Aston Martin predstavuje doteraz najrýchlejší a najvýkonnejší sériovo vyrábaný automobil bez strechy v histórii – Vanquish Volante.
Aston Martin Vanquish Volante poháňa dvakrát preplňovaný 5,2-litrový dvanásťvalec s výkonom 835 koní a krútiacim momentom 1 000 Nm. Maximálna rýchlosť vozidla presahuje hranicu 340 km/h. Vanquish Volante bol navrhnutý tak, aby ponúkal všetok štýl a zmyslovú stimuláciu, pre ktoré sú kabriolety známe a obľúbené, bez obmedzení alebo kompromisov tradične spojených s ich dizajnom.

Za uplynulých 25 rokov sa výkon motora V12 pod karosériou Aston Martin takmer zdvojnásobil, zo 426 k na 835 k, pričom krútiaci moment zaznamenal podobný nárast, z 543 Nm na 1 000 Nm. Najnovšia pohonná jednotka vyvinie maximálny krútiaci moment už pri 2 500 ot./min., čo je presne polovica otáčok motora požadovaných jeho predchodcom, a udržuje si maximum 1 000 Nm v rozsahu od 2 500 do 5 000 ot./min. Napriek tomuto výraznému zvýšeniu výkonu sa hmotnosť Vanquish Volante zvýšila medzigeneračne iba o 95 kg, čím sa zvýšil pomer výkonu a hmotnosti z 313 koní na tonu na 416 koní.

Výkon sa prenáša na zadné kolesá pomocou osemstupňovej prevodovky ZF a zadného diferenciálu prevzatého z Vanquish Coupe. Ten sa dokáže uzamknúť v priebehu len 135 milisekúnd, čím ponúka lepšiu kontrolu pri pretáčavosti. V Aston Martin použili nové tlmiče Bilstein DTX, ktoré majú schopnosť poskytnúť oveľa väčšie rozlíšenie medzi jednotlivými režimami jazdy, ako to bolo možné kedykoľvek v minulosti.

Karbón-keramické brzdy aj titánový výfuk
Vanquish Volante je štandardne vybavený karbón-keramickým brzdovým systémom, ktoré vážia o 27 kg menej ako bežné kotúče. Používa aj špeciálne vyvinuté pneumatiky Pirelli P ZERO. Základom podvozku a dynamických systémov je lepená hliníková konštrukcia. Optimalizované vystuženie spodnej časti karosérie, vylepšené tak, aby poskytovalo sústredenejšiu a pútavejšiu dynamiku, poskytuje o 75 % zvýšenie bočnej tuhosti v porovnaní s predchodcom.

Ľahkú skladanú strechu je možné otvoriť za 14 sekúnd a zavrieť za 16 sekúnd. Je pritom ovládateľná do rýchlosti 50 km/h pomocou elegantného kovového spínača na stredovej konzole. Štandardný výfukový systém je možné vymeniť za príplatkový titánový, ktorý využíva menší tlmič, ktorý poskytuje čistejší, hlasnejší a ešte pútavejší charakter zvuku V12 spolu so znížením hmotnosti o 10,5 kg.
Automobilka už prijíma objednávky, prvé vozidlá dorazia k zákazníkom v treťom kvartáli tohto roka.