Subaru Outback bolo vždy všestranné a praktické kombi, ktoré udivovalo svojimi schopnosťami v teréne. So zvýšením kvality kabíny patrí aktuálny Outback k tým najpôsobivejším autám súčasnosti.
Subaru Outback stojí na podvozkovej platforme SGP (Subaru Global Platform). Na parkovisku pôsobí robustne a hodnotne. Pekným vizuálnym detailom je chrómová linka tiahnuca sa okolo rámov okien a končiaca sa pri veľkých spätných zrkadlách. Takmer celá spodná časť karosérie je oplastovaná, čo je praktické, pokiaľ budete vozidlo často používať mimo spevnených ciest. Čo sa týka prekrytia prahov dverami, pri šantení v teréne treba počítať s tým, že špina a blato sa na spodnú časť prahov predsa len dostane. Prahy však nie sú veľmi široké, preto by ste si pri vystupovaní nemali zašpiniť nohavice.

Batožinový priestor
Veko batožinového priestoru je ovládane elektronicky a je možné ho otvoriť aj bezdotykovo pohybom ruky, čo sa hodí napríklad pri nakladaní nákupu. Batožinový priestor má objem 561 litrov, čo je trochu menej ako štandard v tomto segmente. Praktickým príslušenstvom je pogumovaná vanička, ktorú je možné ľahko vybrať a vyčistiť. Zadné sedadlá sú sklápateľné aj z batožinového priestoru. Po stranách sa nachádzajú oká na ukotvenie nákladu, praktické vešiačiky, sieťky aj elektrická zásuvka. Otvor na lyže tu síce nenájdete, ale Outback so sebou vezie praktické strešné lyžiny, ktoré je možné jednoducho otočiť do horizontálneho smeru a nasadiť na ne strešný nosič, kajak, paddleboard, či čokoľvek iné, čo vás napadne.

Interiér
Z interiéru modelu Outback cítiť kvalitu a punc prémiovosti, pretože použitie lacnejších tvrdých plastov bolo výrazne obmedzené. Sedadlá sú potiahnuté jemnou kožou Nappa. Mäkkým materiálov príjemným na dotyk je čalúnená takmer celá palubná doska, obklady dverí aj obklady okolo prístrojového panelu. Palubnú dosku tvorí veľký, vertikálne orientovaný displej s niekoľkými analógovými tlačidlami na ovládanie teploty klimatizácie, hlasitosti rádia či tlačidla výstražných svetiel.

Z moderných prvkov Outbacku chýba akurát virtuálny kokpit. Prístrojový panel kombinujúci klasické analógové ukazovatele rýchlosti a otáčok s palubným počítačom a systémom EyeSight je však prehľadný, farebný a dobre čitateľný.

Stále pod dohľadom
Na vrchu palubnej dosky sa nachádza systém, ktorý vždy po naštartovaní auta naskenuje tvár vodiča. Keď je jeho profil uložený v systéme, nastaví mu volant, sedadlo, spätné zrkadlá a vlastne všetky funkcie tak, aby sa nemusel zdržiavať a mohol ihneď vyraziť na cestu. Systém neustále bdie nad vodičom aj počas jazdy a sleduje pohyb jeho tváre i očí. Ak ich napríklad prižmúri, alebo sa na niekoľko sekúnd zadíva inam ako pred seba, systém na to upozorní. Takisto odporučí zastavenie na odpočívadle, ak zaznamená nižšiu koncentráciu na jazdu. Systém je možné deaktivovať v menu multimediálneho systému. V prípade, že si nasadíte slnečné okuliare, systém zostane ticho.

Ergonómia
Z ergonomického hľadiska nie je potrebné Outbacku niečo vyčítať. Volant je skutočne multifunkčný. Bez toho, aby dal vodič ruky dole z volantu, môže ovládať rádio, adaptívny tempomat s funkciou asistenta jazdy v jazdnom pruhu, palubný počítač alebo funkciu jeho vyhrievania. Obrazovka na palubnej doske je ľahko dosiahnuteľná. Jej sklon je navyše taký, že v tme sa neodráža na čelnom skle. Chýba však možnosť prepnúť displej obrazovky do nočného režimu. Jedinou ergonomickou chybičkou je umiestnenie tlačidla na štartovanie motora. Nenachádza sa úplne po ruke a na očiach, pretože si našlo miesto hlbšie pod stĺpikom volantu.

Sedadlá sú komfortné. Predné sú plne elektricky nastaviteľné, funkcia vyhrievania je dostupná aj pre krajné zadné sedačky. Pozícia za volantom je skvelá a výhľad do všetkých smerov veľmi dobrý. Otvárateľné strešné okno kvôli vyššej nosnosti strechy zasahuje iba nad hlavy predných cestujúcich.

Tuhosť a jazdné vlastnosti
Výhodou platformy SGP je citeľne väčšia tuhosť karosérie. Tuhosť niektorých častí sa zvýšila takmer dvojnásobne a je to cítiť na ceste aj v teréne. Auto je skutočne tuhé a vyžaruje pocit bezpečnosti a neohrozenosti. So sofistikovaným symetrickým pohonom všetkých kolies sme si vystačí len s 3 režimami – normálnym, režimom sneh/prach a režimom hlboký sneh/blato. Ten sme použili v prípadoch, keď vozidlo v normálnom režime strácalo dych a aj na bežných cestných pneumatikách si dokázalo poradiť v náročných podmienkach. Prudký zablatený kopec tak nie je pre Outback prekážkou.
Svetlá výška Subaru Outback je 213 mm a prejazdový uhol 21 stupňov. Predný a zadný nájazdový uhol je necelých 20 stupňov. Aktuálne uhly, pod ktorými sa auto nachádza, sa zobrazujú na stredovom displeji. Na klzkejšom povrchu je možné vyvolať pretáčavý šmyk, takže ak máte na to priestor a možnosti, v Outbacku zažijete aj veľkú porciu zábavy. Na asfalte endorfíny dávkuje striedmejšie. Outbacku na okreskách svedčí skôr svižné tempo ako nejaké prudko športové. Predsa len, motor nemá až taký výkon, poteší však svojím objemom a charakteristickým zvukom motora typu boxer. Zákruty dokáže Outback prechádzať vo vysokom tempe, o čo sa stará aj systém aktívneho vektorovania krútiaceho momentu.

Komfort jazdy na podvozku s nezávislým zavesením predných kolies so vzperami MacPherson a nezávislým viacprvkovým zavesením zadných kolies s dvojitými priečnymi ramenami a pneumatikami s rozmermi 225/60 R18 je fantastický. Outback cez nerovnosti pláva s ľahkosťou a do kabíny preniká len minimum nárazov či vibrácií. Na prémiových konkurentov stráca len akustickým komfortom vo vyšších rýchlostiach. Nemecké prémiové modely aj v radoch SUV dokážu po diaľnici cestovať tichšie. Vyšší hluk Outbacku je spôsobený masívnymi strešnými lyžinami.
Motor
Benzínový atmosférický boxer motor s objemom 2,5 litra s prevodovkou s plynulo meniteľným prevodovým pomerom Lineartronic je jedinou možnou motorizáciou, ktorú Outback ponúka. Priemerná spotreba po vyše 700 km, počas ktorých Outback s nami absolvoval klasické presuny Bratislavou, výjazdy do terénu, cestovanie po diaľnici i rýchle jazdy po okreskách, sa ustálila na hodnote 9,6 l/100 km. Najvyšší výkon motora, ktorý má s predchádzajúcou pohonnou jednotkou spoločných len minimum častí, je 169 koní v rozsahu 5000-5800 ot./min. Krútiaci moment má hodnotu len 252 Nm a jeho vrchol je pri 3800 ot./min.
Prevodovka typu CVT je v Outbacku istotne najlepšia, čo sa týka prevodoviek tejto konštrukcie. Medzigeneračne tiež prešla niektorými úpravami. Má napríklad olej s nižšou viskozitou, nižšie výkonové straty, ale čo je hlavné, má zväčšený rozsah prevodov, ktorý by sa dal prirovnať k meničovej 8-stupňovej automatickej prevodovke. Pri zošliapnutí plynového pedálu prevodovka nedrží vysoké otáčky, ale simuluje jednotlivé preradenia, takže akcelerácia je prirodzenejšia a akusticky príjemnejšia ako pri iných automobiloch s CVT prevodovkami. V mestských rýchlostiach udržiava otáčky motora tesne nad 1000 ot./min., na diaľnici pri zákonom stanovených limitoch točí 2000 až 2500 ot./min.

Asistenčné systémy
Za normálnych okolností je so Subaru Outback takmer nemožné spôsobiť dopravnú nehodu. Systém aktívnych bezpečnostných prvkov EyeSight má kamery s veľkým zorným uhlom, takže dokáže rozpoznať viac dopravných značiek i nespevnenú krajnicu. Cesta mimo mesta môže vyzerať tak, že si zapnete adaptívny tempomat aj funkciu udržiavania jazdy v jazdnom pruhu, položíte ruky na volant a o ostatné sa už postará auto. Na vozidlá pred sebou reaguje pohotovo, brzdí adekvátne k situácii a vozidlo udržuje v strede jazdného pruhu. Nevie však sám zmeniť jazdný pruh, takže táto činnosť je zatiaľ stále na vodičovi.
Pri cúvaní pomáha parkovacia kamera aj senzory. Obraz na kamere je možné prepnúť do bočného pohľad na pravý bok kvôli eliminácii odretia diskov o obrubník. Obraz zadnej kamery je možné vyvolať aj počas jazdy, to príde vhod napríklad pri ťahaní iného automobilu, aby ste mali prehľad, či ťahacie lano je správne napnuté. Keď už sme pri tom ťahaní, Outback je schopný ťahať príves s hmotnosťou až 2 tony. Auto má okrem funkcie automatického brzdenia vpredu aj funkciu automatického brzdenia pri cúvaní.

Ceny
Základná verzia Subaru Outback Style modelového roka 2024 sa predáva za 43.550 eur s DPH. Outback Premium modelového roka 2025 má cenu stanovenú na 51 950 €. Jedinou príplatkovou položkou tejto výbavy je metalická farba karosérie za príplatok 690 eur. Výbava Premium obsahuje napríklad pamäťovú funkciu vonkajších spätných zrkadiel, elektricky ovládané strešné okno, čalúnenie sedadiel kožou Nappa (na výber je čierna, béžová alebo hnedá koža), pamäťovú funkciu sedadla vodiča, audiosystém Harman/Kardon alebo hliníkové pedále. Ventilovanie sedadiel alebo automatický parkovací systém vo vozidle absentuje.

Subaru Outback je takmer dokonalý kus auta. Ten mix dobrodružného vzhľadu s najmodernejšími asistenčnými systémami, pomeru vonkajších rozmerov a nadpriemernému vnútornému priestoru, kombináciou pohodlia a luxusu so schopnosťou prejsť akýmikoľvek prekážkami, je fascinujúca. Jedinečná koncepcia pohonu a kvalitného vypracovania interiéru robí z Outbacku výnimočné auto schopné odolať nástrahám každodenného života, nech už jeho posádka žije v hlavnom meste alebo niekde na kopaniciach. Do centra širšieho spektra motoristov sa pravdepodobne dostane po uvedení hybridného motora.