Domov SPRÁVY Elektromobilita Renault Megane E-Tech dostal výbavu, ktorú mal mať už dávno

Renault Megane E-Tech dostal výbavu, ktorú mal mať už dávno

Foto: Renault

Renault pripravil pre Megane E-Tech Electric niekoľko vylepšení. Okrem novej výbavy Esprit Alpine majú vodiči možnosť využívať aj režim jazdy s jedným pedálom. 

Regeneračný brzdový systém s pádlami pod volantom teraz zahŕňa aj funkciu One Pedal. Okrem pohodlia – zrýchľovanie aj spomaľovanie pomocou jedného pedálu – systém optimalizuje aj rekuperáciu energie. Model teraz prichádza s 11 kW palubnou nabíjačkou. Pomocou adaptéra na obojsmerné nabíjanie V2L (dostupného ako voliteľné príslušenstvo) dokáže vozidlo napájať aj rôzne iné zariadenia. A teraz zahŕňa aj výbavu Esprit Alpine – medzi verziami Techno a Iconic – ktorá pridáva športový nádych.

Foto: Renault

Čo prináša?

  • odtieň Matte Shadow Grey
  • predný a zadný spojler v rovnakom matnom odtieni
  • 20-palcové disky z ľahkých zliatin Ice Black
  • logo Ice Black vpredu a vzadu s tmavým monogramom
  • čierney lesklý rám okolo bočných okien
  • znak Esprit Alpine na ľavom prednom blatníku
  • športové sedadlá potiahnuté čiernou embosovanou látkou s modrým prešívaním (materiál je z recyklovaných plastových fliaš a bezpečnostných pásov)
  • modro-bielo-červený znak vyjadrujúci hrdosť značiek Alpine a Renault na francúzske korene
  • prístrojová doska, lakťové opierky a stredová konzola potiahnuté čiernou TEP látkou s modrým prešívaním
  • kokpit ladený do čierno-modrých tónov.
Foto: Renault

Jazda s jedným pedálom

Verzie Megane E-Tech Electric teraz obsahujú piaty stupeň rekuperácie – One Pedal. Táto technológia od spoločnosti Ampere okrem toho, že umožňuje ovládanie zrýchľovania aj brzdenia jedným pedálom, znižuje opotrebovanie brzdových doštičiek, predlžuje dojazd vďaka efektívnejšej rekuperácii energie a zlepšuje celkový jazdný komfort, najmä v mestách. Ampere plánuje túto funkciu zaviesť aj do modelov R5 a Scenic E-Tech Electric, pričom bude dostupná aj pri uvedení R4 a môže byť spätne implementovaná do vozidiel Megane E-Tech Electric vyrobených po marci 2024.

Obojsmerná nabíjačka

Všetky verzie Megane E-Tech Electric sú teraz vybavené novou 11 kW AC obojsmernou nabíjačkou ako štandardom a môžu byť doplnené o 22 kW AC nabíjačku, ktorá bola voliteľnou výbavou už od uvedenia modelu. Po pripojení k adaptéru V2L môže 11 kW nabíjačka dodávať energiu rovnako ako 220 V zásuvka – čiže vozidlo môže napájať napríklad kávovar, vysávač alebo nabíjať elektrickú kolobežku.

Nabijete všade a bez karty

Renault Megane E-Tech Electric je teraz kompatibilný s technológiou Plug & Charge, ktorá bude čoskoro súčasťou Mobilize Charge Pass. Vodiči tak budú môcť nabíjať na kompatibilných DC stojanoch bez členských alebo platobných kariet. Stačí vozidlo pripojiť – stojan ho okamžite rozpozná a začne nabíjať. Platba prebehne cez aplikáciu My Renault. Funguje to rovnako rýchlo a pohodlne ako elektronické mýto. Mobilize Charge Pass funguje na viac ako 800 000 verejných nabíjacích bodoch v 25 európskych krajinách a ponúka výhodné sadzby v mnohých sieťach rýchleho nabíjania.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Renault
Predchádzajúci článokKto je vinný? Nehoda na križovatke v protismere
Nasledujúci článokNajvýkonnejší 4-valec sveta nepresvedčil. Mercedes-AMG C 63 dostane nový agregát
Vo svete motorizmu sa pohybujem približne 20 rokov. Hlavnou náplňou je online priestor www.startstop.sk a printový magazín Stop. Okrem áut sa rád venujem mojim dvom deťom, rád sledujem hokej a futbal.