Nissan pripravuje zaujímavú ofenzívu elektrických vozidiel. Najprv v tomto roku uvedie úplne nové generácie modelov Micra a Leaf. Neskôr pre rok 2026 má nachystaný nový Juke. Dizajnovo odvážny model bude existovať popri súčasnom modeli predávanom so spaľovacími motormi.
Na jeseň 2023 predstavila značka Nissan na autosalóne v Tokiu štvoricu koncepčných vozidiel. Jedným z nich bol aj Hyper Punk, špeciálne zameraný na kreatívnych umelcov. Jeho dizajnové črty však inšpirovali dizajnérov pri návrhoch dizajnu elektrického Nissanu Juke. Sériový model by si mal zachovať svalnaté tvary s vysoko položenou hranou okien, širokým C-stĺpikom s integrovanými kľučkami zadných dverí a postupne sa zvažujúcou strechou.
Koncept Hyper Punk rôznymi prelismi, záhybmi a líniami na karosérii pripomínal origami. Zdá sa, že podobné črty si ponechá aj produkčný automobil. Špecialitou konceptu bolo, že kamery na palube zachytávali scenériu okolo vozidla a pomocou umelej inteligencie ju dokázali pretransformovať do štýlu manga alebo iných grafické vzorov.

Nissan má v pláne uviesť aj elektrický Qashqai. Zatiaľ je však predčasne hovoriť o tom, či sa tak stane v roku 2026, 2027 alebo neskôr. Nový šéf Nissanu Ivan Espinosa, ktorý sa svojej novej funkcie ujme od 1. apríla, chce zrýchliť tempo vývoja nových modelov a nevylučuje ani oživenie športových modelov na podporu pozitívneho imidžu značky vo svete. Nie je tajomstvom, že jeho osobným cieľom je znovunavrátenie modelu Silvia a určite si uvedomuje dôležitosť prítomnosti športiaku GT-R v portfóliu japonskej značky.

Spoločnosť už skôr uviedla, že jej cieľom je dosiahnuť cenovú paritu medzi modelmi Juke so spaľovacími motormi a elektrickou verziou. Juke sa na slovenskom trhu aktuálne predáva s preplňovaným litrovým trojvalcom s výkonom 114 koní a benzínovým hybridom s výkonom 143 koní.
Rozmerovo narastie
Nissan zatiaľ neinformoval o dátume uvedenia elektrického modelu Juke na trh. Známe je však to, že súčasný model bude existovať popri elektrickom variante. Či neskôr prejde nejakým faceliftom, aby bol dizajnovo príbuznejší k elektrickej verzii, nateraz nie je známe.

Nový Juke EV by mal stáť na aliančnej platforme CMF-EV, čo by mohlo znamenať, že vonkajšie rozmery modelu by mohli narásť. Platforma CMF-EV je totiž určená pre vozidlá segmentov C a D, zatiaľ čo benzínový Juke jazdí na platforme CMF-B určenej pre menšie vozidlá segmentu B. Je veľmi pravdepodobné, že Juke dostane podobnú techniku ako Leaf. V tom prípade by sa vo verzii Long Range mohol jeho dojazd pohybovať okolo hranice 600 km.

Juke bude vznikať na rovnakej výrobnej linke ako Leaf a to v anglickom Sunderlande. Vedúci výskumu a vývoja Nissan Europe David Moss pre magazín Autocar povedal, že vozidlá si zachovajú odlišné charaktery a budú mať taktiež aj rozličné rázvory.