Megazlúčenie japonských značiek Nissan a Honda podľa dostupných informácií stroskotalo. Tretia najväčšia automobilka sveta tak nevznikne. Nissan preto stále hľadá partnera, pričom v hre vraj môže byť stále aj spolupráca s Hondou.
Prvý pokus o zlúčenie automobiliek Nissan a Honda síce stroskotal, ale to neznamená, že rokovaniam je koniec. „Nikdy sme neprestali“ rokovať so spoločnosťou Honda, povedal CPO spoločnosti Nissan Guillaume Cartier novinárom počas okrúhleho stola pre médiá v Japonsku. Obe spoločnosti stále aktívne pracujú na spoločných partnerstvách a potenciálnych nových možnostiach spolupráce.
Rozhovory s Hondou sú stále otvorené
Ako informuje InsideEVs, pokračujúce rokovania potvrdil aj nový šéf Nissanu Ivan Espinosa, ktorý nastupuje do funkcie už 1. apríla. „Spolupracujeme s nimi každý týždeň, pretože s nimi máme veľa projektov.“ Obe spoločnosti sa totiž ešte v marci 2024 dohodli na preskúmaní spôsobov spolupráce v oblasti projektov elektrických vozidiel, softvéru a umelej inteligencie. Tieto rozhovory pokračujú aj dnes a vedúci pracovníci signalizovali, že prinášajú ovocie.

Šéf plánovania Nissanu pre Severnú Ameriku Ponz Pandikuthira zároveň potvrdil, že prirodzeným bodom spolupráce s Hondou by boli veľké SUV. „Rozhovory s Hondou, [Espinosa] bol veľmi jasný s vami všetkými, stále pokračujú. Nikdy sa nezastavili. Uvažujeme o tom, že s nimi budeme robiť individuálne programy.” Jedným dychom však dodal, že diskusie na túto tému stále prebiehajú a nič nie je sfinalizované.
Ak by sa skutočne dohodla spolupráca na novej generácii SUV modelov, znamenalo by to, že Nissan by musel nahradiť Pathfinder, Murano, QX60 a QX65. Obdobné náprotivky však má v ponuke aj Honda. Vývoj spoločnej platformy by preto dával zmysel, obzvlášť pre Nissan, ktorý by vedel dostať premenlivé náklady lepšie pod kontrolu a ľahšie zvládnuť svoju súčasnú finančnú krízu.

Treba zvýšiť profit a znížiť náklady
Generálny riaditeľ Espinosa však pre InsideEVs povedal, že nemajú problém s dostupnými financiami. Uviedol, že Nissan má na účte približne 1 bilión jenov, čiže vyše 6 miliárd eur. Namiesto toho musí spoločnosť podľa neho vyriešiť svoj problém s „generovaním peňažných tokov“. V princípe musí japonská značka zvýšiť svoj profit a zredukovať náklady.
Nissan tak stále pokukuje po potencionálnych partneroch. „Povedal by som, že pokiaľ ide o partnerstvá vo všeobecnosti, sme veľmi otvorení,“ prezradil Espinosa. „Budúcnosť tohto odvetvia bude veľmi zaujímavá a je jasné, že v budúcnosti pôjde o to, ako vybudovať efektívne partnerstvá, ktoré prinesú vašej spoločnosti pridanú hodnotu. Môže to mať rôzne podoby a formy.“