Domov SPRÁVY News Renault pripravuje facelift Espace i Austral a nový shooting brake

Renault pripravuje facelift Espace i Austral a nový shooting brake

Foto: startstop.sk, Radovan Hlôška

Vynovený Espace by sa mal objaviť už o niekoľko dní, neskôr prejde faceliftom aj Austral. Nová vlajková loď značky bude vychádzať z parížskeho konceptu Embléme a na cesty sa nedostane skôr ako v roku 2028.

Hlavné vizuálne zmeny modelov Renault Espace aj Austral by sa mali dotknúť prednej časti so svetlometmi a nárazníkom, ktoré sa budú viac podobať na model Rafale. Úpravy sa budú týkať aj zadných svetlometov. Zmeny v proporciách sa neočakávajú. Otázkou zatiaľ zostáva, či aj Espace príde plug-in hybridnou motorizáciou, ktorú nedávno dostal Rafale.

Renault Espace
Foto: startstop.sk, Radovan Hlôška

Tá kombinuje 1,2-litrový preplňovaný benzínový motor s 3 elektromotormi s kombinovaným výkonom až 300 koní. Zásadnou novinkou by bola možnosť pohonu všetkých kolies. Túto informáciu sa pravdepodobne dozvieme až pri oficiálnej premiére. Podľa našich informácií zverejní Renault fotografie modernizovaného modelu Espace už tento týždeň. V krátkom slede by mal nasledovať aj facelift modelov Austral a Mégane E-Tech.

Renault Austral
Foto: startstop.sk, Jakub Šuplata

Embleme sa dostane do výroby

Portál Auto Express priniesol správu, podľa ktorej Renault pracuje na elektrickom vozidle typu shooting brake, ktorý bude do veľkej mieri inšpirovaný konceptom Embleme z jesene 2024. Sériový model by mal byť o niečo dlhší ako 7-miestny Espace a proporciami bude pripomínať Citroen C5 X. Jeho karoséria nebude blízka sedanu ani SUV, pretože do podlahy musia konštruktéri umiestniť veľkú batériu. Vozidlo by malo stáť na platforme AmpR Medium umožňujúcej pohon predných, zadných i všetkých kolies.

Foto: Renault

Zatiaľ nezodpovedanou otázkou zostáva, či sériový Embleme bude čisto elektrický alebo hybridný automobil. Pravdepodobné sú obe varianty. Elektromobil by mohol dostať batériu s kapacitou okolo 100 kWh. Vďaka nízkej streche a vyladenej aerodynamike by pri optimalizovaní účinnosti mohol prejsť na jedno nabitie viac ako 750 kilometrov. Pre zákazníkov požadujúcich vyšší dojazd by boli určené verzie s predĺženým dojazdom. O ten by sa mohol postarať klasický spaľovací motor alebo palivový článok.

Foto: Renault

Očakávanou inováciou je aj použitie LFP batérií. Tie by Renault do svojich elektrických vozidiel mal začať montovať v roku 2026. Tieto batérie bez obsahu kobaltu budú vyrábané v Európe a vďaka nižším nákladom by ceny jednotlivých elektromobilov mohli klesnúť o 20 %.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJAuto Express
Predchádzajúci článokNa Slovensko sa tlačia nielen čínske autá, ale aj motorky
Nasledujúci článokJedno z najbláznivejších áut v histórii, 4800 Nm sa skutočne dostane na cesty
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.