Nový generálny riaditeľ značky Alfa Romeo Santo Ficili oznámil, že nová generácia modelu Giulia bude k dispozícii aj ako benzínový hybrid. Auto bude postavené na koncernovej platforme STLA Large, ktorá umožní uviesť aj plne elektrický variant.
Alfa Romeo pôvodne plánovala sa do roku 2027 stať plne elektrickou automobilovou spoločnosťou. Hoci sa k elektromobilom neotáča chrbtom, toto najnovšie oznámenie nasleduje po vyhlásení bývalého šéfa Alfy a teraz generálneho riaditeľa Stellantis Europe Jeana-Philippa Imparata, ktorý v roku 2024 pripustil, že nová Giulia by mohla dosť aj iný druh pohonu ako len výhradne elektromotory. Tento krok nadväzuje na nedávno uvedený crossover Junior, ktorý taktiež prišiel ako benzínový hybrid a elektromobil. Giulia aj Stelvio budú využívať architektúru Stellantis STLA Large, ktorá bude podporovať aj ďalšie modely v rámci širšej modelovej ponuky Stellantis, od Jeepu Wagoneer S až po superluxusné nové SUV Maserati. Oba modely sa budú vyrábať v Taliansku, pričom Stelvio bude odhalené koncom tohto roka. Giulia bude nasledovať v roku 2026.

Giulia s gigantickým dojazdom
Základy Alfa Romeo Giulia EV ponúknu minimálne 800 km dojazdu. Veľkosť použitých batérií sa bude pohybovať od 85 kWh do 118 kWh. To by elektrickej Giulii poskytlo jeden z najdlhších dojazdov zo všetkých predávaných elektromobilov. Zrejme bude taktiež disponovať špičkovou schopnosťou rýchleho nabíjania (32 km za minútu). V roku 2022 Imparato tvrdil, že prechod na úplnú elektrifikáciu svojho dôležitého sedanu je nevyhnutnosťou, pretože značka sa do konca desaťročia snaží zmeniť svoje portfólio modelov na plne elektrické.

V hlavnej úlohe vodič
Imparato predtým uviedol, že značka bude naďalej uprednostňovať športový prístup zameraný na vodiča. Vylúčil pritom možnosť, že by Alfa Romeo do svojich vozidiel vnášala falošné prvky, ako napríklad umelý zvuk motora. Nie je to v súlade s jej hodnotami. Tím konštruktérov sa zameria skôr na vibrácie, spätnú väzbu a zdôraznenie zvukov a pohybov, ktoré sú špecifické pre elektrické vozidlá.

Pokiaľ ide o výkonnosť Giulie, budúcnosť špičkovej vysokovýkonnej verzie Quadrifoglia nie je úplne jasná. Aj v elektrickej ére existuje potenciál pre výkonnejšie modely s pohonom všetkých kolies, ktoré by sedeli na platforme STLA Large. Autá založené na tejto technológií by pokojne mohli mať výkonu atakujúci 1 000 koní, pričom by umožnili zrýchliť z 0 na 100 km/h v priebehu 2 sekúnd. Imparato povedal, že ak by Alfa Romeo nebola schopná poskytnúť správnu úroveň výkonu, ktorú by model Quadrifoglio potreboval v danom sektore, značka by nerobila kompromisy pri výrobe takéhoto auta. Akákoľvek možnosť so spaľovacím motorom pravdepodobne spáruje šesťvalcový preplňovaný motor s mild alebo plug-in hybridnou konfiguráciou.