Spoľahlivosť
Hoci motor M156 patril medzi najvýkonnejšie atmosférické osemvalce svojej doby, nevyhol sa technickým problémom, ktoré ovplyvnili jeho spoľahlivosť. Jedným z najčastejších a najvážnejších problémov bolo predčasné opotrebenie vačkových hriadeľov, ktoré mohlo viesť k zníženiu výkonu a v extrémnych prípadoch až k poškodeniu motora. Príčinou bola nekvalitná povrchová úprava vačiek, ktorá sa mohla časom odlupovať, čím sa narúšal správny chod ventilového rozvodu. Tento problém sa objavoval najmä pri motoroch vyrobených v prvých rokoch produkcie.
Ďalším známym problémom boli hydraulické zdvíhadlá ventilov, ktoré mohli časom stratiť účinnosť a spôsobiť nadmerný hluk ventilového mechanizmu. V niektorých prípadoch sa zdvíhadlá zasekli, čo viedlo k nesprávnemu ovládaniu ventilov a následnému zníženiu výkonu. Ak sa tento problém neriešil včas, mohol spôsobiť aj vážnejšie poškodenie ventilového rozvodu.
Motor M156 mal tiež problémy s rozvodovou reťazou a jej napinákmi. V niektorých prípadoch sa napináky opotrebovali skôr, než bolo očakávané, čo viedlo k zvýšenému hluku rozvodov a riziku ich preskočenia.
Okrem týchto známych nedostatkov sa niektorí majitelia stretávali aj s únikom oleja v oblasti ventilových viek a hláv valcov, čo mohlo viesť k nečistotám v motorovom priestore a postupnej strate mazania.
Do akých áut sa M156 dávala
Motor M156 sa stal hnacím srdcom viacerých vysokovýkonných modelov divízie AMG. Objavil sa v širokom spektre vozidiel – od športových sedanov až po luxusné kupé a SUV. Medzi najznámejšie modely, ktoré používali tento motor, patrili:
C 63 AMG (W204) – Najkompaktnejší model s M156, ktorý poskytoval agresívny prejav a výnimočné jazdné vlastnosti. S výkonom 457 koní (neskôr až 510 k v edícii Black Series) sa stal jedným z najikonickejších športových sedanov svojej doby.

E 63 AMG (W211 a W212) – Prvý model AMG s týmto motorom, ktorý priniesol surový výkon do segmentu prémiových sedanov. Kombinoval každodennú praktickosť s výkonom až 525 koní, pričom verzia W212 sa neskôr dočkala aj pohonu všetkých kolies.

S 63 AMG (W221) – Luxusná limuzína vybavená týmto motorom kombinovala mohutný výkon s prvotriednym komfortom.

CL 63 AMG (C216) – Luxusné kupé postavené na platforme triedy S ponúkalo vysoký komfort, no zároveň surový výkon, ktorý z neho robil ideálny grand tourer.

CLS 63 AMG (C219) – Prvá generácia luxusného štvordverového kupé CLS dostala motor M156 v roku 2006 ako náhradu za kompresorový motor M113K. S výkonom 514 koní a krútiacim momentom 630 Nm.

ML 63 AMG (W164) – SUV s motorom M156 bolo dôkazom, že aj veľké a ťažké vozidlo môže mať športové ambície. S výkonom až 510 koní dokázalo ML 63 AMG zrýchliť na 100 km/h pod 5 sekúnd, čím konkurovalo aj športovým sedanom.

Prečo už takýto motor pravdepodobne nikdy neuvidíme
Motor M156 bol vrcholom éry atmosférických motorov AMG, no súčasné trendy v automobilovom priemysle prakticky vylučujú návrat podobnej technológie. Hlavným dôvodom sú prísne emisné normy, ktoré kladú veľký dôraz na znižovanie emisií CO₂ a spotreby paliva. Atmosférické motory s veľkým objemom, ako M156, majú vyššiu spotrebu paliva a produkujú viac emisií v porovnaní s modernými preplňovanými jednotkami, čo ich robí neefektívnymi z hľadiska súčasných ekologických požiadaviek.
Ďalším faktorom je prechod na turbodúchadlá a hybridizáciu. Súčasné modely AMG používajú menšie preplňované motory, ktoré dokážu pri nižšej spotrebe a nižších emisiách dosiahnuť rovnaký alebo dokonca vyšší výkon. Napríklad moderný 4,0-litrový twin-turbo V8 M177, ktorý nahradil M156, ponúka výkon nad 600 koní pri podstatne nižšej spotrebe paliva. AMG v poslednej dobe zavádza aj hybridné technológie do vrcholných modelov ako napríklad elektrifikovaný motor M139 v modeli GLC 63 AMG E-Performance, čím sa úplne mení filozofia pohonných jednotiek.

Okrem výkonu a emisií zohrávajú dôležitú úlohu aj výrobné náklady. Vývoj atmosférického motora, ktorý by spĺňal moderné normy, je extrémne nákladný a automobilky vidia väčší potenciál v hybridizácii a downsizingu. Z technologického a ekonomického hľadiska sa teda atmosférické V8 motory, ako M156, do nových modelov pravdepodobne už nikdy nevrátia. Ich éra bola síce jedinečná, no budúcnosť patrí elektrifikácii a efektívnejším pohonným jednotkám. Automobiloví nadšenci si tak môžu už len vážiť a uchovávať existujúce modely s týmto legendárnym motorom, pretože každý nový rok ich robí vzácnejšími.
Odkaz motora M156
Pre fanúšikov AMG zostáva M156 symbolom čistej jazdeckej radosti. Automobilový svet dnes smeruje k hybridom a elektrifikácii. V tejto ére sa M156 zapísal do histórie ako jeden z posledných veľkých atmosférických motorov. Nebál sa vysokých otáčok a mal dravý prejav. Jeho nástupcovia priniesli vyšší výkon a lepšiu efektivitu. Napriek tomu im chýba nezameniteľný charakter, ktorý robil jazdu so 6,2-litrovým V8 tak jedinečnou. Mercedes-Benz M156 nie je len súčasťou histórie AMG. Je aj pripomienkou éry, keď sa veľký objem motora dosahoval bez kompromisov. V tej dobe bolo nadšenie z jazdy na prvom mieste. Aj dnes si tento motor drží miesto v srdciach nadšencov a zberateľov. Uvedomujú si, že niečo podobné sa už pravdepodobne nikdy nezopakuje.