi a jeho materskou spoločnosťou Volkswagen Group o tom, ako môže značka prejsť na plne elektrickú zostavu. Teraz rozšíri modelové cykly vybraných modelov so spaľovacím motorom a rozšíri počet plug-in hybridov, ktoré ponúka. Očakáva sa, že výroba tretej generácie modelu R8 bude prebiehať v závode Audi Böllinger Höfe v Nemecku, na rovnakom mieste ako jeho predchodcovia.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokČesko prijalo prvé pravidlá pre autonómne vozidlá
Nasledujúci článokEXKLUZÍVNE: Revolučný Mercedes-Benz CLA naživo
Vo svete motorizmu sa pohybujem približne 20 rokov. Hlavnou náplňou je online priestor www.startstop.sk a printový magazín Stop. Okrem áut sa rád venujem mojim dvom deťom, rád sledujem hokej a futbal.