Domov SPRÁVY News Renault Espace zmenil imidž. Dostal pohon 4×4?

Renault Espace zmenil imidž. Dostal pohon 4×4?

Renault Espace
Foto: Renault

Renault Espace prijal nový dizajnový jazyk značky. Vďaka prepracovanej prednej a zadnej maske, novým svetelným znakom a novej farbe karosérie nezaprie príbuzenstvo s modelom Rafale. V rámci faceliftu síce veľa technických noviniek nepribudlo, ale nejaké sa predsa len nájdu.

Napríklad predné sedadlá sú nové a Renault hovorí o lepšom odhlučnení a novom čalúnení sedadiel. Všetky tieto vylepšenia by mali prispieť k lepšiemu komfortu jazdy. Hoci sa špekulovalo, či aj Espace dostane plug-in hybridný pohon s pohonom 4×4 známy z modelu Rafale, v Renaulte sa rozhodli túto motorizáciu ponechať zatiaľ výhradne vo svojej vlajkovej lodi. Renault tak má aktuálne v segmente D dvojnásobné zastúpenie s dvoma vzájomne sa doplňujúcimi modelmi, z ktorých každý je zameraný na odlišnú skupinu zákazníkov. Rafale má byť preferovanou voľbou zákazníkov, ktorí hľadajú vozidlo, ktoré im poskytne potešenie a vzrušenie. Naopak Espace je viac modulárny, ponúka až 7 miest na sedenie, takže vychádza v ústrety potrebám rodín vďaka veľkému batožinovému priestoru a lepšej modularite.

Foto: Renault

Dizajn

Na prvý pohľad sú viditeľné zmeny na prednej a zadnej časti vozidla. Modernizovaný Espace má tretinu častí karosérie úplne nových: celá predná časť, kapota, zadné dvere aj zadné svetlomety. Celková línia vozidla je elegantná a dynamická zároveň. Logo vzadu je integrované do zadných dverí a svetlá majú uhladenejší tvar.

Horizontálne rebro na zadných blatníkoch presahuje cez veko batožinového priestoru a je elegantne zakončené svetlometmi. Okrem novej modrej metalickej farby karosérie Baltic sú niektoré štylistické prvky zvýraznené špecifickým odtieňom. Mriežka chladiča je u výbavového stupňa Techno lakovaná v šedej farbe, zatiaľ čo pri Esprit Alpine a Iconic v čiernej. Podbehy kolies a panely nárazníkov sú lakované čiernym lesklým lakom.

Svetelná identita nového dizajnu je zdôraznená pozmeneným svetelným podpisom pre denné svietenie (DRL) v nárazníku. Lichobežníkové predné svetlomety sú štíhle a pôsobia živým dojmom. Svetlomety sú štandardne adaptívne LED diódové, ale za príplatok môžete mať aj Matrixy. Rovnako ako pri modeli Rafale je vnútorný dizajn zadných svetlometov inšpirovaný historickým hlavolamom s názvom tangram (sedem geometrických tvarov).

Renault Espace
Foto: Renault

Interiér

Novinkou v kabíne je systém rozpoznávania vodiča. Kamera integrovaná do ľavého A-stĺpika rozpozná vodiča a v prípade potreby aktivuje užívateľský profil. Na ten sa ukladajú informácie ako napríklad obľúbené rozhlasové a mediálne stanice, nastavenie polohy sedadla a zrkadiel alebo aplikácie Google prostredníctvom systému OpenR link.

Foto: Renault

Panoramatická strecha Solarbay sa skladá z deviatich segmentov, ktoré je možné spriehľadniť. Tým je zaistená maximálna a okamžitá ochrana pred slnkom bez nutnosti použitia tieniacej roletky, preto je zachovaná komfortná svetlá výška 919 mm pre cestujúcich v 2. rade. Ovládanie priehľadnosti sa ovláda hlasom cez Google Assistant alebo tlačidlom na strešnom paneli. Strecha Solarbay ponúka lepšiu tepelnú izoláciu ako sklenená strecha, ktorú nahrádza a to vďaka technológii viacvrstvového skla. Nepriehľadný režim sa aktivuje pri vystúpení z vozidla, a to až do budúceho naštartovania, kedy sa opäť aktivuje predchádzajúca poloha.

Foto: Renault

V motorovom priestore všetko po starom

Pod kapotou sa nachádza doterajšia hybridná motorizácia s celkovým výkonom 200 koní, ktorá ponúka jedinečný pomer výkonu a účinnosti. S priemernou spotrebou paliva 4,8 l/100 km má teoretický dojazd až 1100 km. Espace je aj naďalej vybavený technológiou riadenia 4Control advanced a 32 jazdnými asistentmi najnovšej generácie. Akustická izolácia motorového priestoru bola vylepšená vďaka účinnejšiemu odhlučneniu a novým držiakom motora.

Výroba modelu Espace bude naďalej prebiehať v španielskom závode Palencia. Na trh sa dostane pred letom v troch stupňoch výbav (Techno, Iconic a Esprit Alpine).

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Renault
Predchádzajúci článokNosíte v aute TOTO? Ušetríte stovky eur
Nasledujúci článokElegantné autá nevymreli. Geely odhalilo prvé info o novom PHEV
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.