Renault Espace prijal nový dizajnový jazyk značky. Vďaka prepracovanej prednej a zadnej maske, novým svetelným znakom a novej farbe karosérie nezaprie príbuzenstvo s modelom Rafale. V rámci faceliftu síce veľa technických noviniek nepribudlo, ale nejaké sa predsa len nájdu.
Napríklad predné sedadlá sú nové a Renault hovorí o lepšom odhlučnení a novom čalúnení sedadiel. Všetky tieto vylepšenia by mali prispieť k lepšiemu komfortu jazdy. Hoci sa špekulovalo, či aj Espace dostane plug-in hybridný pohon s pohonom 4×4 známy z modelu Rafale, v Renaulte sa rozhodli túto motorizáciu ponechať zatiaľ výhradne vo svojej vlajkovej lodi. Renault tak má aktuálne v segmente D dvojnásobné zastúpenie s dvoma vzájomne sa doplňujúcimi modelmi, z ktorých každý je zameraný na odlišnú skupinu zákazníkov. Rafale má byť preferovanou voľbou zákazníkov, ktorí hľadajú vozidlo, ktoré im poskytne potešenie a vzrušenie. Naopak Espace je viac modulárny, ponúka až 7 miest na sedenie, takže vychádza v ústrety potrebám rodín vďaka veľkému batožinovému priestoru a lepšej modularite.

Dizajn
Na prvý pohľad sú viditeľné zmeny na prednej a zadnej časti vozidla. Modernizovaný Espace má tretinu častí karosérie úplne nových: celá predná časť, kapota, zadné dvere aj zadné svetlomety. Celková línia vozidla je elegantná a dynamická zároveň. Logo vzadu je integrované do zadných dverí a svetlá majú uhladenejší tvar.
Horizontálne rebro na zadných blatníkoch presahuje cez veko batožinového priestoru a je elegantne zakončené svetlometmi. Okrem novej modrej metalickej farby karosérie Baltic sú niektoré štylistické prvky zvýraznené špecifickým odtieňom. Mriežka chladiča je u výbavového stupňa Techno lakovaná v šedej farbe, zatiaľ čo pri Esprit Alpine a Iconic v čiernej. Podbehy kolies a panely nárazníkov sú lakované čiernym lesklým lakom.
Svetelná identita nového dizajnu je zdôraznená pozmeneným svetelným podpisom pre denné svietenie (DRL) v nárazníku. Lichobežníkové predné svetlomety sú štíhle a pôsobia živým dojmom. Svetlomety sú štandardne adaptívne LED diódové, ale za príplatok môžete mať aj Matrixy. Rovnako ako pri modeli Rafale je vnútorný dizajn zadných svetlometov inšpirovaný historickým hlavolamom s názvom tangram (sedem geometrických tvarov).

Interiér
Novinkou v kabíne je systém rozpoznávania vodiča. Kamera integrovaná do ľavého A-stĺpika rozpozná vodiča a v prípade potreby aktivuje užívateľský profil. Na ten sa ukladajú informácie ako napríklad obľúbené rozhlasové a mediálne stanice, nastavenie polohy sedadla a zrkadiel alebo aplikácie Google prostredníctvom systému OpenR link.

Panoramatická strecha Solarbay sa skladá z deviatich segmentov, ktoré je možné spriehľadniť. Tým je zaistená maximálna a okamžitá ochrana pred slnkom bez nutnosti použitia tieniacej roletky, preto je zachovaná komfortná svetlá výška 919 mm pre cestujúcich v 2. rade. Ovládanie priehľadnosti sa ovláda hlasom cez Google Assistant alebo tlačidlom na strešnom paneli. Strecha Solarbay ponúka lepšiu tepelnú izoláciu ako sklenená strecha, ktorú nahrádza a to vďaka technológii viacvrstvového skla. Nepriehľadný režim sa aktivuje pri vystúpení z vozidla, a to až do budúceho naštartovania, kedy sa opäť aktivuje predchádzajúca poloha.

V motorovom priestore všetko po starom
Pod kapotou sa nachádza doterajšia hybridná motorizácia s celkovým výkonom 200 koní, ktorá ponúka jedinečný pomer výkonu a účinnosti. S priemernou spotrebou paliva 4,8 l/100 km má teoretický dojazd až 1100 km. Espace je aj naďalej vybavený technológiou riadenia 4Control advanced a 32 jazdnými asistentmi najnovšej generácie. Akustická izolácia motorového priestoru bola vylepšená vďaka účinnejšiemu odhlučneniu a novým držiakom motora.
Výroba modelu Espace bude naďalej prebiehať v španielskom závode Palencia. Na trh sa dostane pred letom v troch stupňoch výbav (Techno, Iconic a Esprit Alpine).