Sériová výroba modulu palivových článkov novej generácie Honda je naplánovaná na rok 2027, pričom sériová výroba generátora palivových článkov Honda je naplánovaná na rok 2026.
Modul palivových článkov novej generácie vyvíja Honda nezávisle. Tá predchádzajúca bola výsledkom spoločného projektu realizovaného s koncernom General Motors. Okrem dosiahnutia menovitého výkonu 150 kW (takmer dvojnásobok v porovnaní so 78 kW generovanými jednotkou FCX vyvinutou v spolupráci s GM) bude modul palivových článkov novej generácie Honda v porovnaní so súčasným modelom vykazovať polovičný objem výrobných nákladov a viac ako dvojnásobnú odolnosť. Okrem toho bol modul zmenšený zvýšením objemovej hustoty viac ako trojnásobne, čo zvýšilo flexibilitu usporiadania inštalácie. Jeho hmotnosť je 250 kilogramov, čo je skvelá hodnota oproti niekoľkonásobnej hmotnosti batérií v elektromobiloch.

Už budúci rok
Ďalším rozširovaním oblastí aplikácie systému a predajných oblastí tohto modulu palivových článkov novej generácie sa spoločnosť Honda snaží viac prispieť k realizácii udržateľnej, energeticky orientovanej spoločnosti. Generátor energie s palivovými článkami, ktorého sériová výroba je naplánovaná na rok 2026, je stacionárny systém skladovania energie schopný dodávať čistú elektrinu získanú vodíkom do veľkých zariadení, ako sú továrne a kancelárie. Využíva palivový článok, ktorý sa používa aj pre vozidlo s palivovými článkami Honda CR-V e:FCEV.

Lepšie parametre, slabé pokrytie
Kompaktné rozmery generátora palivových článkov realizované optimalizáciou dizajnu chladiaceho systému a vnútorného usporiadania umožňujú flexibilné prispôsobenie sa inštalačnému prostrediu každého zákazníka. Okrem toho, aby rýchlo poskytoval vysoko spoľahlivé záložné napájanie, vyvíja sa generátor palivových článkov tak, aby sa vyznačoval vysokou odozvou, ktorá mu umožňuje začať dodávať energiu do 10 sekúnd od spustenia. Okrem dodávania energie, ktorá vyhovuje rôznym energetickým potrebám zákazníkov, bude Honda prispievať k dekarbonizačným iniciatívam zákazníkov tým, že ponúkne komplexnú podporu od inštalácie produktu až po popredajný servis. V Európe je celkovo 300 vodíkových čerpacích staníc, z čoho až 113 v Nemecku. Stále sme na tom ale lepšie ako v USA, kde sa ich nachádza len 89. Na Slovensku máme v súčasnosti len jednu stanicu.