Domov SPRÁVY News V Audi padlo rozhodnutie o spaľovacích motoroch

V Audi padlo rozhodnutie o spaľovacích motoroch

Audi A5
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Rok 2026 mal byť posledným, kedy Audi uvedie na trh nové auto poháňané spaľovacím motorom. Tým autom by mala byť celkom nová generácia modelu Q7. Šéf Audi Gernot Döllner na výročnej prezentácii výsledkov spoločnosti za rok 2024 však naznačil iný smer, akým budú v Audi pristupovať k motorom na benzín a naftu.

Rok 2024 bol pre Audi jeden z tých menej úspešných. Spoločnosť dosiahla tržby 64,5 miliardy eur (2023: 69,8 mld. eur), prevádzkový zisk 3,9 miliardy eur (2023: 6,28 mld. eur) a prevádzková marža 6 % (2023: 9 %). Počet dodaných modelov značky Audi klesol o 11,8 percenta na 1 671 218. Toto číslo zahŕňa 164 480 plne elektrických áut. Je to prvýkrát, čo v počte dodaných vozidiel Audi zaostalo za značkou Tesla. Audi svojim zamestnancom už tradične vyplatí podiel na zisku, ktorý bude za uplynulý rok vo výške 5 310 eur (2023: 8 840 eur).

Globálne ekonomické zmeny a zintenzívnená medzinárodná konkurencia predstavujú pre Audi a priemysel ako celok veľké výzvy. Tejto realite čelíme s odvahou a s dôverou v naše tradičné silné stránky,“ povedal generálny riaditeľ Audi Gernot Döllner. „V roku 2025 sa zameriame na omladenie nášho portfólia s mnohými novými modelmi. Zároveň však pracujeme na vytvorení efektívnejších štruktúr v rámci celej spoločnosti, aby sa inovácie dostali na cesty rýchlejšie.

Foto: startstop.sk, Matúš Pastor

Nový model Q3 príde už toto leto

Prvou veľkou premiérou Audi v tomto roku bolo predstavenie úplne novej generácie A6 Avant. V lete sa dočkáme ďalšej významnej novinky – novej generácie modelu Q3. „Rok 2025 bude do značnej miery charakterizovaný obnovou dvoch obľúbených modelových radov Audi A6 a Q3. Do konca roka uvedieme na trh celkovo desať nových modelov PHEV. Tieto modely sú pre nás ústrednou súčasťou nášho portfólia, keďže smerujeme k plne elektrickému radu,” pokračuje Gernot Döllner a potvrdil, že plug-in hybridná verzia Audi A5 bude predstavená už onedlho – 25. marca.

Masívne investície do nových hybridov

Gernot Döllner zároveň zdôraznil pokračujúci význam spaľovacích motorov. Audi v nasledujúcich rokoch investuje značné finančné prostriedky do vývoja hybridnej technológie novej generácie. „S prihliadnutím na všetky globálne regióny sa pozrieme na životnosť spaľovacích motorov. Rok 2032 bol termín, o ktorom sme informovali (že ukončia výrobu vozidiel so spaľovacími motormi, pozn. red.), ale musíme tieto dátumy prehodnotiť,” povedal. Döllner vysvetlil, že prechod na elektrické pohonné jednotky „bude trvať dlhšie, ako sme pôvodne plánovali.“ Spaľovacie motory budú aj naďalej zohrávať dôležitú úlohu v strednodobom horizonte, najmä ako základ pre hybridné pohonné jednotky.

Foto: startstop.sk, Jakub Šuplata

Najnovšie generácie modelov so spaľovacími motormi, ktoré Audi v tomto období uvádza na trh, by mali zostať v predaji aj po konci dekády. Audi je pripravené predĺžiť ich životný cyklus ešte viac, ak bude po nich dopyt a legislatíva to dovolí. „V zásade bude mať rozšírenie spaľovacích motorov pozitívny vplyv na náš obchodný model,” povedal. Investície do nových hybridných technológií však nebudú zahŕňať nové generácie dieselových motorov. „Súčasné jednotky TDI sú v súlade s emisnými predpismi Euro 7 a zostanú dostupné pokiaľ budeme schopní vyrábať a uvádzať tieto motory na trh.

Menej zamestnancov, viac digitalizácie

Audi tiež zoštíhli počet svojich zamestnancov. Do roku 2029 ich bude menej o 7 500. Zámerom je zvýšiť rýchlosť, produktivitu a flexibilitu svojich závodov v Ingolstadte a Neckarsulme. Tento krok taktiež prinesie ročnú úsporu nákladov vo výške 1 miliardy eur. Automobilka do konca dekády investuje 8 miliárd eur do modernizácia spomínaných nemeckých fabrík. V Ingolstadte vzniknú nové výrobné kapacity na produkciu elektromobilu základnej úrovne. Investície v Neckarsulme sa budú týkať digitalizácie a umelej inteligencie.

Audi A6 Avant
Foto: Audi

Plány v USA a v Číne

V roku 2025 bude Audi pokračovať v obnove svojho produktového portfólia. Do konca roka bude mať spoločnosť najmladšie portfólio spomedzi svojich konkurentov. Audi bude tiež pokračovať v presadzovaní regionálnych stratégií špecifických pre jednotlivé trhy. Posilniť svoju trhovú pozíciu plánuje predovšetkým v USA. Na druhom najväčšom automobilovom trhu na svete plánuje do konca roka 2026 uviesť desať nových modelov. Okrem Q6 e-tron, A6 e-tron a modelov Q5, A5 a A6 by Audi malo predstaviť aj veľké SUV radu Q9. Audi sa aktuálne musí zaoberať aj hroziaci clami na dovoz vozidiel z Európy a Mexika (kde Audi vyrába model Q5) do USA. Do konca tohto roka by malo padnúť rozhodnutie, či Audi lokalizuje výrobu v krajine. Spoločnosť by na to mohla využiť výrobné kapacity Volkswagenu.

V Číne Audi vylepšilo svoju produktovú stratégiu so svojimi dvoma partnermi FAW a SAIC a postupne rozširuje svoju ponuku lokálne dostupných elektrických modelov. Spolu s FAW začalo Audi koncom roka 2024 vyrábať Audi Q6L e-tron v novopostavenom závode Audi FAW NEV Company v Changchune. V polovici roka 2025 sa tam budú vyrábať ďalšie modely špecifické pre Čínu. Audi tiež spolupracuje so spoločnosťou SAIC na vývoji inteligentných elektrických vozidiel určených špeciálne pre čínsky trh.

Foto: Audi

Plán na rok 2025

Audi očakáva, že rok 2025 bude ďalším ťažkým finančným rokom v prostredí, ktoré bude aj naďalej nestabilné a náročné. Spoločnosť predpokladá, že globálna ekonomická produkcia v roku 2025 zaznamená o niečo slabší celkový rast v porovnaní s rokom 2024. Za predpokladu mierneho ekonomického rastu očakáva skupina Audi vo fiškálnom roku 2025 tržby vo výške 67,5 až 72,5 miliardy eur. Očakáva sa, že prevádzková marža bude medzi 7 až 9 percentami.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Audi, Autocar, Motor1
Predchádzajúci článokHonda odhaľuje novú generáciu palivových článkov
Nasledujúci článokNenávisť voči Tesle sa vyhrocuje, zverejnili osobné údaje majiteľov
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.