Britský výrobca automobilov Morgan, ktorý sídli v Malverne, prichádza na trh s novým modelom s názvom Supersport.
Morgan Supersport je navrhnutý ako náhrada za model Plus Six. Bude teda v hierarchii značky umiestnený nad Plus Four ako vlajková loď Morgan. Supersport predstavuje množstvo kľúčových zmien oproti Plus Six, vrátane nového hliníkového podvozku CXV, modernizovaného interiéru a má ešte viac dreva než kedykoľvek predtým.

Prepracovaný dizajn
Supersport bol od základov prepracovaný. Môžete si všimnúť detaily, ako sú väčšie osempalcové svetlomety, dodatočné vetracie otvory nad prednou maskou chladiča, zakrivenejšia karoséria s užšími uzatváracími čiarami a otvorený zadný difúzor pripomínajúci letný slnovrat s novými zadnými svetlami. Medzi ďalšie novinky patria jednoduchšie použiteľné západky pre centrálne sklopnú kapotu alebo nové pánty dverí. Supersport je prvým Morganom s batožinovým priestorom za posledné desaťročie. Morgan tiež vylepšil aktívny športový výfuk a podľa magazínu Auto Express je hlasnejší ako v Plus Six. K dispozícii je aj hliníkový nosič batožiny v saténovej striebornej alebo tmavosivej farbe.

S dvoma strechami
Morgan Supersport sa dodáva s látkovou alebo pevnou strechou. Obe sú zameniteľné a môžu byť špecifikované na jednom aute. Pevná strecha z uhlíkových vlákien váži len 19,7 kg. Rozloženie prístrojovej dosky bude známe každému, kto sedel v Plus Six, s krásne vyrobenými ciferníkmi Smiths vpredu a v strede. Stále je tu pomerne moderne vyzerajúci a robustný volant a automatický volič prevodovky BMW vyčnieva zo stredovej konzoly ako predtým. Tesne pred voličom prevodovky je však nový slot, ktorý dokáže bezdrôtovo nabíjať smartfón. Supersport je tiež prvým Morganom, ktorý ponúka hands-free volanie s pripojením Bluetooth. K dispozícii sú tiež nové dvere s prepracovanými reproduktormi pre zvukový systém Sennheiser a drevené obloženie je možné mať v 11 rôznych povrchových úpravách.

Minimum hmotnosti
Supersport vychádza zo starého modelu “CX”, sedí na platforme “CVX”. Platforma s hmotnosťou 102 kg (vrátane predných a zadných pomocných rámov) poskytuje 10-percentné celkové zvýšenie torznej tuhosti, pričom pevná strecha z uhlíkových vlákien pridáva ďalších 10 percent po namontovaní. Rôzne upevňovacie body zavesenia boli podľa Morgana vystužené o 100 percent, aby sa vytvorila “predvídateľnejšia odozva vozidla”. Supersport tiež ťaží z prepracovaného nastavenia riadenia s vylepšenou spätnou väzbou a odozvou. K dispozícii sú tiež nové predné a zadné stabilizátory, priečne ramená, pružiny a tlmiče, hoci brzdový systém od AP je prenesený z Plus Six.

Nezmenené je aj hnacie ústrojenstvo od BMW, ktoré dodalo 3,0-litrový šesťvalcový motor s dvojitým preplňovaním a výkonom 335 koní, spojený s osemstupňovou automatickou prevodovkou. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h bude takmer identické s časom Plus Six, a to 4,3 sekundy. Supersport má vďaka svojej novej karosérii päťpercentné zníženie odporu vzduchu a 20-percentné zníženie vztlaku, takže by mohol prekonať maximálnu rýchlosť 267 km/h modelu Plus Six. Cez zadné kolesá pomáha preniesť túto silu na asfalt voliteľný diferenciál s obmedzenou svornosťou, ktorý je súčasťou balíka Dynamic Handling Pack. Jeho súčasťou sú aj predné a zadné nastaviteľné tlmiče Nitron. Morgan pri vývoji vozidla vyskúšal 10 rôznych pneumatík, pričom skončil pri Michelin Pilot Sport 5.

Nebude to lacné
Supersport stojí štandardne 102 000 libier (121 400 eur), čo je viac ako posledná verzia Plus Six za 96 995 libier (115 490 eur) “Pinnacle”. Táto cena však nezahŕňa strechu. Prvé dodávky modelu Supersport sa očakávajú koncom tohto roka. Samozrejme, hovoríme o Veľkej Británii. Cieľom spoločnosti je predať okolo 800 vozidiel ročne.