Domov SPRÁVY News Spotreba 3 l/100 km – zverejnili zoznam tých najúspornejších áut

Spotreba 3 l/100 km – zverejnili zoznam tých najúspornejších áut

Audi A2
Foto: Audi

Žiadne laboratóriá, ale reálne prejdené milióny kilometrov v skutočnej premávke. Vďaka populárnej aplikácii zostavili rebríček tých najúspornejších automobilov v skutočnom svete. Ak chcete jazdiť za čo najmenej peňazí, tu istotne nájdete svojho favorita.

Spotrebu automobilov porovnávame najmä prostredníctvom oficiálnych údajov automobilových výrobcov. Ich hodnoty sa však častokrát líšia od používania v skutočnej premávke. Samozrejme, na to dokážeme upozorniť v redakčnom teste, ale náš jazdný štýl alebo profil cesty môže byť odlišný od iných používateľov. Čo ak sa však spriemerujú výsledky spotreby miliónov vodičov? Vtedy už dostaneme objektívnejší obraz o ekonomike prevádzky daného automobilu.

Ako zdroj informácií nám poslúži aplikácia Spritmonitor.de, vďaka ktorej bolo možné zostaviť zoznam tých najúspornejších automobilov na trhu. Medzi nimi sa nachádzajú nielen moderné autá s mild alebo full-hybridným pohonom, ale aj legendárne klasiky, ktoré sa síce už nepredávajú ako nové, ale stále dokážu jazdiť za drobné.

Spritmonitor.de je platforma, ktorú používa už viac ako milión vodičov na zaznamenávanie svojich výdavkov na pohonné hmoty. Mobilná aplikácia umožňuje zapisovať jednotlivé tankovania, porovnávať výsledky a mať prehľad o reálne vynaložených nákladoch na prevádzku vozidla. Každý mesiac pribudne do databázy aplikácie okolo 400-tisíc nových záznamov, takže ide o relatívne spoľahlivý zdroj informácií o skutočnej spotrebe vozidiel.

VW Lupo
Foto: Volkswagen

Najúspornejšie sú malé autá

Na prvých priečkach medzi najúspornejšími naftovými automobilmi sa nachádzajú modely koncernu Volkswagen, ktoré boli skonštruované práve na to, aby dokázali jazdiť za minimálne prevádzkové náklady. V ich prípade táto ambícia nezostala iba na papieri, ale podarila sa zhmotniť do skutočného sveta. Hoci tieto autá nie sú na cestách úplne bežné, dokážu jazdiť za skutočne málo. Ich spoločnou črtou je, že oba poháňa maličký trojvalcový naftový motor 1,2 TDI s výkonom len 61 koní. Ich dynamika teda nie je ohromujúca, ale o tú v ich prípade nejde. Pri dnešných cenách pohonných látok by určite mnohí motoristi privítali, keby ich vozidlo jazdilo so spotrebou 3,6 litra na 100 km jazdy. Presne ako v prípade modelov Audi A2, resp. Volkswagen Lupo (3,7 l).

Toyota Yaris Cross
Foto: startstop.sk, Jakub Šuplata

Pokiaľ máte radšej vôňu benzínu, musíte sa orientovať skôr na japonské vozidlá. Na čele rebríčka sa nachádza Toyota Yaris Cross s priemernou spotrebou len 4,6 l benzínu na 100 km. Dobre je na tom aj Suzuki Celerio s rovnakou spotrebou 4,6 l, pričom nasleduje Toyota Yaris Hybrid (4,8 l).

10 najúspornejších naftových vozidiel podľa Spritmonitor.de s uvedením počtu vozidiel v databáze

1. Audi A2 198 ks 3,6 l
2. VW Lupo 342 ks 3,7 l
3. Citroen AX 54 ks 4,2 l
4. Smart ForTwo 2465 ks 4,2 l
5. Peugeot 107 18 ks 4,3 l
6. Citroen C1 65 ks 4,3 l
7. Toyota Aygo 13 ks 4,6 l
8. Citroen C4 Cactus 132 ks 4,7 l
9. Seat Arosa 100 ks 4,7 l
10. Peugeot 208 327 ks 4,7 l

 

10 najúspornejších benzínových vozidiel podľa Spritmonitor.de s uvedením počtu vozidiel v databáze

1. Toyota Yaris Cross 323 ks 4,6 l
2. Suzuki Celerio 91 ks 4,6 l
3. Toyota Yaris Hybrid 2312 ks 4,8 l
4. Hyundai Ioniq 533 ks 4,8 l
5. Suzuki Swace 94 ks 4,9 l
6. Honda Jazz Hybrid 287 ks 5,0 l
7. Kia Niro 728 ks 5,1 l
8. Nissan Pixo 62 ks 5,1 l
9. Toyota Prius 3420 ks 5,1 l
10. Daihatsu Cuore 580 ks 5,2 l

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.8 / 5. Počet hodnotení 13

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokZ okruhov na trate medzimestských autobusov. Maťo Homola mení jazdeckú orientáciu
Nasledujúci článokHonda CR-V má 30 rokov, oslavuje konceptom na kempovanie
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.