Domov SPRÁVY News 340 km/h bez strechy. Značka z F1 si pomýlila diaľnice s Gran...

340 km/h bez strechy. Značka z F1 si pomýlila diaľnice s Gran Prix

Aston Martin Vanquish Volante
Foto: Aston Martin

Aston Martin predstavuje doteraz najrýchlejší a najvýkonnejší sériovo vyrábaný automobil bez strechy v histórii – Vanquish Volante.

Aston Martin Vanquish Volante poháňa dvakrát preplňovaný 5,2-litrový dvanásťvalec s výkonom 835 koní a krútiacim momentom 1 000 Nm. Maximálna rýchlosť vozidla presahuje hranicu 340 km/h. Vanquish Volante bol navrhnutý tak, aby ponúkal všetok štýl a zmyslovú stimuláciu, pre ktoré sú kabriolety známe a obľúbené, bez obmedzení alebo kompromisov tradične spojených s ich dizajnom.

Aston Martin Vanquish Volante
Foto: Aston Martin

Za uplynulých 25 rokov sa výkon motora V12 pod karosériou Aston Martin takmer zdvojnásobil, zo 426 k na 835 k, pričom krútiaci moment zaznamenal podobný nárast, z 543 Nm na 1 000 Nm. Najnovšia pohonná jednotka vyvinie maximálny krútiaci moment už pri 2 500 ot./min., čo je presne polovica otáčok motora požadovaných jeho predchodcom, a udržuje si maximum 1 000 Nm v rozsahu od 2 500 do 5 000 ot./min. Napriek tomuto výraznému zvýšeniu výkonu sa hmotnosť Vanquish Volante zvýšila medzigeneračne iba o 95 kg, čím sa zvýšil pomer výkonu a hmotnosti z 313 koní na tonu na 416 koní.

Aston Martin Vanquish Volante
Foto: Aston Martin

Výkon sa prenáša na zadné kolesá pomocou osemstupňovej prevodovky ZF a zadného diferenciálu prevzatého z Vanquish Coupe. Ten sa dokáže uzamknúť v priebehu len 135 milisekúnd, čím ponúka lepšiu kontrolu pri pretáčavosti. V Aston Martin použili nové tlmiče Bilstein DTX, ktoré majú schopnosť poskytnúť oveľa väčšie rozlíšenie medzi jednotlivými režimami jazdy, ako to bolo možné kedykoľvek v minulosti.

Aston Martin Vanquish Volante
Foto: Aston Martin

Karbón-keramické brzdy aj titánový výfuk

Vanquish Volante je štandardne vybavený karbón-keramickým brzdovým systémom, ktoré vážia o 27 kg menej ako bežné kotúče. Používa aj špeciálne vyvinuté pneumatiky Pirelli P ZERO. Základom podvozku a dynamických systémov je lepená hliníková konštrukcia. Optimalizované vystuženie spodnej časti karosérie, vylepšené tak, aby poskytovalo sústredenejšiu a pútavejšiu dynamiku, poskytuje o 75 % zvýšenie bočnej tuhosti v porovnaní s predchodcom.

Foto: Aston Martin

Ľahkú skladanú strechu je možné otvoriť za 14 sekúnd a zavrieť za 16 sekúnd. Je pritom ovládateľná do rýchlosti 50 km/h pomocou elegantného kovového spínača na stredovej konzole. Štandardný výfukový systém je možné vymeniť za príplatkový titánový, ktorý využíva menší tlmič, ktorý poskytuje čistejší, hlasnejší a ešte pútavejší charakter zvuku V12 spolu so znížením hmotnosti o 10,5 kg.

Automobilka už prijíma objednávky, prvé vozidlá dorazia k zákazníkom v treťom kvartáli tohto roka.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokMOTO TEST Moto Guzzi V85 Strada – klasika, ktorá nezostarla
Nasledujúci článokToto auto vyrábali 28 rokov. Prechod na elektromobilitu neprežije
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.