Domov SPRÁVY News Mazda EZ-60: Nie je to koncept, ale nová sériovka

Mazda EZ-60: Nie je to koncept, ale nová sériovka

Mazda EZ-60
Foto: Mazda

Mazda na autosalóne v Šanghaji, ktorý sa koná v druhej polovici tohto mesiaca, predstaví svoje nové elektrické SUV s názvom EZ-60.

Podobne ako v prípade modelu Mazda 6e, aj EZ-60 má čínske korene. Mazda však plánuje vozidlo predávať aj v iných regiónoch sveta a dočkáme sa jej pravdepodobne aj v Európe.

Mazda EZ-60
Foto: Mazda

Mazda doteraz vyvinula jediný vlastný elektromobil – model MX-30, ktorý však trhom zostal nepochopený a jeho predaj je minimálny. Pred uvedením celkom novej generácie elektrických vozidiel vlastného vývoja sa Mazda spolieha na čínsku štátnu automobilku Changan. V spolupráci s ňou bol vyvinutý aj elektromobil Mazda 6e, ktorý sa len prednedávnom začal oficiálne predávať aj na slovenskom trhu.

Mazda EZ-60
Foto: Mazda

V Európe sa nové SUV bude predávať pravdepodobne pod názvom CX-6e. Ide v podstate o sériovú verziu konceptu Arata. Ako však môžeme vidieť z prvých fotografií, úpravami dizajnu prešiel produkčný model len skutočne minimálne. Mazda EZ-60 čerpá z nového dizajnového jazyka predstaveného na modeli 6e s tenkými LED dennými svetlami namontovanými vysoko na čelnej maske. Spodná časť mriežky je tiež ohraničená LED pásom. Z profilu zaujmú kamery namiesto klasických spätných zrkadiel.

Foto: Mazda

Fotografie interiéru Mazda zatiaľ nezverejnila. Je však pravdepodobné, že bude vychádzať z modelu Mazda 6e a to isté platí aj o pohone.

Pokiaľ bude k dispozícii viac informácií, článok budeme aktualizovať.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.7 / 5. Počet hodnotení 3

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokdTest: Testovanie nízkoprofilových pneumatík ukázalo veľké rozdiely v kvalite
Nasledujúci článokJedinečný Rolls-Royce Phantom je plný čerešňových kvetov
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.